Gå til innhold

Nettopp takket ja til en jobb. Fått tilbud om en annen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat takket ja til 5 måneder vikariat på en jobb og skulle starte der i januar. I dag fikk jeg tilbud om fast jobb en annen plass som er drømmejobben. Hvordan skal jeg løse dette? Drømmejobben vil også at jeg starter der i januar. Kan den jobben jeg allerede har takket ja til tvinge meg til å starte hos de?

Anonymkode: 04dba...c9f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du signert? Her må du være åpen og fortelle de med vikariatet situasjonen. Bare å beklage, men du ønsker å takke ja til en fast stilling du er tilbudt. 
De vil forstå at du er umotivert for vikariatet og har vel uansett en prøvetid med kort oppsigelsesfrist der. 
Det er litt kjipt, men det ordner seg. Slike ting skjer oftere enn du tror i forbindelse med ansettelser.

Anonymkode: f5e9d...13e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du sier bare beklagende at du har fått tilbud om fast stilling og takker ja også tilbyr du høflig å jobbe de to ukene du har i oppsigelsestid om de ønsker. Ingen ønsker å ha nyansatte på opplæring i 2 uker uansett. 

Anonymkode: f8399...f9c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Takk ja til den faste, ingen tvil. Informer arbeidsgiveren som har vikariatet.

Du har 14 dagers oppsigelsestid i prøvetiden, men det gjelder vel fra nå eller gjelder det fra 1/1?

Uansett - vikariatet har ingen ønske eller interesse at du skal kun være der i 14 dager. 

Dette er noe arbeidsgivere som tilbyr vikariat eller innleie må regne med, at folk ser etter faste stillinger.  

Anonymkode: e7258...82a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Taluno

Jo raskere du informerer arbeidsgiver med vikariat, jo større sjanse er det for at den som sto som nummer to på listen har mulighet til å takke ja.

Det er ikke uvanlig at noen trekker seg fra ansettelseprosessen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...