Lafamiglia Skrevet 22. november 2021 #21 Del Skrevet 22. november 2021 Men hva spiser du når du vil gå ned i vekt, da? Er det sånn typisk grusom "slankemat", ala "knekkebrød med magert pålegg", fettfattige meieriprodukter og ellers all mulig annen kjip mat, som man verken blir mett eller tilfreds av? Og ellers alt mulig annet som jeg ikke fatter og begriper at det går an å leve på? I så fall: Hva med å i stedet spise mat som gjør deg mett? For at jeg skal bli mett, og dermed ikke ha lyst på mat mellom måltidene, er det viktig at måltidene er tilfredsstillende. Jeg begrenser derfor ikke ost, smør, olivenolje, eller andre ting som gjør måltidene mye bedre på smak og mye mer mettende. Til gjengjeld spiser jeg ikke mellom måltidene, og jeg holder meg i stor grad unna sånt som ikke er mettende og som heller ikke er spesielt bra for kroppen, som loff, søtsaker, snacks, drikke med kalorier, kaker, og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 22. november 2021 #22 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg gikk ned over ti kilo uten å gjøre annet enn å først spise ca en brødskive mindre pr dag i jobbuka og å justere middagsposjonen bittelitt ned, ved å gi meg før jeg ble helt mett. Har ikke kuttet ut godteri og kake, da jeg regnet med at jeg ville bli totalt desperat av å tenke på at jeg ikke skulle spise sjokolade. Det tar tid før man merker vektnedgangen, når en går ned gjennomsnittlig en til en halv kilo i måneden, men det ser ihvertfall ut som jeg fortsatt går ned i vekt, selv om jeg egentlig er ferdig med det som var målet mitt. De fleste jeg kjenner som gjør store omveltninger faller tilbake i gamle mønster igjen og ender opp med like mange kilo som de hadde i utgangspunktet. Min anbefaling er altså: bare spis bittelitt mindre, - lag ikke en kortvarig revolusjon! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #23 Del Skrevet 24. november 2021 Har selv gått ned over 40kg og holdt meg slank i 4 år nå. Det å spise sundt blir en vane når du gjør det lenge nok, ikke gi opp! Finn mat du liker, som er sunn! Og skjei ut feks en gang i uken, men ikke ta helt av Jeg feks spiser wok nesten hver dag, da dette er noe jeg elsker. Jeg spiser også dessert hver dag, men i sunn varriant. Har byttet ut sjokolade og potetgull med yoghurt, sukrin og bær feks. Da blir søtnehovet mitt dekt. Hold på det en stund og jeg lover at det blir en vane! Kaloritelling er nøkkelen, da ser du hvor mye du kan spise av alle typer mat og hva du kanskje burde begrense. Anonymkode: 27e6a...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #24 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg ville bare se utrolig bra ut! Jeg er for opptatt av utseendet. Jeg er pen, og feit. Min motivasjon var å se enda bedre ut. Jeg bare gikk inn for det og etter noen måneder var jeg 9 kg mindre. Men akkurat nå står jeg litt stille, så driver å går opp og ned mellom 1 - 2 kg hele tiden, og det er vel 3 uker dette har pågått nå. Jeg har mistet motivasjonen min, må virkelig finne den frem igjen. Men da jeg var så flink så gikk jeg bare inn for det, og bestemte meg. Jeg fikk mer og mer motivasjon når jeg så kiloene raste. Det ga meg boost til å fortsette. Har en periode hvor jeg bare føler for å spise skikkelig god mat og mengden jeg vil. Men må snart ta tak igjen. Forresten, så følte jeg meg aldri mett da jeg var flink, var bare sulten som forsvant, men ble aldri mett. men jeg ble vandt til det og det ble ikke en plage lenger. Det ble rett og slett en vane. Følger tråden din Anonymkode: f70c2...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå