Gå til innhold

Felt av gammel kvinnehistorie: Nå reagerer Jenny Klinge kraftig


Gjest Damiano

Anbefalte innlegg

Tar Myrli i forsvar: – Må ikke bli slik at man må ha hatt sex i misjonærstilling med kun én person for å få høye verv.

Sverre Myrli (Ap) ble ikke stortingspresident. Tvert i mot ble han fjernet fra presidentskapet mot sin egen vilje.

Etter at Eva Kristin Hansen gikk av som stortingspresident, var Myrli, som 4. nestleder i presidentskapet en mulig kandidat til å ta over for toppjobben.

Under prosessen med å velge ny stortingspresident skal han ha blitt konfrontert med et forhold han var i for 24 år siden. Da han var 26 år, og var sammen med en 18-åring i noen måneder. Begge var med i AUF.

Les også: - Vraket fordi han hadde forhold til ung kvinne

https://www.nettavisen.no/nyheter/felt-av-gammel-kvinnehistorie-na-reagerer-jenny-klinge-kraftig/s/12-95-3424210192

 

Hva tenker dere om at Jenny Klinge forsvarer denne mannen?

Er det riktig å forsvare han?

Gjorde han noe galt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonobilis

Bare utifra måten Myrli oppfører seg på vil jeg si det var meget klokt å velge noen andre. Makan til sutring. Som et barn som ikke fikk det de ønsket seg til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonobilis skrev (3 minutter siden):

Bare utifra måten Myrli oppfører seg på vil jeg si det var meget klokt å velge noen andre. Makan til sutring. Som et barn som ikke fikk det de ønsket seg til jul.

Sutring? Er det ikke bra at dette kommer fram?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damiano skrev (13 minutter siden):

Tar Myrli i forsvar: – Må ikke bli slik at man må ha hatt sex i misjonærstilling med kun én person for å få høye verv.

Sverre Myrli (Ap) ble ikke stortingspresident. Tvert i mot ble han fjernet fra presidentskapet mot sin egen vilje.

Etter at Eva Kristin Hansen gikk av som stortingspresident, var Myrli, som 4. nestleder i presidentskapet en mulig kandidat til å ta over for toppjobben.

Under prosessen med å velge ny stortingspresident skal han ha blitt konfrontert med et forhold han var i for 24 år siden. Da han var 26 år, og var sammen med en 18-åring i noen måneder. Begge var med i AUF.

Les også: - Vraket fordi han hadde forhold til ung kvinne

https://www.nettavisen.no/nyheter/felt-av-gammel-kvinnehistorie-na-reagerer-jenny-klinge-kraftig/s/12-95-3424210192

 

Hva tenker dere om at Jenny Klinge forsvarer denne mannen?

Er det riktig å forsvare han?

Gjorde han noe galt ?

1. Jeg tror ikke på at det er dette som feller han.  Men jeg tror det er i alles interesse at det FREMSTÅR som det er dette det handler om. Og gitt han var det naturlige valget, trenger de en slik fremstilling.

2. AUF var et av de første partiene som fikk regler for relasjoner mellom stortingsrepresentanter og ungdomsorganisasjonen. Har han brutt dette, kan det være en ting.  Jeg vet ikke NÅR eller HVORFOR de fikk reglementet. For alt jeg vet, kan forholdet hans være HVORFOR de fikk reglene.

(Jeg finner i og for seg forklaringen hans suspekt. AUF er ikke stortingsparti; var han stortingspolitiker, som han hevder, var han vel medlem av AP, ikke AUF. )

3. Klinge sitt poeng er i og for seg reelt, men i denne saken , har man ikke tatt seg råd til å tenke rasjonelt. 

Endret av Druid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis
3 minutter siden, Svigermor said:

Sutring? Er det ikke bra at dette kommer fram?

Sutring fra Myrli. Jo, det er meget bra at hans fortid og personlighet trekkes frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (5 minutter siden):

1. Jeg tror ikke på at det er dette som feller han.  Men jeg tror det er i alles interesse at det FREMSTÅR som det er dette det handler om. Og gitt han var det naturlige valget, trenger de en slik fremstilling.

