Gå til innhold

Få vite strømforbruket i sanntid

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette lurte jeg på, og tenkte at jeg kanskje måtte kjøpe noe utstyr for å følge med.  Det er jo viktig når det nye nettleieopplegget kommer  etter nyttår, så vi ikke bruker for mye strøm på likt en time.

Et sted på nettet fant jeg en enkel løsning på det nå.  En vennlig sjel viste løsningen. Den nye strømmåleren.

Hvis noen har samme type måler,  trykk på den ene grønne knappen flere ganger for å bla deg gjennom menyen til du kommer frem til forbruket i øyeblikket. Ser slik ut:

så enkelt det var. Min måler viser nå 2,205, for jeg måtte sette på noe varme i huset.

78E611A4-C092-4F7B-BB2A-D9F3CF700AAF.jpeg

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser det på nettselskapet ditt sine sider også, hver eneste timet døgnet rundt.

Anonymkode: 9c62b...dc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du ser det på nettselskapet ditt sine sider også, hver eneste timet døgnet rundt.

Anonymkode: 9c62b...dc9

Det er ikke alle selskaper som tilbyr dette.  Jeg ser kun gjeldende pris, og en dag eller to senere kan jeg se hva jeg har brukt den enkelte time.

Skrevet

Du kan plugge en "duppedings" i HAN-porten på AMS-måleren din, som gjør at du da kan lese av i sanntid via en app. Da kan du også få en mer informasjon, som hvilke kurs som trekker hvor mye. Det er en relativt enkel greie å få til.

I tillegg kan det være basis for "smart-utstyr", for eks. om du vil ha en mer smart automatisk strømstyring. For eks. å skru av VV-berederen automatisk, i perioder hvor du er over 5kw, eller basert på hvor dyr strømmen er i øyeblikket.

Anonymkode: aa230...cd3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...