Gå til innhold

Hva er for stor aldersforskjell? 34 og 21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere er for stor aldersforskjell?

Har nettopp gjennom en venninne funnet ut at min 34 år gamle bror tilbringer mye tid med ei på 21.

Har aldri møtt denne jenta, og hun er sikkert ok. Men syntes at å være 34 år og være med en så ung jente er litt på kanten? Hva tenker dere? I tidlig 20 årene har en som regel nettopp begynt å studere, en vet ikke hva livet bringer og hva en ønsker i fremtiden. Som 34 åring er en ofte i fast jobb og til en viss grad etablert (nå er ikke min bror etablert i den grad at han har barn og familie enda).

Vet ikke om dette er noe å ta opp med han eller ikke.

Anonymkode: 95d4e...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke det er så ille.  har ei venninne som er sammens med gym lærer fra ungdomsskolen, de holdt til og med på da,men det kom aldri ut, de har vert sammen siden de var 16 og 35, og er fortsatt gift idag og er snart 37 og 56, synes ikke det er så ille heller,men 16 og 35 synes er er utrolig ekkelt

Anonymkode: b3aee...12a

• Liker 1
Skrevet

Etter min mening viser det umodenhet hos begge parter. Aldersforskjellen er slt for stor. De bør være på helt forskjellige steder i livet.

• Liker 9
Skrevet

Tenker at det ikke er din sak å legge deg borti? Din bror er en godt voksen mann som kan ta egne avgjørelser.

Anonymkode: aaa9f...918

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke du skal si noe til broren din, jeg, det er hans sak, ikke din. Jeg personlig synes den aldersforskjellen er litt stor, og kunne aldri vært sammen med en på 21 selv (jeg er 32), men likevel - hold meningene dine for deg selv om han ikke spør deg hva du synes. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at det ikke er din sak å legge deg borti? Din bror er en godt voksen mann som kan ta egne avgjørelser.

Anonymkode: aaa9f...918

Mange voksne mennesker tar helt idiotiske avgjørelser. Folk må tørre å si fra om det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at en 34 år gammel mann er interessert i en 21 år gammel jente. Klart folk er forskjellige, men min sønn på 29, synes alt under 25 er for ungt, og det føles som et sunnhetstegn på at jeg har gjort noe rett i oppdragelsen 😁

Når man er 34 bør man ha kommet litt lenger i modningsprosessen til å finne så unge jenter interessante. Men kanskje han er umoden? 

Anonymkode: f8eeb...c8b

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva tenker dere er for stor aldersforskjell?

Har nettopp gjennom en venninne funnet ut at min 34 år gamle bror tilbringer mye tid med ei på 21.

Har aldri møtt denne jenta, og hun er sikkert ok. Men syntes at å være 34 år og være med en så ung jente er litt på kanten? Hva tenker dere? I tidlig 20 årene har en som regel nettopp begynt å studere, en vet ikke hva livet bringer og hva en ønsker i fremtiden. Som 34 åring er en ofte i fast jobb og til en viss grad etablert (nå er ikke min bror etablert i den grad at han har barn og familie enda).

Vet ikke om dette er noe å ta opp med han eller ikke.

Med tanke på at dette ikke er noe han har fortalt deg om selv er det kanskje bare noe "uskyldig" gøy fra begge parter? Behøver ikke å være noe seriøst og at de går inn i et forhold, med tanke på kommentaren om å være på forskjellige steder i livet. 

Da jeg var 25 rotet jeg en del med en på 36. Ingen store greier.  Tenker du ikke skal bry deg så mye om hva han gjør i sitt private liv som han ikke har fortalt deg noe om. 

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Etter min mening viser det umodenhet hos begge parter. Aldersforskjellen er slt for stor. De bør være på helt forskjellige steder i livet.

Dette. Jeg syns han virker umoden som ønsker å være sammen med en som i all sannsynlighet er på et helt annet stadie i livet enn han selv, og hun bør jo heller ikke ha en interesse av det. 

Er egentlig ikke det at aldersspennet er for stort, det er bare at de (bør være) i forskjellige stadier i livet. 

Den ene parten bør være godt etablert med jobb og div, og kanskje ønsker han seg barn? Mens den andre parten muligens studerer, vil oppleve ting og reise, og sikkert ikke tenker barn og familie på noen år enda. 

