Gå til innhold

Etter en lang og tøff høst gjorde han det slutt i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke sikkert han vet det selv nei. Noen psykologer er så oppslukt av behandling at de glemmer å snakke med pasienten om hvordan behandlingen påvirker hjemmesituasjonen og relasjoner generelt. Det skulle vert mere vanlig å ta inn partner i behandling. Både for at partner kan få informasjon men også fordi det skjer ting som feks hos dere. Det er ikke sikkert han snakker om sin fiendtlighet i terapien og da blir ikke den tatt tak i. Du er en raus person.

Anonymkode: 83c62...417

Tusen takk. Det er helt riktig det du skriver der. Jeg håper det kommer frem i behandlingen hans nå som samlivsbruddet er et faktum. Men det burde vært tatt opp ved starten. Hvordan den tiden her kan påvirke hjemmesituasjonen. Men har han nok aldri vært ærlig om hvordan han selv er i relasjoner. Han gikk tidligere en kort tid hos en privat psykolog, før han fikk diagnosen sin. Da hadde psykologen vært med på hans narrativ om at jeg er roten til alt dette, og sagt han burde ut av forholdet.

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da hadde psykologen vært med på hans narrativ om at jeg er roten til alt dette, og sagt han burde ut av forholdet.

😱😱😱 Er du sikker på at psykologen sa dette, at det ikke bare er eksen din som påstår det?

Uansett. Pr nå blir det godt for deg å komme deg ut av dette. Det har ikke vært bra for deg å være pårørende for han. Selv om han ikke har ment det, gjerne, så har han jo ikke behandlet deg bra! Får håpe dere fungerer bedre som samarbeidspartner! Og at du nå får mer livsglede og overskudd!

Anonymkode: 80d05...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

😱😱😱 Er du sikker på at psykologen sa dette, at det ikke bare er eksen din som påstår det?

Uansett. Pr nå blir det godt for deg å komme deg ut av dette. Det har ikke vært bra for deg å være pårørende for han. Selv om han ikke har ment det, gjerne, så har han jo ikke behandlet deg bra! Får håpe dere fungerer bedre som samarbeidspartner! Og at du nå får mer livsglede og overskudd!

Anonymkode: 80d05...40b

Det kan jeg jo ikke være sikker på. Men påskuddet hans var at han måtte til psykolog fordi jeg behandlet han så dårlig. Så hva som ble sagt om meg i de timene må gudene vite. 
 

Nei, han har nok behandlet meg dårligere enn jeg har sett der og da. Har flere historier som andre gisper av. Men når han er på sitt beste er han verdens beste. Jeg håper vi begge får det bra, det gjør vi nok 😊

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan jeg jo ikke være sikker på. Men påskuddet hans var at han måtte til psykolog fordi jeg behandlet han så dårlig. Så hva som ble sagt om meg i de timene må gudene vite. 

Vil nok tro at dette er blank løgn...

Anonymkode: 80d05...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde nok flyttet bort asap. Både for egen (og barnets ro) Men også så han kunne fått vært litt alene og jobbet med seg selv.

Når han klikket sist (da han ikke ville anerkjenne barnets forsøk på kontakt) var det foran barnet, eller på tomannshånd? Hvis det var med barnet kan det jo være en ekstra god idè å komme seg bort... Barn merker jo mye 

Anonymkode: a5a1c...1a3

Det var mest på tomannshånd, men han var tydelig sint på meg foran barnet. Han er tydelig avvisende mot meg foran barnet nå. Jeg gråt til morgen i dag da han avvisende og sint dro på jobb, da sa barnet til meg «Ikke gråt mamma» og strøk meg på kinnet. Jeg skal passe på å skjerme barnet fra nå av, de skal ikke måtte trøste mor eller far.

Anonymkode: 25ab5...c5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok viktig å skjerme barnet mot fars sykdom. Også deg slik at barnet ikke ser din reaksjon på han og vil føle behov for å beskytte deg. Her ser man også viktigheten med at dere ikke bor sammen

Anonymkode: 80d05...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les gjerne om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Er dette noe du kjenner igjen? 

Anonymkode: 27827...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Les gjerne om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Er dette noe du kjenner igjen? 

Anonymkode: 27827...e31

Ja, jeg har tenkt i retning av dette lenge. Ble derfor noe overrasket over diagnosen depresjon. Men det er jo ikke gjort noen utredninger så vidt jeg vet, så alt er nok ikke kommet frem.

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må nok utagere hos psykologen før de tenker i den retningen. 

Anonymkode: 27827...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han må nok utagere hos psykologen før de tenker i den retningen. 

Anonymkode: 27827...e31

Det kommer han aldri til å gjøre.. Utenfor huset er han verdens mest rolige. Ikke at han utagerer hjemme heller, men han blir veldig sint på meg.

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har tenkt i retning av dette lenge. Ble derfor noe overrasket over diagnosen depresjon. Men det er jo ikke gjort noen utredninger så vidt jeg vet, så alt er nok ikke kommet frem.

Anonymkode: 25ab5...c5a

Det er dessverre ingen motsetning mellom depresjon og en personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: 2ddc3...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er dessverre ingen motsetning mellom depresjon og en personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: 2ddc3...054

Hva mener du med det?