2. AUF var et av de første partiene som fikk regler for relasjoner mellom stortingsrepresentanter og ungdomsorganisasjonen. Har han brutt dette, kan det være en ting.  Jeg vet ikke NÅR eller HVORFOR de fikk reglementet. For alt jeg vet, kan forholdet hans være HVORFOR de fikk reglene.

(Jeg finner i og for seg forklaringen hans suspekt. AUF er ikke stortingsparti; var han stortingspolitiker, som han hevder, var han vel medlem av AP, ikke AUF. )

3. Klinge sitt poeng er i og for seg reelt, men i denne saken , har man ikke tatt seg råd til å tenke rasjonelt. 

Ja, det er jo en stor overdrivelse å dra det til at bare misjonær skulle være tillatt. Folk reagerer jo ikke fordi de er pripne, det er ikke det dette handler om.

Tenker at det er såpass vanlig med seksuell trakassering og utnyttelse av maktubalanse i politikken at det er rett og rimelig å ha fokus på dette :) Vi vil jo at det skal være trygt for ungdom å engasjere seg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonobilis skrev (42 minutter siden):

Bare utifra måten Myrli oppfører seg på vil jeg si det var meget klokt å velge noen andre. Makan til sutring. Som et barn som ikke fikk det de ønsket seg til jul.

Jepp.

Tror det er bra han ikke ble stortingspresident.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å utnytte sin høyere posisjon (på jobb eller i organisasjoner) for å få sex, har da blitt slått hardt ned på lenge nå. Så hvis han var i en ledelsesrolle i AUF eller ellers i partiet, så er det vel ikke rart at det kommer opp som ett (av potensielt flere) moment som gjør ham uegnet til å fylle en lederrolle der det nå mer enn noengang kreves en person med upåklagelig moral. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (47 minutter siden):

1. Jeg tror ikke på at det er dette som feller han.  Men jeg tror det er i alles interesse at det FREMSTÅR som det er dette det handler om. Og gitt han var det naturlige valget, trenger de en slik fremstilling.

2. AUF var et av de første partiene som fikk regler for relasjoner mellom stortingsrepresentanter og ungdomsorganisasjonen. Har han brutt dette, kan det være en ting.  Jeg vet ikke NÅR eller HVORFOR de fikk reglementet. For alt jeg vet, kan forholdet hans være HVORFOR de fikk reglene.

(Jeg finner i og for seg forklaringen hans suspekt. AUF er ikke stortingsparti; var han stortingspolitiker, som han hevder, var han vel medlem av AP, ikke AUF. )

3. Klinge sitt poeng er i og for seg reelt, men i denne saken , har man ikke tatt seg råd til å tenke rasjonelt. 

Han var vel ikke på Stortinget den gangen og var medlem i AUF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damiano skrev (1 time siden):

Tar Myrli i forsvar: – Må ikke bli slik at man må ha hatt sex i misjonærstilling med kun én person for å få høye verv.

Sverre Myrli (Ap) ble ikke stortingspresident. Tvert i mot ble han fjernet fra presidentskapet mot sin egen vilje.

Etter at Eva Kristin Hansen gikk av som stortingspresident, var Myrli, som 4. nestleder i presidentskapet en mulig kandidat til å ta over for toppjobben.

Under prosessen med å velge ny stortingspresident skal han ha blitt konfrontert med et forhold han var i for 24 år siden. Da han var 26 år, og var sammen med en 18-åring i noen måneder. Begge var med i AUF.

Les også: - Vraket fordi han hadde forhold til ung kvinne

https://www.nettavisen.no/nyheter/felt-av-gammel-kvinnehistorie-na-reagerer-jenny-klinge-kraftig/s/12-95-3424210192

 

Hva tenker dere om at Jenny Klinge forsvarer denne mannen?

Er det riktig å forsvare han?

Gjorde han noe galt ?