Anonymkode: aedfc...5e4

• Liker 1
Skrevet

Er 21 selv og syntes at de som er 30+ er gammel. Hvis en av venninnene mine hadde blitt sammen med noen som var 30+ så hadde jeg reagert.

Anonymkode: 6d7c2...39f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med tanke på at dette ikke er noe han har fortalt deg om selv er det kanskje bare noe "uskyldig" gøy fra begge parter? Behøver ikke å være noe seriøst og at de går inn i et forhold, med tanke på kommentaren om å være på forskjellige steder i livet. 

Da jeg var 25 rotet jeg en del med en på 36. Ingen store greier.  Tenker du ikke skal bry deg så mye om hva han gjør i sitt private liv som han ikke har fortalt deg noe om. 

Enig her.

Samtidig tenker jeg at aldersforskjellen godt kan være stor. Men mennesker er forskjellige. Han er kanskje litt umoden for alderen, men hun kanskje er voksen av seg. 

Jeg er 42 (dame) og jobber sammen med en jente på 20. Hadde hun ikke fortalt meg om alderen hennes hadde jeg aldri gjettet hun bare var 20,  hun er også en av de menneskene på jobben jeg er best venn med, vi  har også litt kontakt på fritiden. Samtidig er det mennesker jeg arbeider med på min egen alder og eldre som jeg ikke syntes er særlig modne og voksne av seg, både i hvordan de snakker om andre og hvordan de oppfører seg. 

Tenker hvor mennesker er i livet og hvordan man er som personer er så individuelt at man ikke kan sette to streker under svaret.

• Liker 2
Skrevet

Dette er da absolutt ikke noe man skal "ta opp". Begge er voksne folk, de bestemmer selv hvem de dater. Som bruleren over her sa så er det stor individuell forskjell på folk. Det er heller ikkr alle som følger standard malen på hvor man "bør" være i livet i følge flere svar her. Det er da opp til hver enkelt. 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var 20 datet jeg menn på 40. Det var mer interessant å date dem enn gutter på egen alder. Men jeg giftet meg med en som var hakket yngre, kunne faktisk ikke tenkt meg å starte familie med en som var 2 tiår eldre. 

Kan du ikke bare la din bror rote seg borti hvem han vil? Både han og daten hans er myndige og gjør som de vil.

Anonymkode: e69e4...1d9

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (47 minutter siden):

Mange voksne mennesker tar helt idiotiske avgjørelser. Folk må tørre å si fra om det.

Helt enig i dette, men det handler ikke bare om å tørre å si fra, det handler minst like mye om hvem som sier fra.

Er denne mannen omgitt av far, brødre, onkler, fettere og andre menn, som mener at dette er forkastelig oppførsel, så vil han jo helt naturlig innrette seg etter det.

Dersom alle menn er borte fra hans liv, og det i stedet er mor, søstre, tanter eller andre kvinner som sier fra, så virker det jo ofte helt mot sin hensikt.

Bare menn er i stand til å oppdra menn.

Nettopp derfor er vår sivilisasjon avhengig av menn.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er merkelig at en 34 år gammel mann er interessert i en 21 år gammel jente. Klart folk er forskjellige, men min sønn på 29, synes alt under 25 er for ungt, og det føles som et sunnhetstegn på at jeg har gjort noe rett i oppdragelsen 😁

Når man er 34 bør man ha kommet litt lenger i modningsprosessen til å finne så unge jenter interessante. Men kanskje han er umoden? 

Han er jo så ung at det enda er normalen å foretrekke jevnaldrende og eldre.

At du har gjort rett i oppdragelsen betinger ikke kun at han er i stand til å avstå fra unge kvinner, når han selv blir eldre, men at han også er i stand til å opprettholde et godt forhold til en bra partner i passende alder. 

Når du skriver ‘jeg’ og ikke ‘vi’ så sier det egentlig det meste om hva han må ha unngått å lære om samliv. 

Skrevet

Jeg er en mann på snart 50 år, og uten å skulle fremstå som en "ekkel gammel gris", så må jeg si at jeg forstår hvordan en på 34 kan være interessert i en i tidlig 20 årene.

Jeg var selv relativ "sen" i å etablere meg. Fikk mitt første barn da jeg var 41. Da jeg var 34 hadde jeg ingen interessere i verken ekteskap, eller barn. Det har som regel ikke jenter på 21 heller. Dette er bare fra mine opplevelser og min synsing, men de jeg "datet" eller "rotet" med da jeg var 35 var veldig ofte ute etter noe seriøst, de fleste ønsket seg også barn. Om han er som meg og er 34 og ikke ønsker noe seriøst med en gang, og hun på 21 heller ikke ønsker det. Så ser jeg ikke hvorfor det skal være et problem? Og dere som kommenterer på hvorfor en mann på 34 har interessere i ei på 21, ofte er de unge og pene, jeg skjønner det godt. Jeg hadde selv aldri prøvd meg på ei på 21, men jeg ser jo hvordan en på 34 kan ha interessere i en pen jente i 20 årene. 

Om det så viser seg at det er noe seriøst mellom dem så får vell det være deres sak og hvordan de vil løse det med å være "på forskjellige stadier i livet"

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok, så det du sier her er at når man er blitt 34 så bør man lempe på alle krav til damer og nøye seg med kjedelige eldre damer? Noe så teit. Man MÅ ikke bli et kjedelig A4-menneske og finne seg en kjedelig A4-partner bare fordi man passerer 30. Det er jo innlysende hvorfor han tilbringer tid med en 21-åring; hun er morsom å være sammen med, sprudlende, penere enn alternativene, bedre kropp (regner jeg med) og ukomplisert. Har ingenting med modenhet å gjøre.

Anonymkode: 04751...525

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en mann på snart 50 år, og uten å skulle fremstå som en "ekkel gammel gris", så må jeg si at jeg forstår hvordan en på 34 kan være interessert i en i tidlig 20 årene.

Jeg var selv relativ "sen" i å etablere meg. Fikk mitt første barn da jeg var 41. Da jeg var 34 hadde jeg ingen interessere i verken ekteskap, eller barn. Det har som regel ikke jenter på 21 heller. Dette er bare fra mine opplevelser og min synsing, men de jeg "datet" eller "rotet" med da jeg var 35 var veldig ofte ute etter noe seriøst, de fleste ønsket seg også barn. Om han er som meg og er 34 og ikke ønsker noe seriøst med en gang, og hun på 21 heller ikke ønsker det. Så ser jeg ikke hvorfor det skal være et problem? Og dere som kommenterer på hvorfor en mann på 34 har interessere i ei på 21, ofte er de unge og pene, jeg skjønner det godt. Jeg hadde selv aldri prøvd meg på ei på 21, men jeg ser jo hvordan en på 34 kan ha interessere i en pen jente i 20 årene. 

Om det så viser seg at det er noe seriøst mellom dem så får vell det være deres sak og hvordan de vil løse det med å være "på forskjellige stadier i livet"

100% dette. De fleste som poster her om at det er helt krise stor aldersforskjell er jo eldre damer som bare er muggen fordi menn velger yngre bedre jenter. 

Anonymkode: 04751...525

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er en uakseptabel aldersforskjell. Jenta er ikke ferdig utviklet fysisk før hun er 25 og mentalt før hun er 26 så at en voksen mann på 34 går etter en ungdom er ekkelt. Hadde vært noe annet om hun var over 26 og han var 13 år eldre, men det er litt ekkelt det også med menn på nesten 40 som går etter jenter i 20 åra. Jeg hadde helt klart snakka med broren min og sagt at dette her måtte han bare legge vekk, og stilt spørsmål til hvordan type mann han egentlig er.  

Anonymkode: 7d24c...68f

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt innafor med den aldersforskjellen,jeg er 42 år  og den jeg er sammen med er 20 år, vi har det flott sammen.

Anonymkode: 565e0...bfb

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg syns det er en uakseptabel aldersforskjell. Jenta er ikke ferdig utviklet fysisk før hun er 25 og mentalt før hun er 26 så at en voksen mann på 34 går etter en ungdom er ekkelt. Hadde vært noe annet om hun var over 26 og han var 13 år eldre, men det er litt ekkelt det også med menn på nesten 40 som går etter jenter i 20 åra. Jeg hadde helt klart snakka med broren min og sagt at dette her måtte han bare legge vekk, og stilt spørsmål til hvordan type mann han egentlig er.  

Anonymkode: 7d24c...68f

Du må være kvinne.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...