Gå til innhold

Hvordan gikk det med de barna som IKKE ble hentet i bhg i går?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at dette har skapt problemer for mange foreldre, og at mange er sterkt i mot det. Men holdt dere ord? Lot dere virkelig vær å hente barna når klokka var 14? Hva skjedde så? Måtte de ansatte bli igjen eller ringte de foreldre/andre som kan hente?

Vi holdt ungen vår hjemme i går, eller rettere sagt, jeg. Fordi jeg var syk og så ikke vitsen med å sende han avgårde når han likevel bare skulle være der til 14.

Vil gjerne kjøre en debatt på hvorfor dere valgte å ikke hente.

Anonymkode: 75176...b18

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle ansatte var på jobb som vanlig.

Anonymkode: cf1c4...b79

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi hentet fordi vi henter til kl 15 uansett så det gjorde ikke en stor forskjell. Men det var noe bittert men mest på grunn av styreren i barnehagen som la det frem som om vi ikke hadde noe valg, enda internett florerer med artikler om at vi ikke er pliktige. Han er ekstremt arrogant, og dette var intet unntak. Styreren i min søsters barnehage gjorde det klart for foreldrene at de barna som ikke ble hentet ville ha ansatte på jobb og at det var fullstendig opp til hver forelder hva de valgte. Nabokommunen uteble fullstendig fra aksjonen, utenom èn barnehage. 

Vår barnehage er foreldrestyrt/eid og ikke eid av en kjede, uten at jeg vet helt hva det betyr ift debatten som foregår nå. Jeg syns det er veldig vanskelig, for jeg forstår at typ 3 svære konsern tjener fett på dette tilskuddet, uten at det gagner barnehagene for mye - her er det Norlandiabarnehager f.eks og de forfaller noe helt ekstremt, de blir ikke tatt vare på. Vår barnehage er 15 år gammel og velholdt, og i fjor ble det lagt varme i en sti fra porten og inn til barnehagens hovedinngang, kostbart men ønsket av foreldrene. Eventuelle overskudd går faktisk til barnehagen hos oss. 

Anonymkode: c68a5...4e4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Si meg.. Denne aksjonen, gjaldt det bare private barnehager? Vi har offentlig, og har ikke fått noe informasjon om at vi burde hente tidligere. 

Jeg hentet som normalt kl 16.

Anonymkode: 9cd26...69f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albbas
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Si meg.. Denne aksjonen, gjaldt det bare private barnehager? Vi har offentlig, og har ikke fått noe informasjon om at vi burde hente tidligere. 

Jeg hentet som normalt kl 16.

Anonymkode: 9cd26...69f

Ja. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi har en fornuftig privat barnehage som ikke var med på aksjonen.

Anonymkode: 738ad...85e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det gikk helt fint, det var en ulovlig aksjon og det visste PBL også. Derfor var ingen barnehager reellt stengt. 

Anonymkode: a110a...c1b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Her var alle barn blitt hentet kl 1400

Anonymkode: 57ff9...c42

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...