Hva er galt i at en 26-åring er sammen med en 18-åring? :vetikke:

Begge er myndige og kan gjøre som de vil.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (15 minutter siden):

Han var vel ikke på Stortinget den gangen og var medlem i AUF

Han påstår han var på Stortinget :

Sitat

Myrli bekrefter overfor TV 2 at han har fått spørsmål i samtaler med partiledelsen om et forhold med en ung kvinne tilbake til 1990-tallet.

- Jeg bekreftet at vi var sammen noen måneder før vi gikk hvert til vårt. Hun var 18 og jeg var 26. Jeg var nyvalgt på Stortinget, og hun var aktiv i AUF, noe jeg også var, sier han til TV 2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2021 at 11:04 AM, Druid said:

. Jeg tror ikke på at det er dette som feller han.  Men jeg tror det er i alles interesse at det FREMSTÅR som det er dette det handler om. Og gitt han var det naturlige valget, trenger de en slik fremstilling.

 

Hva tror du den egentlige årsaken er da? 

På generelt grunnlag vil jeg jo si det er bedre at reelle årsakene er tydelige, enn at man leter frem søkte historier fra flere tiår siden.

 

Er jo ikke noe poeng i at man skal gi offentlig aksept for at det er noe uønsket at en på 18 er kjæreste med en på 26. Det må da være helt innenfor normalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest havrekaffe

Myrli burde stille seg selv spørsmålet om hvorfor noen skulle tro på forandring og bedret grunnlag for tillit med han som stortingspresident.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (2 timer siden):

Hva tror du den egentlige årsaken er da? 

Jeg tror han bare ikke var den beste kandidaten for jobben. De har tydeligvis vært redde for og begå en ny "feil" og derfor har de hat en veldig grundig prosess hvor de intervjuet og undersøkte mange (noe de ikke hadde gjort om det fantes noen automatikk i at en man skule ha jobben) kandidater. Det er jo ikke slik at om du jobber i en butikk og sjefen slutter så er jobben som sjef automatisk din, det er heller ikke slik som politiker at om presidenten slutter så blir vise presidenten automatisk president. Han prøvde og få en jobb men fikk den ikke, sånn er livet.

Madame Butterfly skrev (2 timer siden):

På generelt grunnlag vil jeg jo si det er bedre at reelle årsakene er tydelige, enn at man leter frem søkte historier fra flere tiår siden.

Det er da ikke vanlig og begrunne avslag på jobb søknader. Det var jo minst fire stortingsrepresentanter som ble vurdert for jobben, skal AP gå ut og begrunne offentlig hva som var feil med alle representantene som ikke fikk bli president? Sannsynligvis er de helt greie alle samen, men de hadde bare en ledig jobb og kunne derfor bare velge en av kandidat . 

Madame Butterfly skrev (3 timer siden):

Er jo ikke noe poeng i at man skal gi offentlig aksept for at det er noe uønsket at en på 18 er kjæreste med en på 26. Det må da være helt innenfor normalen.

Nå er det vel bare denne mannen selv som selv har gått ut offentlig og hevdet at dette forholdet har vært problematisk på noen måte. Eller har noen andre sakt at det er et problem? 

 

 

Det er litt skummelt og se enda en AP politiker som oppfører seg som om noen har stjålet jobben hans, når jobben aldri egentlig har vært "hans". Når man sitter som politiker er man aldri trygg på noe, man sitter så lenge man trengs og så mister man jobben når man ikke trenges lengre (derfor har de gode lønns og etterlønns ordninger). Det virker som om mange av de (spesielt i AP) er så glade i makt og posisjoner at de bryr seg mer om det en politikk og hva som er best for helheten. Det er jo ikke utenkelig at han ble vurdert som en dårlig kandidat nettopp for de han var mest opptatt av sin egen "rett" til posisjonen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 25.11.2021 den 12.08):

Hva er galt i at en 26-åring er sammen med en 18-åring? :vetikke:

Nå er det vel bare Myrli selv som har gått ut offentlig og sakt det har blitt et problem. Så det er vell bare han som kan svare deg😅

Endret av Pippi Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...