AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Jeg og min samboer har vært et par i 6 år. Bodd sammen i 4. Når jeg møtte min samboer fortalte han at han hadde røyket hasj i ungdomstiden, men det var et tilbakelagt kapittel. Vi er begge i tidlig 30 årene. Det siste året har jeg merket en endring ved han. Humørsvingningene kommer oftere og er sterkere, han deltar lite i det daglige med samtaler o.l Har hatt en bekymrende tanke om at kanskje røykingen er litt mer enn vanlig røyking. Fant en pose med tomme røykpakker samt mange filter i garasjen. Jeg vet ikke hva dette betyr. Har ikke lyst å be han teste seg fordi det vil jo bare vise han at jeg ikke stoler på han. Blir ikke kvitt den bekymringen. Vi har snakket om å stifte familie, og starte og prøve med å bli gravide etter nyttår.. Jeg er ganske rådvill. Anonymkode: c846b...a1e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 det behøver ikke være hasjen da. du sier dere drev med det i ungdomstida, han er sikkert langt over sånt. du burde ikke be han om å teste seg enda, men hvis mistanken blir sterkere og du har flere solide bevis så ja gjør det. men husk det kan slå ut feil og gå så langt at dere ikke er sammen lenger. hva gjør du da? du er jo tross alt i 30 årene, det er mange ting du må være innstilt på ihvertfall når du sier han har humørsvinger og deltar lite i samtaler, det betyr han ikke er psykisk istand til å håndtere det livet han har idag Anonymkode: fc10a...183
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Filtere og humørsvingninger kan tyde på at han røyker hasj ja. Jeg testet en eks for hasj og andre rusmidler. Ble ikke akuratt godt stemning i forholdet av det men fikk avdekket en avhengighet mye verre enn jeg kunne forestille meg og som forklarte mye som skurret som jeg hadde "tenkt meg gal" på det siste året. Forholdet kunne ikke reddes desverre men jeg vil si det er bedre å vite enn å gå uvitende. Men hadde kanskje spionert og fått bedre bevis før jeg krevde testing i ditt tilfelle! Evn lokk en innrømmelse ut av han over lengre tid innsats der du gradvis i steg for steg f eks kommenterer rusreformen, ser på Petter Uteligger sin nye serie og kommenter ting som gjør at du høres rus vennlig ut, nevn at noen på jobben din fortalte deg om medisinsk cannabis og du syns det hørtes fint ut, spør han hvordan det var å være høy, si du har kanskje lyst til prøve osv. Hvis røyker hasj fortsatt kommer han til å si det om han tror du har lyst til å teste det. Anonymkode: d597d...060 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Du kan jo starte med å spørre? Han vet jo selv om han røyker, og du kan jo uansett ikke få en sikker test, uten at han samtykker, så lyve kan han gjøre uansett. Anonymkode: 1a1fe...a81 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Avvent hvertfall dette med barn inntil dette er avklart. Anonymkode: 619b8...476 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Filtere og humørsvingninger kan tyde på at han røyker hasj ja. Jeg testet en eks for hasj og andre rusmidler. Ble ikke akuratt godt stemning i forholdet av det men fikk avdekket en avhengighet mye verre enn jeg kunne forestille meg og som forklarte mye som skurret som jeg hadde "tenkt meg gal" på det siste året. Forholdet kunne ikke reddes desverre men jeg vil si det er bedre å vite enn å gå uvitende. Men hadde kanskje spionert og fått bedre bevis før jeg krevde testing i ditt tilfelle! Evn lokk en innrømmelse ut av han over lengre tid innsats der du gradvis i steg for steg f eks kommenterer rusreformen, ser på Petter Uteligger sin nye serie og kommenter ting som gjør at du høres rus vennlig ut, nevn at noen på jobben din fortalte deg om medisinsk cannabis og du syns det hørtes fint ut, spør han hvordan det var å være høy, si du har kanskje lyst til prøve osv. Hvis røyker hasj fortsatt kommer han til å si det om han tror du har lyst til å teste det. Anonymkode: d597d...060 Takk for svar :-) Synd du har opplevd dette, men du er vel glad i dag for at forholdet tok slutt? Vi har hatt mange diskusjoner når det gjelder rus/hasj/alkohol. Han mener alkohol er mer skadelig, og har vært nesten overbevisende. Jeg på min side har aldri prøvd/brukt narkotika. Drikker kanskje 1-2 ganger i måneden, men svært lite. Det er ting som kan tyde på det, bla røde øyner til tider, men det kan også skyldes jobb/lite søvn, han spiser mye søtt, men det kan også bare skyldes generelt coronaåret. Jeg sjekket den søppelposen jeg fant, og det lå også tre røyker som var knekt nede ved filteret, men både filter og tobakk var fortsatt i sigaretten, så det er vel ingen indikasjon. Jeg må kanskje bare gi det litt tid før jeg evt tar det opp. For jeg må finne ut av dette. Kan ikke starte en familie om han lyver, og holder på med slikt. Anonymkode: c846b...a1e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Avvent hvertfall dette med barn inntil dette er avklart. Anonymkode: 619b8...476 Absolutt. Anonymkode: c846b...a1e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du kan jo starte med å spørre? Han vet jo selv om han røyker, og du kan jo uansett ikke få en sikker test, uten at han samtykker, så lyve kan han gjøre uansett. Anonymkode: 1a1fe...a81 Ja, jeg kan gjøre det så enkelt som å spørre. Det er ikke lett. Har vært en episode tidligere hvor jeg mistenkte det, spurte, og han nektet. Så hva skulle jeg gjøre da? Måtte bare stole på han. Selv om jeg egentlig ikke gjør det kjenner jeg. Anonymkode: c846b...a1e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): det behøver ikke være hasjen da. du sier dere drev med det i ungdomstida, han er sikkert langt over sånt. du burde ikke be han om å teste seg enda, men hvis mistanken blir sterkere og du har flere solide bevis så ja gjør det. men husk det kan slå ut feil og gå så langt at dere ikke er sammen lenger. hva gjør du da? du er jo tross alt i 30 årene, det er mange ting du må være innstilt på ihvertfall når du sier han har humørsvinger og deltar lite i samtaler, det betyr han ikke er psykisk istand til å håndtere det livet han har idag Anonymkode: fc10a...183 Jeg har aldri prøvd hasj. Dette var fra hans ungdomstid. Ja, det kan slå feil, men det må jeg nesten risikere. Jeg håper at om jeg tror feil så vil han tilgi meg for å spørre og være sikker. Det kan være mange ting som forklarer forandringen hans det siste året, men det er ganske stor forandring fra hvordan han er som person, så derfor jeg lurer. Anonymkode: c846b...a1e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar 🙂 Synd du har opplevd dette, men du er vel glad i dag for at forholdet tok slutt? Vi har hatt mange diskusjoner når det gjelder rus/hasj/alkohol. Han mener alkohol er mer skadelig, og har vært nesten overbevisende. Jeg på min side har aldri prøvd/brukt narkotika. Drikker kanskje 1-2 ganger i måneden, men svært lite. Det er ting som kan tyde på det, bla røde øyner til tider, men det kan også skyldes jobb/lite søvn, han spiser mye søtt, men det kan også bare skyldes generelt coronaåret. Jeg sjekket den søppelposen jeg fant, og det lå også tre røyker som var knekt nede ved filteret, men både filter og tobakk var fortsatt i sigaretten, så det er vel ingen indikasjon. Jeg må kanskje bare gi det litt tid før jeg evt tar det opp. For jeg må finne ut av dette. Kan ikke starte en familie om han lyver, og holder på med slikt. Anonymkode: c846b...a1e Akkurat det der kan jo heller være et tegn på det motsatte, hadde han rullet jointer så hadde han vel tatt vare på tobakken til det, og igjen, ruller han så hadde han jo også hatt papir til å fikse knekt sigg med. Hva mente du med filtre i garasjen i HI? Anonymkode: 61913...41e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Samboeren min hadde en liten periode der han tok kokain og løy om det. Jeg prøvde litt kokain som tenåring, så jeg luktet det på ham, i tillegg til at jeg merket endret oppførsel, men lukten bekreftet det. Jeg slo opp etter han fikk et par-tre sjanser til å slutte. Da dro han i rehabilitering og fikk terapi fordi han ønsket meg tilbake. Vi prøvde, og det var ekstremt vanskelig i begynnelsen med mange slike hjemmetester. Han hadde også røyket hasj før, og jeg luktet det på ham hver gang. Nå lever vi et fint liv og han har ikke rørt kokain på fire år. Har du noen gang luktet noe? Jeg er usikker på hvordan noen kan røyke hasj i skjul jevnlig uten at man merker noe til lukt. Prøv å bare vær oppmerksom på det en stund. Anonymkode: 94802...dd0
Hulderen Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri prøvd hasj. Dette var fra hans ungdomstid. Ja, det kan slå feil, men det må jeg nesten risikere. Jeg håper at om jeg tror feil så vil han tilgi meg for å spørre og være sikker. Det kan være mange ting som forklarer forandringen hans det siste året, men det er ganske stor forandring fra hvordan han er som person, så derfor jeg lurer. Anonymkode: c846b...a1e Men om han ikke røyker hasj, hva da? Det er jo tydelig at du ikke liker den personlighetsforandringen han har gjennomgått. Så om du ikke liker den han har blitt, er det noen vits i å fortsette å være sammen med ham?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og min samboer har vært et par i 6 år. Bodd sammen i 4. Når jeg møtte min samboer fortalte han at han hadde røyket hasj i ungdomstiden, men det var et tilbakelagt kapittel. Vi er begge i tidlig 30 årene. Det siste året har jeg merket en endring ved han. Humørsvingningene kommer oftere og er sterkere, han deltar lite i det daglige med samtaler o.l Har hatt en bekymrende tanke om at kanskje røykingen er litt mer enn vanlig røyking. Fant en pose med tomme røykpakker samt mange filter i garasjen. Jeg vet ikke hva dette betyr. Har ikke lyst å be han teste seg fordi det vil jo bare vise han at jeg ikke stoler på han. Blir ikke kvitt den bekymringen. Vi har snakket om å stifte familie, og starte og prøve med å bli gravide etter nyttår.. Jeg er ganske rådvill. Anonymkode: c846b...a1e En av de essensielle delene av et (ok) forhold er tillit, ts. Forsvinner tilliten er det bare å slå opp. Derfor er det at det ikke er nødvendig å snoke på telefoner, finne ut om noen er utro, har psykiske problemer, tukler med økonomien eller doper seg uten å si fra om det. Fordi det ikke spiller noen rolle om du har rett eller tar feil. Enten klarer du å gjenopprette tilliten. Uten å avklare sannheten, fordi tillit ikke handler om sannhet. Eller så må du slå opp. Jeg foreslår i så fall at du oppsøker proff hjelp, fordi uten tillit så egner en seg ikke i forhold, verken dette eller det neste. Anonymkode: 83c23...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå