Gå til innhold

Erfaringer og råd fra dere som er skilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med mannen i 6 år, gift i ett år, og vi har to barn sammen. Vi har det ganske bra, jeg er fortsatt forelsket i han (ikke stormende nyforelska selvsagt, men forelska), og ting fungerer stort sett bra. Litt uenigheter og kjekling blir det selvsagt av og til.

Jeg håper jo vi holder livet ut, men dette har man jo aldri noen garanti for. Man hører jo om de som skiller seg etter 10 år, 15 år, 20 år, så fort barna ble voksne osv. Og alle disse menneskene har jo også håpet og tenkt at ekteskapet skulle vare livet ut. 

Jeg lurer på om noen av dere som er skilte kan dele litt om egne erfaringer? Hvor lenge var dere gift/sammen? Når begynte det å skrante? Hva var årsakene til skilsmissen? Var det problemer som var der fra tidlig av, men som man ønsket å jobbe forbi? Eller dukket utfordringene opp etter hvert? Er det noe dere i ettertid tenker dere burde gjort annerledes? Ble dere enige om skilsmissen, eller var det en som forlot den andre? 

Og jeg tar gjerne imot tips og råd for å bevare et godt ekteskap. Selvsagt både fra skilte og fra folk som fortsatt er gifte 😊

Anonymkode: 8aabd...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la det skli ut at du tar mer og mer husarbeide.

Vær positiv

Sett av tid til kos i en travel hverdag. Det haster mer enn oppvasken!

Dropp stoltheten! Ta det første initiativet etter en krangel. Ikke fokusere på å vinne og å ha rett, men å bli venner igjen. Og
finne gode løsninger. Sammen.

Ikke anta at den andre er sur. Kanskje h*n er sliten. Spør hvordan h*n har det i stedet for å gå i angrep.

Anonymkode: c2c9f...7e8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke la det skli ut at du tar mer og mer husarbeide.

Vær positiv

Sett av tid til kos i en travel hverdag. Det haster mer enn oppvasken!

Dropp stoltheten! Ta det første initiativet etter en krangel. Ikke fokusere på å vinne og å ha rett, men å bli venner igjen. Og
finne gode løsninger. Sammen.

Ikke anta at den andre er sur. Kanskje h*n er sliten. Spør hvordan h*n har det i stedet for å gå i angrep.

Anonymkode: c2c9f...7e8

Takk for veldig gode råd, jeg tar de til meg 😊 Jeg kan med fordel jobbe med stoltheten min, og også dette med å anta at mannen er sur. 

Anonymkode: 8aabd...968

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...