Gå til innhold

Juss og advokat med synlig tattovering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Da jeg var 18 tok jeg en litt dum hals tattovering, den er nå idag bare helt svart.. når jeg vokser ut skjegget vises den ikke like godt, og lurer på om noen som er advokat eller juss student som har peiling på om det forsatt går an og bli advokat fordeom? 

når jeg var yngre hadde jeg ingen mål og mening i livet men nå skal jeg ta opp fag for generell studiekomp :) og juss interesserer meg veeeeeldig, spesielt advokat.. og lurer bare på om noen vet om den svarte tattoveringen som kan være litt synlig er en stopper eller om dere tror det skal gå bra?

Endret av wrathiix
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli jurist kan du bli, men for å bli advokat må du komme gjennom et trangt nåløye med mange andre potensielle advokatfullmektiger, og da kan den halstatoveringen være kroken på døra. Men altså, prøv! Det er et langt studium, og på den tid kan det jo tenkes det løses enda mer opp på dresskoden. Eventuelt får du kle deg litt som Steve Jobs under dressjakka. 

Anonymkode: 808bc...0b1

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo fjerne den med laser når studiene er ferdig da 🤷‍♀️

Anonymkode: 85e78...220

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo alltids starte din egen private praksis når du er ferdig hvis ikke du får jobb. 

Anonymkode: 20f42...a32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan jo alltids starte din egen private praksis når du er ferdig hvis ikke du får jobb. 

Anonymkode: 20f42...a32

Du må først være fullmektig i minst to år, og da må du få deg jobb i et advokatfirma. 

Anonymkode: 808bc...0b1

• Liker 6
Skrevet

Vet om flere advokater og politiadvokater med synlige tatoveringer. Null problem.

• Liker 2
Skrevet

Tatoveringen trenger ikke være et problem. Jeg tror heller du bør jobbe med rettskrivingen, å kunne uttrykke seg klart og feilfritt skriftlig er svært viktig for en advokat. Om du har lese/skrivevansker finnes det gode hjelpemidler.

Anonymkode: a0bd7...cf8

• Liker 8
Skrevet

For 30 år siden var det et problem. Men ikke i dag. Det er veldig vanlig å ha tattoveringer på halsen, på hendene, i ansiktet etc. Ingen bryr seg lenger. Det bare å se på en vanlig fotballkamp så ser du halvparten av alle spillerne er tattovert i ansiktet.

Anonymkode: b03d7...131

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt i dagens samfunn, tror ikke du trenger bekymre deg!😉

• Liker 3
Skrevet (endret)
wrathiix skrev (På 27.11.2021 den 18.28):

Hei! Da jeg var 18 tok jeg en litt dum hals tattovering, den er må idag bare helt svart.. når jeg vokser ut skjegget vises deg ikke like godt, og lurer på om noen som er advokat eller juss student som har peiling på om det forsatt Går an og bli advokat fordeom? 

når jeg var yngre hadde jeg ingen mål og mening i livet men nå skal jeg ta opp fag for generell studiekomp :) og juss interesserer meg veeeeeldig spesielt advokat.. og lurer bare på om noen vet om den svarte tattoveringen som kan være litt synlig er en stopper eller om dere tror det skal gå bra?

Klart du kan det! 

F.eks. Kim Gerdts. Jeg mener han har synlige tatoveringer på begge hendene.

Hvis du har en tilfredsstillende vandel og får et ok snitt fra jussen, så nekter jeg å tro at ingen advokatkontorer i landet vil ansette deg fordi du har en tatovering. Da kan du jo også -som nødløsning-  ta laserbehandling.

Ta deg ikke nær av de "hyggelige" kommentarene om rettskriving. Det er hvor godt du kan faget - jussen - som avgjør om du får A eller E. Ingen stryker på grunn av skrivefeil. Man får også mye øvelse i det å skrive/ formulere seg ok på studiet.

Jeg skriver tidvis som en ræv - spesielt på KG og lignende arenaer, men jeg har fortsatt en master i rettsvitenskap 🖕

Lykke til! 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet

Tatoveringer er kanskje ikke ditt største problem. Evnen til å formulere deg,  derimot.....

Anonymkode: fec2e...4fd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 18.38):

Du kan jo fjerne den med laser når studiene er ferdig da 🤷‍♀️

Anonymkode: 85e78...220

Laser fjerner ikke tatoveringer. Det kan falme fargepigmenter men blir som regel igjen skygge /svak tatovering, og sort pigment er generelt ikke mulig å få fjernet helt. 

Anonymkode: 13f2f...9a8

Skrevet

Jeg kan ikke svare på det, men jeg håper at denne gamle tankegangen om at tatoveringer er kriminelt osv begynner å gå bort nå. Så jeg krysser fingrene for deg! :) 

Anonymkode: f75f4...e48

Skrevet
wrathiix skrev (På 27.11.2021 den 18.28):

Hei! Da jeg var 18 tok jeg en litt dum hals tattovering, den er nå idag bare helt svart.. når jeg vokser ut skjegget vises den ikke like godt, og lurer på om noen som er advokat eller juss student som har peiling på om det forsatt går an og bli advokat fordeom? 

når jeg var yngre hadde jeg ingen mål og mening i livet men nå skal jeg ta opp fag for generell studiekomp :) og juss interesserer meg veeeeeldig, spesielt advokat.. og lurer bare på om noen vet om den svarte tattoveringen som kan være litt synlig er en stopper eller om dere tror det skal gå bra?

Du må gjøre noe med rettskrivingen din dersom du har tenkt til å bli jurist...

Skrevet
Jr.Garcon skrev (På 28.11.2021 den 20.53):

Klart du kan det! 

Hvis du har en tilfredsstillende vandel og får et ok snitt fra jussen, så nekter jeg å tro at ingen advokatkontorer i landet vil ansette deg fordi du har en tatovering. Da kan du jo også -som nødløsning-  ta laserbehandling.

Ta deg ikke nær av de "hyggelige" kommentarene om rettskriving. Det er hvor godt du kan faget - jussen - som avgjør om du får A eller E. Ingen stryker på grunn av skrivefeil. Man får også mye øvelse i det å skrive/ formulere seg ok på studiet.

Jeg skriver tidvis som en ræv - spesielt på KG og lignende arenaer, men jeg har fortsatt en master i rettsvitenskap 🖕

Lykke til! 

Nei, men man kan fint stryke på å formidle budskap dårlig. Hjelper ikke med verdens beste forståelse av jussen, dersom du ikke kan formidle det skriftlig på eksamen på en overbevisende måte. 

Skrevet

Utviklingen i advokatbransjen (iallfall den «sivile» delen av den) har på sett og vis vært den motsatte av det vi har sett ellers i samfunnet. Det som for et par tiår siden var en særdeles fargerik og individualistisk bransje er blitt stadig mer preget av uniformering, industrialisering og strømlinjeforming med liten plass for individuell variasjon. Men det finnes selvsagt fortsatt noen mindre advokatfellesskap utenfor hovedstrømmen.

Anonymkode: 5b377...45f

Skrevet

På den ene siden har mye skjedd i samfunnet og tatoveringer er ikke noen big deal lenger. Så lenge du ikke fronter negative symboler eller budskap så går det meste stort sett veldig bra.

På den andre siden, dersom du får kunder som mener at tatoveringer = kriminell, så kan det jo være at de ser på det som en fordel å ha en advokat med erfaring og 😀

Skrevet
Jr.Garcon skrev (På 28.11.2021 den 20.53):

Klart du kan det! 

Lykke til! 

Kim Gerdts er jo kjeltring selv. Han jobber for et av de største kjeltringfirmaene i Norge.

Skrevet

Viktigere enn utseendet er det å beherske det norske språket. Advokatyrket er i stor grad også en øvelse i retorikk. Ordet "fordeom" fins f.eks. ikke. 😉

Anonymkode: f424f...f9a

Skrevet

Tatoveringer er helt vanlig i dag, og neppe noe problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...