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha.. Nei, disse Paradise Hotell gutta ble jeg ferdig med da jeg var 20 selv. Heldigvis 😉 

Men det blir tøft bli alene. Det er nesten det verste. Frykten for savnet av å ha noen å være glad i. 

Anonymkode: 25ab5...c5a

Du har barnet å være glad i,  og deg selv. 

Jeg måtte selv bli alene med barn på grunn av psykisk sykdom hos partner. For å være ærlig var ikke det tøft, men mye lettere enn å leve med psykisk syk partner. Det overrasket meg hvor mye enklere livet var. Man blir så vant til urimelighet og å serve og gå på tå ovenfor den som sliter. Merker egentlig ikke hvor mye det sliter på deg selv, til man er ute av det. 

Ikke nødvendig å tenke på dating straks. Få ting i orden først. Markedet er ikke dårlig for kvinner med barn i 30 årene, selv om mange bitre menn her på kg prøver å lure oss til å tro det. 😄

Anonymkode: acdf2...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, jeg bare lurer.. Hvorfor skal du ta med barnet å flytte? Dere er enige om at huset skal selges, og ut i fra hva jeg leser her bør jo barnet absolutt være sammen med deg. Er det da ikke mer logisk at HAN flytter? Så kan du og barnet bli boende til du har funnet et nytt hjem til dere to. Så slipper barnet å bli flyttet unødvendig mye rundt liksom..

Jeg har alltid syntes det har vært så merkelig at mor tar med barna å flytter, når det egentlig er FAR som burde ha gått "på hue og ræva " ut..

Lykke til i ditt videre liv ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du har barnet å være glad i,  og deg selv. 

Jeg måtte selv bli alene med barn på grunn av psykisk sykdom hos partner. For å være ærlig var ikke det tøft, men mye lettere enn å leve med psykisk syk partner. Det overrasket meg hvor mye enklere livet var. Man blir så vant til urimelighet og å serve og gå på tå ovenfor den som sliter. Merker egentlig ikke hvor mye det sliter på deg selv, til man er ute av det. 

Ikke nødvendig å tenke på dating straks. Få ting i orden først. Markedet er ikke dårlig for kvinner med barn i 30 årene, selv om mange bitre menn her på kg prøver å lure oss til å tro det. 😄

Anonymkode: acdf2...735

Ja, kanskje det blir det beste som har hendt meg på lenge. Men akkurat nå sliter jeg, har ikke klart å spise på over et døgn. Så jeg skjønner at det kommer til å ta tid før ting blir helt bra igjen. 

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malursk skrev (5 minutter siden):

Men, jeg bare lurer.. Hvorfor skal du ta med barnet å flytte? Dere er enige om at huset skal selges, og ut i fra hva jeg leser her bør jo barnet absolutt være sammen med deg. Er det da ikke mer logisk at HAN flytter? Så kan du og barnet bli boende til du har funnet et nytt hjem til dere to. Så slipper barnet å bli flyttet unødvendig mye rundt liksom..

Jeg har alltid syntes det har vært så merkelig at mor tar med barna å flytter, når det egentlig er FAR som burde ha gått "på hue og ræva " ut..

Lykke til i ditt videre liv ❤️ 

Det er litt komplisert akkurat det der. Vi eier en del av en eiendom sammen med en del av hans familie. Så det er mer naturlig at jeg flytter, det ønsker jeg selv også. Hadde han hatt mulighet til å flytte rett ut hadde han nok gjort det allerede i går. 
Tusen takk ❤️

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

spørsmålet er om du finner erstatter ?

Anonymkode: 35825...d88

Ja. Alle menn vil en dame med barn fra tidligere forhold. NOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du har barnet å være glad i,  og deg selv. 

Jeg måtte selv bli alene med barn på grunn av psykisk sykdom hos partner. For å være ærlig var ikke det tøft, men mye lettere enn å leve med psykisk syk partner. Det overrasket meg hvor mye enklere livet var. Man blir så vant til urimelighet og å serve og gå på tå ovenfor den som sliter. Merker egentlig ikke hvor mye det sliter på deg selv, til man er ute av det. 

Ikke nødvendig å tenke på dating straks. Få ting i orden først. Markedet er ikke dårlig for kvinner med barn i 30 årene, selv om mange bitre menn her på kg prøver å lure oss til å tro det. 😄

Anonymkode: acdf2...735

Jeg har samme opplevelse etter å ha gått fra en psykisk syk mann. Alt er mye lettere. 

Dating aner jeg ingenting om, det har jeg lagt på hylla foreløpig 😄

Det blir bra ❤

Anonymkode: f9620...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du med det?

Anonymkode: 25ab5...c5a

At man kan ha begge deler. Mange med p.u. har psykiske problemer i tillegg.

Anonymkode: 2ddc3...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har samme opplevelse etter å ha gått fra en psykisk syk mann. Alt er mye lettere. 

Dating aner jeg ingenting om, det har jeg lagt på hylla foreløpig 😄

Det blir bra ❤

Anonymkode: f9620...1b9

Så bra. Da må jeg bare komme meg gjennom denne første sorgfasen, så håper jeg at jeg fort får det bra igjen ❤️

Anonymkode: 25ab5...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...