Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gift med en mann som for noen år siden tråkket over grensen (var for sint og demonstrerte fysisk makt over meg og barna). Han er roligere nå, har skjerpet seg kraftig etter jeg har stilt ham til veggs om hva jeg godtar. Han går i terapi og vil endre seg. Rasjonelt tror jeg på ham (hodet..) men kroppen min forteller meg at jeg er redd form ham - ubehagelig å være i rommet med ham, er obs på hvor han er til en hver tid, slapper ikke av og vil ikke at han skal ta på meg overhodet.

Hvordan kan jeg kvitte meg med følelsen i kroppen?

Anonymkode: 4031c...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er gift med en mann som for noen år siden tråkket over grensen (var for sint og demonstrerte fysisk makt over meg og barna). Han er roligere nå, har skjerpet seg kraftig etter jeg har stilt ham til veggs om hva jeg godtar. Han går i terapi og vil endre seg. Rasjonelt tror jeg på ham (hodet..) men kroppen min forteller meg at jeg er redd form ham - ubehagelig å være i rommet med ham, er obs på hvor han er til en hver tid, slapper ikke av og vil ikke at han skal ta på meg overhodet.

Hvordan kan jeg kvitte meg med følelsen i kroppen?

Anonymkode: 4031c...918

Først kvitter du deg med han.

Så går du til psykolog og får hjelp med å kvitte deg med ptsd.

• Liker 5
Skrevet

Hør på kroppen! Du er ikke trygg med han! 

Anonymkode: d2b6e...60b

• Liker 4
Skrevet

Kroppen bruker lang tid på å bli overbevist, og det beste tror jeg er å late som. Dersom du sliter med å være glad kan det hjelpe å late som. Smil, bruk lys stemme, dans, syng osv, og kroppen blir etterhvert lurt til å være glad. Det kan godt være du kan lure den inn i dette også. Men om det er riktig er en helt annen sak. 

Anonymkode: 9d231...af2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kroppen bruker lang tid på å bli overbevist, og det beste tror jeg er å late som. Dersom du sliter med å være glad kan det hjelpe å late som. Smil, bruk lys stemme, dans, syng osv, og kroppen blir etterhvert lurt til å være glad. Det kan godt være du kan lure den inn i dette også. Men om det er riktig er en helt annen sak. 

Anonymkode: 9d231...af2

Det er ikke riktig. Definitivt. 

Hør på kroppen. 

Anonymkode: d9abf...817

Skrevet

Du og sikkert barna også har fått traumeskader. Dere trenger traumebehandling for å komme over dette.

En psykolog som skal behandle et krigsoffer, vil sikkert anbefale at han ikke går ut i krig igjen. Jeg antar også at det også er skadelig for deg og barna å eksponeres for det som gav dere traumet. Ihvertfall daglig. Det vil sette kroppen deres i konstant beredskapsmodus, noe som er svært skadelig.

Men dette er ting jeg har lest på nett og hørt på podcaster og youtube. Kontakt fastlegen din, og få hjelp til deg og barna.

Anonymkode: 3deb6...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...