AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Del Skrevet 27. november 2021 Jente 25 år her. Det er første jula på 2 år der jeg er edru. Og dette blir min andre jul uten bestemor. Hun døde ganske ung faktisk og veldig brått. Jeg var også stort sett full i førjulstiden og i romjulen. Jeg er nå totalavholds. Men likevel merker jeg at det er tungt å se all juledekorasjoner, julemarkeder, julesanger kommer på over alt. Jeg forbinder julen enda med sorg. En god kamerat jeg bodde med i fjor døde også av kreft rett før jul. Så jeg måtte gå gjennom 2 dødsfall i fjor, og det ble tøft i jula i fjor. Jeg har veldig blanda følelser for den julen som kommer. Jeg gruer meg til den, men samtidig gleder jeg meg til å se og være med familien igjen i denne tunge tiden. Jeg skulle ut på byen i dag med venner (Jeg skulle ikke drikke ofc), men jeg knakk helt sammen på bussholdeplassen, og bestemte meg for å heller dra hjem og kose meg alene denne kvelden. Jeg bare følte ikke for å dra ut akkurat i dag likevel, så dro heller hjem. Jeg håper julen kan være noe jeg ser frem til etterhvert. Har noen gått fra å synes julen er tung til å glede seg til den? Anonymkode: 68ef1...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 2. desember 2021 #2 Del Skrevet 2. desember 2021 Kjære deg. Jeg synes heller ikke julen er så veldig fantastisk fordi det flere ganger har vært preget av alvorlig sykdom og død. Men jeg kan glede meg over å pynte med lys og juletre hjemme likevel. Likevel er ikke den barnslige gleden der og det er helt naturlig. Jeg tror mange føler seg litt ambivalente i jula og det er lett at litt tyngre tanker også får plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå