Gå til innhold

Vet noen om jeg skal sone i høy sikkerhet eller lav sikkerhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på å sone, har ikke hørt noe fra kriminalomsorgen og advokaten min var usikker. Kanskje noen her jobber i fengsel og vet? Jeg fikk 12 mnd ubetinget for familievold og lurer på om det er høy sikkerhet eller lav sikkerhet? Finner ingen informasjon annet enn at promillekjøring er lav sikkerhet.

Anonymkode: 9e7b3...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil havne på høysikkerhet til å begynne med, det gjør 99% av de med en straff og årsak som det du har.

Så er det opp til deg å oppføre deg slik at du blir overført til lavsikkerhet når du har bevist at du kan oppføre deg.

Å bli overført avhenger mest av deg men også på om det faktisk er noe ledig på lavsikkerhets avdelingen.

Anonymkode: e5378...dfd

• Liker 2
Skrevet

Siden du er dømt for vold vil du nok komme i høysikkerhet, i hvert fall i begynnelsen. Så vil man vel sa an oppførsel og rehabiliteringsevne for å vurdere lavsikkerhet på sikt.

Skrevet

Takk for svar😊

Skrevet

Høyest sannsynlighet for høysikkerhet for voldsdom, ja. 

Anonymkode: a81f0...5f3

Skrevet

Men det står når man googler at har man dom på 2år eller mindre, kan man starte soning direkte i lav sikkerhet. Men står ingen info om det gjelder enkelte domsgrunner. 

• Liker 1
Skrevet

Var familievolden gjentakende eller et enkelttilfelle? 

Anonymkode: f3a9a...16f

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Var familievolden gjentakende eller et enkelttilfelle? 

Anonymkode: f3a9a...16f

Gjentakende. Ikke banking. Mest psykisk vold og litt fysisk. Jeg skal ta min straff og ikke noe jeg er stolt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...