AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #21 Del Skrevet 25. november 2021 Hei igjen dere og takk for alle svar. Jeg har ikke lipødem. Jeg har alltid vært slank men gått opp de siste årene pga kjedespising og rett og slett blitt mindre kresen på mat så jeg koser meg mer med mat. Det har ført til 15 kg vektøkning noe jeg syns er 8 kg for mye. Jeg er ikke tjukk men trives ikke med valker, fett under haken og hoftefett som tyter ut av buksekanten.. Jeg trives ikke med å ha fått et rundere ansikt heller. Jeg går på faste medisiner, seroquel som det står kan føre til vektoppgang men jeg tror det er fordi man blir sulten etter inntak og ikke at vektøkningen er av kun medisinen. Derfor holder jeg ut helt til kvelden etter inntak av medisinen med å spise det eneste måltidet jeg spiser ila dagen, og det har kaloriinnhold på 700-900 kalorier ca. Selvom jeg er inaktiv så skal dette i følge kalorikalkulatorer være lite nok til å gå ned i vekt.. Ja jeg veide meg naken og tømt og ble veldig overasket og demotivert av at vekten står bomstille. Anonymkode: 7463b...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #22 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg forsøkte å gå ned i fettprosent på seroquel, hadde ikke sjans. Mulig den har noe med det å gjøre? Anonymkode: 4ca32...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. november 2021 #23 Del Skrevet 25. november 2021 Får du ikke til å gå noen turer, heller? Du må ikke nødvendigvis trene hardt eller springe vettet av deg, en halvtimes gåtur hver dag (eller når du kan) kan gjøre mye hvis du ellers er stillesittende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #24 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Derfor holder jeg ut helt til kvelden etter inntak av medisinen med å spise det eneste måltidet jeg spiser ila dagen, og det har kaloriinnhold på 700-900 kalorier ca. Selvom jeg er inaktiv så skal dette i følge kalorikalkulatorer være lite nok til å gå ned i vekt.. Anonymkode: 7463b...639 Du må gå inn på kalkulatoren her og endre tidsintervallet du skal gå ned i vekt på 700-900 kcal daglig hørtes ut som alt for lite 😅 Anonymkode: 5f6c1...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #25 Del Skrevet 25. november 2021 Det er ikke tillatt å promotere at man lever på kun 7000-900kcal om dagen, ts. Tråden din vil nok bli stengt. Anonymkode: e0c17...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #26 Del Skrevet 25. november 2021 man kan spise for lite og kroppen går da i sparemodus. kroppen kan også gå i sparing hvis du ikke spiser noe hele dagen før middag. er du lite i aktivitet bruker du sannsynligvis mindre kalorier enn du tror. Jeg har nå gått ned i vent fra sommer, og ser at jeg nesten må ligge på 1000 for å klare det. jeg har også vært mye mer i aktivitet enn tidligere. Vi har ingen problem med å lage middag med mer enn 1200kcal pga saus og smør etc. gjennom hvor mye smør og sånn du har i stekepannen. en ss er jo hundre kcal, da er det veldig lett å få mange. jeg spiser nå knekkebrød. 1 knekkebrød frokost. 1-2 lunsj og så en liten porsjon middag. er ikke sulten. Anonymkode: 8223e...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #27 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må gå inn på kalkulatoren her og endre tidsintervallet du skal gå ned i vekt på 700-900 kcal daglig hørtes ut som alt for lite 😅 Anonymkode: 5f6c1...b47 Ja jeg trodde det var lite nok til å gå ned i vekt av men tydeligvis ikke. I følge kalorikalkulator med inaktiv/sittestillende/liggende livsstil så skal daglig inntak være på 1200-1500 kcal. Derfor trodde jeg at så lenge jeg holdt meg under det ville jeg se vekten krype nedover men det tar kanskje lenger tid enn jeg trodde? Anonymkode: 7463b...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #28 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke tillatt å promotere at man lever på kun 7000-900kcal om dagen, ts. Tråden din vil nok bli stengt. Anonymkode: e0c17...78f Er det så veldig lite? Det er en stor middag, en normal middag ligger vel på 400-500 kcal og jeg stapper i meg en stor porsjon fordi jeg er skrubbsulten. Men spiser til gjengjeld ikke noe gjennom dagen. Mener ikke å promotere noe som helst her men er ute etter råd på hvordan man kan forvente at vekten går ned. Det inntaket er selvfølgelig altfor lavt for noen med normalt aktivitetsnivå men jeg er husbunden og for det meste sengeliggende/sitter i sofaen så da er det ikke så lite. Kan ikke gå daglige turer engang pga smertenivå øker så mye av all bevegelse Anonymkode: 7463b...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #29 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg veide og målte alt jeg spiste en periode og lå da på va 800-1000 kcal på en dag. Gikk ikke ned. Men da jeg «ga opp» det og la meg på 1200-1300kcal begynte jeg faktisk å gå ned. Kanskje noe lignende kan være tilfelle for det? Men det går uhyre sakte, siden jeg er slank sånn som deg, men har spist på meg noen kg ekstra de siste åra. Stillesittende som deg. Anonymkode: 0219e...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #30 Del Skrevet 25. november 2021 Det skal ta litt tid for å være sunn vektnedgang. Man pleier å si at 1 kilo er lik 7000 kalorier. Hvis du ligger 250 kalorier i underskudd vil det ta deg en måned å gå ned en kilo. Med 500 kalorier i underskudd blir det 2 uker. Ville forsøkt å være tålmodig og ikke sultet meg. Se på det som et årsprosjekt å gå ned de 8 kiloene, heller enn et månedsprosjekt. Anonymkode: dcae3...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #31 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg spiser nå bare 1 måltid annenhver dag, og vekta går merkbart ned😊 Anonymkode: 99381...352 Vi er alle forskjellige. Det som funker for deg funker ikke for andre. Anonymkode: ce91b...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #32 Del Skrevet 25. november 2021 En grandtante av meg, måtte hun hvile i fred, ble enormt tykk under krigen. De fleste var veldig tynne under krigen, men hun la på seg. "Alle" trodde hun spiste mye og hadde tilgang på mat, så hun ble ofte hetset av fremmede. Sannheten var at hun var av den typen som la på seg når hun fikk lite mat. Var også pga feilernæring. Man kan være feilernært og underernært selv om man er tykk. Ikke alle tykke spiser så mye. Ts, det eneste som hjalp for meg har å gå rett på lavkarbo. Jeg kjøtt, fisk, salat, grønnsaker, frukt, bær og urter. Kuttet ut brød, kaker, pasta, kjeks, ris. Var greit med litt potet og søtpotet, siden det er jo sunt. Jeg raste ned 15 kg på 3 mnd, så veide 60 kg til slutt, men da var jeg veldig tynn siden jeg er 177 høy. Anonymkode: ce91b...15b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #33 Del Skrevet 25. november 2021 Husk å drikke nok væske så du holder kroppen dehydrert. Er viktig å få ut avfallsstoffer og sånt gjennom væske. Sitronvann hjelper veldig. Hjelper å gå en tur hver dag også. Anonymkode: ce91b...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #34 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det så veldig lite? Det er en stor middag, en normal middag ligger vel på 400-500 kcal og jeg stapper i meg en stor porsjon fordi jeg er skrubbsulten. Men spiser til gjengjeld ikke noe gjennom dagen. Mener ikke å promotere noe som helst her men er ute etter råd på hvordan man kan forvente at vekten går ned. Det inntaket er selvfølgelig altfor lavt for noen med normalt aktivitetsnivå men jeg er husbunden og for det meste sengeliggende/sitter i sofaen så da er det ikke så lite. Kan ikke gå daglige turer engang pga smertenivå øker så mye av all bevegelse Anonymkode: 7463b...639 Ja, det er "så veldig lite". Jeg som ligger i sengen hele dagen, hver dag trenger ca 1300 kcal for å opprettholde funksjonene i kroppen. BMR. Jeg har gått ned ned å spise 13-1400 kcal dagen uten trening. Det er selvsagt flott å trene, men ikke alle kan. Jeg syns du skal øke til minst 1400 kcal og fordele ut over 3 måltider. Se hva som skjer. Det du gjør nå fungerer ikke, så på tide å prøve noe annet. Vær så snill og spis mer. Anonymkode: 78e37...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 25. november 2021 #35 Del Skrevet 25. november 2021 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. * Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg