Gå til innhold

Mindre tilfredstillende å kjøre el-bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd el-bil, er redd for at følelsen av bil forsvinner og at det blir som en puslete følelse man ikke kan føle. 

Jeg liker jo biler som gir litt respons fra seg, det gir meg trygghet, men en bil som ikke "sier i fra"? 

Er det noen som hadde samme frykt men som likevel elsker el-bil? Vil jo ha følelsen av at noe "skjer". 

Anonymkode: d723b...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er litt redd el-bil, er redd for at følelsen av bil forsvinner og at det blir som en puslete følelse man ikke kan føle. 

Jeg liker jo biler som gir litt respons fra seg, det gir meg trygghet, men en bil som ikke "sier i fra"? 

Er det noen som hadde samme frykt men som likevel elsker el-bil? Vil jo ha følelsen av at noe "skjer". 

Anonymkode: d723b...bbb

Det er vel heller motsatt. Den nye Tesla’en gjør 0-100 på 2.1 sekunder. Det er like raskt som Formel 1 ..i en 7-seters familiebil. 
 

 

Anonymkode: 4fc0c...196

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer tilfredsstillende å kjøre elbil. Den raske reaksjonen, og den trinnløse akselrasjonen er fantastisk deilig.

Anonymkode: a7f13...9c6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i bil og sådär. I nye elbiler er det helst noe med interiøret som tar bort bilfølelsen. Savner faktisk ikke motorlyden. Har en egolf nå, den har til og med girspak! 😁

Anonymkode: 4d932...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er mer tilfredsstillende å kjøre elbil. Den raske reaksjonen, og den trinnløse akselrasjonen er fantastisk deilig.

Anonymkode: a7f13...9c6

nå har ikke alle råd til tesla eller andre dyre elbiler heller!

Anonymkode: b1feb...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

nå har ikke alle råd til tesla eller andre dyre elbiler heller!

Anonymkode: b1feb...5b0

Tesla er ikke så dyrt, fra 370k

Anonymkode: cfa69...526

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

nå har ikke alle råd til tesla eller andre dyre elbiler heller!

Anonymkode: b1feb...5b0

Jeg kjører ikke Tesla....

Raske reaksjonen, og trinnløse akselrasjonen finner du på nesten alle elbiler. Noen har raskere akselrasjon enn andre, men med alle gir en deilig og smooth følese. 

Anonymkode: a7f13...9c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 2014 BMW i3 til 80 000kr gir vanvittig mye kjøreglede for pengene. Bilen oppleves vanvittig kvikk (opp til 90kmt), det er som alltid å ligge på sweetspottet i andregir hele tiden. i3ener alltid klar og jeg har aldri opplevd lignende respons i andre biler. Jeg har tidligere hatt Audi S4 og BMW 330i som er ganske vasse biler.

Vi gikk over til fullelektrisk for tre år siden og det har kun vært en god ting. Elbiler er utrolig behagelige å leve med i hverdagen. Er bare sette seg inn i bilen og kjøre, korte som lange turer.

Elbilen er så utrolig behagelig å kjøre til jobb hver dag, det å ligge i kø på autopilot er en drøm. Jeg ønsker ikke en bil det er mye arbeid å kjøre til hverdags. Da jeg kjørte S4 fikk jeg krampe i beinet etter mer enn 15 minutter i kø for at clutchen var så hard, jeg skal aldri kjøre noe slikt til hverdags noen gang igjen.

 

Anonymkode: b5b67...08a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjører ikke Tesla....

Raske reaksjonen, og trinnløse akselrasjonen finner du på nesten alle elbiler. Noen har raskere akselrasjon enn andre, men med alle gir en deilig og smooth følese. 

Anonymkode: a7f13...9c6

Jeg kjører en 2015 Nissan Leaf og er helt enig. Rask reaksjon, utrolig smooth å kjøre, ingen irriterende spinning som på hybridbiler. Rekkevidden er elendig, men utenom det har jeg lite negativt å si om elbil. 

Anonymkode: 1283f...91f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et teoretisk spørsmål som du legger fra deg etter to minutter i en elbil, TS. Bare prøv! Bil har aldri før vært så billig i Norge.

Anonymkode: 38640...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv den kjipeste elbilen er mer responsiv enn en fossilbil.

Tesla er litt i en annen kategori. Det er syke greier. 

Anonymkode: 4fc0c...196

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en side, så skjønner jeg, tror jeg, hva du mener - men nei, min erfaring er også nøyaktig motsatte av det. Det er mer tilfredsstillende å kjøre elbil (joda, jeg har Tesla). Men det er rett og slett som å komme inn i nåværende århundre, teknologisk sett. Man skjønner ikke hvorfor ikke alle biler er laget slikt. Å sette seg i diesel eller bensinbil, føles litt som å måtte gå tilbake til gammel knappemobil, etter å ha brukt touchscreen mobil nå i en stund. 

Kvinne forti her liksom. Jeg er ALDRI først ute med nyeste tekniske duppedingser, bare så det er sagt 😅

Men jeg satte på varsel om å kjøre over fartslimit, på min "sjåfør". Er fordi jeg trengte det, kan gå litt fort. 

Anonymkode: eb224...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt I3, e-golf, id4, etron og tesla, og av de er det ingen som ikke har hatt noen negativ interiørfølelse eller på annen måte gitt meg "æsj" følelsen, men jeg har også prøvd andre som er sånn "ikke søren, dette er ikke bil" så spørsmålet er mer i retning "hvor bilfrik er du" og "hva er viktig for deg" enn hvorvidt el bil er yay og nay liksom.. 

Anonymkode: 1b94a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elbil er herlig. Cruiser jevnt og bråker ikke. Det vil du sette stor pris på etterhvert 

Anonymkode: e1155...a10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår, det er jo ganske logisk, da. Men jeg har alltid samarbeidet bedre med biler, da de er mer presise, enn mennesker! Og de begynner ikke å grine om de får seg en ripe i lakken. 

Anonymkode: d723b...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 23.28):

Det er vel heller motsatt. Den nye Tesla’en gjør 0-100 på 2.1 sekunder. Det er like raskt som Formel 1 ..i en 7-seters familiebil. 
 

 

Anonymkode: 4fc0c...196

Du finner ikke mange av den Tesla'n her i Norge. Den er svindyr, og meget sjelden.  Dessuten er ikke 0-100 tider hele bilopplevelsen. Tesla er en intetsigende blekkboks med hjul. Totalt blottet for særpreg og "sjel".  

Anonymkode: 2cf2f...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en ekte bilentusiast er det å kjøre bil en lidenskap, og man bruker flere sanser. Det har med helheten på bilen å gjøre. Jeg har et inntrykk av at de som liker elbilen, er mer opptatt av teknologi enn bilen som bil. 

For meg må alt stemme. Bilen må gi meg go'følelsen fra jeg åpner garasjedøra til jeg parkerer igjen. Den må se bra ut, høres bra ut, og ha de kvalitetene jeg liker ved en bil. Jeg blåser i at en Tesla kan ta 0-100 på 3-4 sekunder. Den er dørgende kjedelig uansett. 

Foreløpig er det ingen elbil som tiltaler meg. De er sikkert fornuftige fremkomstmiddel, men 'that's it' for meg. De er totalt blottet for sjel og sjarm. Men jeg håper det kommer elbiler i fremtiden, som tiltaler en genuin bilentusiast. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsatt opppevelse her 😅 kjempegøy å kjøre tesla. Jeg har aldri gjort 0-100 på kort tid, men akselerasjonen er fantastisk når jeg skal ut på motorvei f.eks. Den er en drøm å kjøre. 

Jeg elsker at det er stille, har alltid mislikt motorlyd. 

Anonymkode: f3e40...2d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motorsportentusiast til benet. Medlem av sportsvognklubben, deltar trackdays i tide og utide, kjører bil på bilferie nedover Europa hver sommer (før korona), sitter benket foran TV hver helg det er F1 og generelt elsker (nye) biler. 

Til tross for det, så er én av bilene i garasjen (og min hovedbil her hjemme) en elbil. Elbilen er overlegen alt annet gammelt ræl folk som hater elbiler kjører. Gjerne folk som synes diesel er kult og føler seg "lurt" av staten fordi de ikke klarer å tenke selv. Nå gleder jeg meg til neste bil kommer, som skal erstatte en av bensinbilene: BMW i4 M50. Kommer aldri til å kjøpe noe underlegent og gammeldags dinosaurbrenneri igjen.

Anonymkode: 3d174...c23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du finner ikke mange av den Tesla'n her i Norge. Den er svindyr, og meget sjelden.  Dessuten er ikke 0-100 tider hele bilopplevelsen. Tesla er en intetsigende blekkboks med hjul. Totalt blottet for særpreg og "sjel".  

Anonymkode: 2cf2f...e98

Meget sjelden? Vanligere å se folk med en Tesla enn bærepose fra rema 1000. Ellers er jeg helt enig med deg!

Anonymkode: 087a8...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...