Gå til innhold

Hvilke ting ved DEG kan ansees som rødt flagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Kudos for bra spørsmål.

Jeg er ikke slem. Har hørt at jeg er den "snilleste i verden" fra fullt av damer (bare to av dem ble sammen med meg). Jeg viser omsorg, empati og blablabla..
      Men jeg kan bli veldig sjalu!! På fortiden hennes! Det vil skje uansett, virker det som..
Sjalusien kan toppes med passiv-aggresive eller verbalt aggresive tendenser. Kjefting, beskyldninger og titler ( legger hodet klart for hugg her, ja...)
Dagen etter angrer jeg fælt. Mye frem og tilbake i følelseslivet, og sikkert gode grunner (,for meg,) til at det skjer.
Jeg klarer visst å gjøre noe riktig når jeg senere oppriktig mener at jeg angrer og ønsker forbedre meg. Har jobbet med meg selv siden jeg var ung. Også er jeg veldig trofast og kjærlig. Har aldri unyttet noen, gått bak noen, vist disrespekt eller vært utro. Håper det har noe å si mer da.
 

Anonymkode: 84254...b0f

Så lenge du er villig til å jobbe med dette og forklarer deg kan det gå greit. Han siste jeg datet var sånn, han slang passiv aggressiv, beskyldende og sårende kommentarer når han spurte om fortiden min og fikk svar, det gjorde at jeg mistet interessen og ble ekstremt utrygg på han. Hadde han vært litt ydmyk og unnskyldt seg evt forklart hvorfor hadde jeg gitt en ny sjanse.

Anonymkode: 79ae5...531

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten alt ved meg er et rødt flagg nå, livshistorien ble ganske annerledes enn det jeg hadde trodd. Så da er jeg (u)frivillig singel helt til jeg har fått ting på plass. Blir nok ikke barn på meg for å si det sånn, det er nesten allerede for sent -men jeg håper jeg kan bli en god adoptiv/fostermor en gang :)

Anonymkode: 2b9e2...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være veldig kald når jeg er såret og tilgir sjelden, har problemer med å gi slipp om noe gjør noe mot meg.

Noen ganger kan jeg hoppe til konklusjoner basert på bagateller og overreagere.

 

Anonymkode: 4d3c4...d2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Ble usikker på om jeg har forstått rett hva røde flagg er. Er ikke det ting ved en person som kan indikerer for andre at det er noe negativt ved den personen? 

For eksempel psykisk sykdom betyr mest sannsynlig at den personen vil være vanskelig å leve med eller at det at noen er sjenert betyr at de har manglende sosial kompetanse. 

Det kan sikkert variere fra person til person om noe er et rødt flagg eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 12.57):

Har nulltoleranse for angst, svakhet osv. Forventer at folk fungerer til enhver tid.

Har også nulltoleranse for negativitet og dårlig humør, forventer at man gjør det beste ut av enhver situasjon.

Fremstår nok som kald og kynisk.

Anonymkode: 572fb...db0

Nulltoleranse for angst..? Du vet at uten angst ville menneskeheten dødd ut for lengst? 

Anonymkode: 6bed4...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber kun 50% på grunn av helse og har ganske stram økonomi på grunn av det. Ellers tror jeg faktisk ikke jeg har noen røde flagg.

Anonymkode: cf3e4...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, ts. Det ga grobunn for videre resonnement hos meg. Det jeg kom på umiddelbart er (jeg er forøvrig kvinne): 

- Ensom ulv. Trives best i eget selskap og er ikke et utpreget forholdsperson. Er ikke villig til å kjempe for kjærligheten eller lete etter den. 

- Voksen og lite forholdserfaring. Barnløs. 

- Har bodd alene i 10 år og bærer sikkert preg av det. 

- Selvopptatt. Meg først, for fungerer ikke jeg med meg selv så klarer jeg heller ikke å vise omsorg for andre. Å vise andre omsorg koster meg en del, det kommer ikke naturlig. 

- Stiller høye krav til andre (og meg selv). Innfrir ikke folk kravene mine, så går jeg rolig videre. Jeg er ikke redd for å være alene )se pk. 1). 

- Direkte og ærlig, også om ubehagelige ting. 

- Lett å irritere. Lite sympati ovenfor andres feil og mangler, spesielt dersom de ikke jobber aktivt med de. 

- Skyr offerrollen og aksepterer den ikke uten videre heller hos andre. 

Sikkert greit å bare forbli singel 🙂

Anonymkode: bc419...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker hasj. Vet mange ikke liker det, selv om jeg ikke skjønner hvorfor. Tar også psykedelia sånn én gang annenhvert år eller noe. Fleinsopp eller LSD. Holder meg unna sterkere stoffer, men synes av etiske grunner at absolutt all narkotika burde vært lovlig.

Er heldigvis gift med en oppegående kvinne som er enig i mine meninger, selv om hun ikke nyter noen rusmidler.

Anonymkode: 3ceaf...06c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 7.38):

Jeg er ekstremt kynisk/skeptisk, og tror det verste om alt og alle inntil det motsatte er bevist.

Anonymkode: 91551...eda

Det er vare et sunnhetstegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har plenty av dårlige egenskaper, men jeg vil ikke definere noen av dem som røde flagg.

Røde flagg ser jeg på som egenskaper (eller tegn til egenskaper) som kan være til  "skade" for den andre personen, enten fysisk eller psykisk. Ikke bare til plage eller ulempe, men på en eller måte farlig eller på sikt nedbrytende for dem man er sammen med. For eksempel at man er voldelig, manipulerende, ekstremt sjalu/kontrollerende, truende, bare har "gærne" ekser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Giftet meg og skilte meg på under ett år, i tyveårene.

- Har ikke sparepenger

Anonymkode: 18521...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (4 minutter siden):

Røde flagg ser jeg på som egenskaper (eller tegn til egenskaper) som kan være til  "skade" for den andre personen, enten fysisk eller psykisk. Ikke bare til plage eller ulempe, men på en eller måte farlig eller på sikt nedbrytende for dem man er sammen med.

Jeg vil ikke være i et forhold, der plager og ulemper overgår fordelene, så jeg vil uansett kalle det røde flagg.  

Anonymkode: d6455...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymus Notarius skrev (16 timer siden):

Drikker vanligvis ikke alkohol, det har jeg lært på kvinneguiden at er et rødt flagg - det betyr visstnok at man enten er tørrlagt alkoholiker eller superreligiøs (jeg er ingen av delene).

Å skrive sånn som dette er er gigantisk rødt flagg. 

Anonymkode: ef8af...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er direkte ond om vi krangler, knuser selvtilliten hans

er klar for å dumpe han hver gang noe ikke går MIN vei, uten at det skal felles en tåre (min tårekvote er brukt opp)

Anonymkode: e4923...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å skrive sånn som dette er er gigantisk rødt flagg. 

Anonymkode: ef8af...f33

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lang liste til å ramse opp her og nå.  Det er sant, men jeg har sjelden blitt avvist pga at slike ting er avklart før en evt. date. Jeg har selv avvist tvert dersom noen har brutt min tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...