AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Finnes det noe sted hvor foreldre kan se adressen til barna sine (myndige), når de har personnummet til barna? Og er det i så fall mulig å blokkere foreldrene fra å se adresse og navn? Jeg ønsker av diverse grunner ikke at mine foreldre eller familie skal ha denne informasjonen om meg, men det er ingen politisak, så får nok ikke støtte av myndighetene til å blokkere denne infoen for å si det sånn.. Anonymkode: 5dd3c...a63 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Har man fullt navn på en person så er det jo bare å søke opp dette på gulesider. Anonymkode: da0d5...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Så vidt jeg kan se, må man være en virksomhet som har søkt om og fått tilgang til Folkeregisterets systemer for å kunne søke på og slå opp på folks adresser. Jeg kjenner ikke til noen andre offentlige systemer der man bruker personnummer for å søke opp folk. Det er vel mer vanlig at man søker på navn på Gule Sider eller lignende telefonoppslagssystemer på nett? Hvis du sørger for å holde telefonnummeret ditt unna telefonkataloger på nett, så blir det vanskeligere å finne deg. Du kan be om hemmelig tlf nr for eksempel, eller bare be om at nummeret ditt ikke gir oppslag i telefonkatalogen (tror det også går an). Anonymkode: 768de...4f0 2
Gjest Adobyen Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Da må du sjekke at det ikke går an å søke deg opp på google, 1881, gule sider osv. pass på alle sosiale medier også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå