Gå til innhold

Jeg feiler, gang på gang.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vekta tikker sakte men sikkert feil vei. Har ambisjoner gang på gang. Lager små delmål...ok 4 kg. Det skal du klare. Kjøper inn sunn mat. Klarer max 1 kilo så har jeg plutselig stappa innpå 4 brødskiver. Hjeeeelp.

Anonymkode: e248b...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du ikke får i deg nok av ulike næringsstoffer. Spis masse proteiner, grønnsaker som gir høyt volum for lite kcal, og grove kornprodukter! Drikk masse ved siden av også, det metter en del! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_ems skrev (18 minutter siden):

Det høres ut som du ikke får i deg nok av ulike næringsstoffer. Spis masse proteiner, grønnsaker som gir høyt volum for lite kcal, og grove kornprodukter! Drikk masse ved siden av også, det metter en del! 😄

Tips til slike grønnsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tips til slike grønnsaker?

De fleste: brokkoli, blomkål, agurk, stangselleri,  tomat....

Vær forsiktig med potet og søtpotet (spis moderat, ikke kutt ut) og avokado (veldig mange kalorier,  selvom fettet i seg selv er sunt 

Anonymkode: a27a1...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gjøre så store endringer på én gang, det er bedre å gjøre små endringer du kan leve med. Bytte ut brødskiva med knekkebrød, spise renere mat i stedet for ultraprosessert mat, osv. Sørg for å få i deg nok proteiner, det er typisk slanking å gå rundt og sulte seg og så sprekke og gi opp. 

Og bare ta deg god tid, det er bedre å ta en rolig livsstilsendring enn å kræsj-slanke seg. Det sistnevnte går sjelden bra.

Anonymkode: 97d25...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å få i seg nok fett. Det holder deg mett lenger. Jeg spiser for eksempel ett egg hver dag til lunsj. Det merkes hvis jeg dropper egget. 

Det er lett å tenke at man skal unngå alt av fett fordi det er kaloririkt, men får man i seg litt fett så vil man bli mindre sulten og spiser da mindre totalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på mysimba. Ikke fordi jeg spiser feil eller sliter med noe annet. 

Men den sultfølelsen er der uansett om jeg spiste for 5 minutter siden og den er der dagen igjennom.

Alle som sier at sultfølelsen forsvinner med riktig kosthold veit ikke hva de snakker om. 

Nå som sultfølelsen er minimal har jeg gått ned 17 kg siden august. Å det uten å trene. Så føler meg veldig fin om dagen 🙂

Jeg anbefaler deg å kontakte fastlegen og få henvisning videre til en ærnæringslege som kan hjelpe deg 🙂

Anonymkode: d351c...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...