Gå til innhold

Flere som blir tappet for krefter av black week/tiden før jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå sliter jo jeg med psyken og utmattelse fra før av, men kjære vene, den tiden vi er inne i nå med både black week og at det tikker og går mot jul tapper meg helt. Folk overalt. Flere, friske eller ikke så friske som kjenner at det tar på?

Anonymkode: bde27...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i det hele tatt. Man velger selv hva man vil ta del i. 

Anonymkode: 98505...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke i det hele tatt. Man velger selv hva man vil ta del i. 

Anonymkode: 98505...d5d

Er jo ekstra trøkk i matbutikkene også, og mat må alle ha.

Anonymkode: bde27...d96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo ekstra trøkk i matbutikkene også, og mat må alle ha.

Anonymkode: bde27...d96

Bestill dagligvarer hjem på døren.

Anonymkode: 421b0...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja! Trodde jeg var alene om det. Det tar helt piffen ut av meg, så sinnsykt masete! Orker ikke å få julestress tredd nedover øra. 

Anonymkode: 9bba1...c30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke i det hele tatt. Man velger selv hva man vil ta del i. 

Anonymkode: 98505...d5d

Med mindre man bor under en stein, får man kjøpepress og mas på alle kanter. Går ikke å unngå. 

Anonymkode: 9bba1...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke det er veldig stress, prøver være ferdig med julegaver tidlig og handler det meste på nettet egentlig. Deltar på ting jeg orker, og dropper det jeg ikke orker. Unngår svære kjøpesenter, og sånne plasser i jula. 

Anonymkode: dd70d...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bestill dagligvarer hjem på døren.

Anonymkode: 421b0...24f

De fleste tar gebyrer for handling under en viss sum, og dessuten bor jeg et sted ikke alle leverer. Så er ikke så enkelt du at man kan unngå dagligvarebutikker helt. Å handle kl. 07 eller kl. 22 er ikke så lett når man sliter med utmattelse og trenger lang tid å komme seg opp om morgenen og legger seg tidlig.

Anonymkode: bde27...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei blir ikke det, tilbudene i norge på black week er ikke anderledes enn de tilbudene de har på samme vare med gjevne mellomrom. Så om du ikke får kjøpt det nå, vent 2-3 måneder og samme tilbudet er her på nytt. 

Tror black friday/week i feks usa er noe annet, der finner du deals som du bare får den uken/dagen i året. Så hadde nok stresset med å få en god deal i denne perioden viss jeg bodde der.

Anonymkode: fbea0...699

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tappet blir jeg ikke, men det er påfallende voldsomt med sms’ er som tikker inn - og reklamemas. 

Akkurat disse Black week osv som er kommet de siste årene kunne jeg vært spart. 

Det er intens markedsføring som er vanskelig å unngå om man er på sosiale medier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bestill dagligvarer hjem på døren.

Anonymkode: 421b0...24f

Du vet det ikke er mulig for alle sant? Det er ikke et alternativ her jeg bor i hvert fall! 

Anonymkode: bcd69...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekstremt mye reklame for black week (mer i år?), både på sms, mail, i sosiale medier, på nettsider og nettaviser, i nettbutikker osv. Det føles litt slitsomt egentlig for det er jo ikke spesielt gode tilbud. Men det er jo delvis min egen skyld som er med i så mange kundeklubber osv så jeg får denne reklamen (men selv uten den direkte reklamen er det mye rundt omkring).

Jeg prøver å ikke gå så ofte i butikker da så slipper jeg maset der iallfall :) Handler så mye jeg kan på nett med levering hjem. At det er julevarer i matbutikken synes jeg bare er hyggelig, ikke stress. 

Anonymkode: 133d4...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke stresset. 

Er noen gode tilbud, så har klikket hjem noen julegaver. Ignorerer så resten. Har ikke på varsler, eller reklamemail, er veldig lett å melde seg av. 

Julepynten ligger klar på loftet, og bæres ned etterhvert.

Pålegg og julemat er bestilt hos Reko, mannen tar turen og henter. Så tar vel jeg en større raid på Rema og Meny uka før jul, og fikser resten. 

Anonymkode: db1c9...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg er ferdig med julgavene for ukesvis siden, så jeg drar ikke på kjøpesenter stort sett måneden før jul.

Anonymkode: bc6e4...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spydige folk er. Klart julen stresser mange. Mye som skal ordnes, mange forventninger og påfølgende bekymringer. Alt dette gir stress. Og når det blir så intenst som under black week så sitter i alle fall jeg med følelsen av at jeg burde vært klar med gaver, handling og forberedelser helst i går. Jeg får høy puls kun av tanken.
 

Mange har et anstrengt forhold til jul og julefeiring, og dette maset i forkant blir en forsterkning. 

Anonymkode: 9bba1...c30

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig stresset av det før, men så tok jeg noen grep i livet. Jeg vet når jula kommer hvert år så julegaver og sånt kan jeg ordne hele året, evt skrive en liste over hva jeg skal kjøpe og bestille via nettet under Black week osv. Så og si alt kan bestilles via nett i dag. Av 20 julegaver i år så må jeg fysisk handle to av dem og det på Vinmonopolet 

Har knapt merket noe til at det er Black week i år

Av andre ting, mat f.eks, som jeg må handle til jul, så tar ikke det lange tiden å handle inn det som trengs. Går på butikke på ugunstig tidspunkt, typ sent på kvelden, og handler inn alt på en gang. 
 

Man må finne det som hjelper for en selv, ta noen grep, så får man det så mye lettere

Anonymkode: 2b932...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har etter hvert lært at jeg ikke tåler all verden så jeg passer på å registrere at jeg ikke ønsker kommunikasjon på SMS/mail når jeg handler i nettbutikker. Da slipper jeg også unna nå. 

Ellers begrenser jeg julepynting både ute og inne til et minimum og gjør det på en slik måte at det ikke ser helt merkelig ut hvis det blir hengt opp/satt frem 15. november og/eller blir der til 15. januar hvis det er det formen tillater. Eller at jeg må ta litt og litt. Med andre ord lite røde juleduker, reinsdyr og nisser! :ler: 

Jeg har også en type kake jeg baker til jul, men det kan tas en eller annen gang mellom august og 15. desember. Pleier å ta den tidlig siden den bare blir bedre av å lagres, men siden ingrediensene også er holdbare kan jeg bare ta det en eller annen gang i løpet av den perioden når formen er grei. 

I matbutikkene synes jeg ikke det er noe stress midt på dagen. Julevarer i mengder er det jo, men jeg trenger ikke å kjøpe dem. Det vil si jeg har kjøpt pinnekjøtt og har litt diverse i fryseren med tanke på juledagene, men det er både fordi utvalget av enkelte ting er bedre og fordi jeg skal slippe å handle alt på en gang. 

Og så har jeg funnet ut at det går helt fint å be folk på en kopp te og en pepperkake på en stubbe i skogen. Det trenger ikke å være full middag med alt tilbehør selv om det er advent og jul.  

Med andre ord har jeg lagt en veldig lav og fleksibel list for meg selv og da går det fint! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...