AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Del Skrevet 20. november 2021 Jeg trenger mer viljestyrke og motivasjon til å legge om kostholdet for gå ned i vekt. Den største motivasjonen jeg har er overfladisk nok å se bedre ut. Men hver gang jeg forsøker å spise sunnere faller jeg tilbake i gamle vaner etter noen få dager. Har rett og slett ikke nok viljestyrke. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 75e2c...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 20. november 2021 #2 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trenger mer viljestyrke og motivasjon til å legge om kostholdet for gå ned i vekt. Den største motivasjonen jeg har er overfladisk nok å se bedre ut. Men hver gang jeg forsøker å spise sunnere faller jeg tilbake i gamle vaner etter noen få dager. Har rett og slett ikke nok viljestyrke. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 75e2c...0a2 Ikke prøv, du er ikke sterk nok. Noen er vinner i livet andre er ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Del Skrevet 20. november 2021 Anonym373 skrev (5 minutter siden): Ikke prøv, du er ikke sterk nok. Noen er vinner i livet andre er ikke. Det var da virkelig et negativt råd. Men du har kanskje ett poeng. Anonymkode: 75e2c...0a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredelig Skrevet 20. november 2021 #4 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg trenger mer viljestyrke og motivasjon til å legge om kostholdet for gå ned i vekt. Den største motivasjonen jeg har er overfladisk nok å se bedre ut. Men hver gang jeg forsøker å spise sunnere faller jeg tilbake i gamle vaner etter noen få dager. Har rett og slett ikke nok viljestyrke. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 75e2c...0a2 Trøsten - om det er noen trøst - er at du ikke er alene 😊 Se rundt deg, de fleste vandrer rundt som småfete. Pga nettopp mangel på viljestyrke. De færreste har "lavt stoffskifte" eller en mystisk sykdom som gjør at hver kalori biter seg fast. Og ja, jeg er i samme kategori som deg 😊 Vi får sammen håpe det kommer mange gode råd! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. november 2021 #5 Del Skrevet 20. november 2021 Er du ikke redd for å dø? Ta deg en tur for å se på hjertepasienter eller dra på en sårpoliklinikk for å se på diabetessårene. Ikke sikkert det hjelper, men har du et snev av dødsangst anbefaler jeg begge deler! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Del Skrevet 20. november 2021 Lag en matplan og handleliste og hold deg til den. Hva slags sunn mat spiser du? Sunn mat trenger ikke være kjedelig. Hva er det med den usunne maten som er så viktig? Anonymkode: 764e2...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Del Skrevet 20. november 2021 Min største motivasjon er fysisk form og overskudd. Har nå vært syk i 2-3 uker. Og det å kjenne at jeg blir anpusten av å gå opp tre etasjer på jobb er utrolig kjedelig, og unødvendig. Og ikke minst det å komme hjem og være sliten etter en normal arbeidsdag, når man kan unngå det med å være i passe god form. Og endorfiner. Elsker hvordan psyken er etter en tøff økt. Anonymkode: 4e1e3...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 20. november 2021 #8 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var da virkelig et negativt råd. Men du har kanskje ett poeng. Anonymkode: 75e2c...0a2 Var en test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Del Skrevet 20. november 2021 Går du for hardt ut? Det er omtrent umulig å gjøre drastiske endringer "over natta". Kan du begynne i det små, for eksempel bare bytte ut brødskivene i frokosten med knekkebrød? Nå vet jeg jo ikke hva du spiser, men jeg har troen på å gjøre endringer over tid. Hvilke endringer gjør du? Lettere å gi råd med mer info 😊 Du klarer det! Jeg har selv gått ned 40 kilo og har 7 kilo igjen til normalvekt, det går an 😊 Anonymkode: f7f51...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 20. november 2021 #10 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg trenger mer viljestyrke og motivasjon til å legge om kostholdet for gå ned i vekt. Den største motivasjonen jeg har er overfladisk nok å se bedre ut. Men hver gang jeg forsøker å spise sunnere faller jeg tilbake i gamle vaner etter noen få dager. Har rett og slett ikke nok viljestyrke. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 75e2c...0a2 Må vite om du virkelig vil før man legger energi i å svare , har prøvd å hjelpe så mange.. men de vil ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Del Skrevet 20. november 2021 Det som hjalp meg var å tenke at jeg er verdt å kjempe for. Jeg er verdt å holde frisk. Kroppen fortjener den løpeturen, den salaten og fortjener å ikke få i seg en masse sukker og drittmat. Anonymkode: 82b5f...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Del Skrevet 20. november 2021 Anonym373 skrev (15 minutter siden): Må vite om du virkelig vil før man legger energi i å svare , har prøvd å hjelpe så mange.. men de vil ikke. Ærlig talt😅 Hvem tror du at du er? Anonymkode: bd52e...c65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 20. november 2021 #13 Del Skrevet 20. november 2021 Majer skrev (36 minutter siden): Er du ikke redd for å dø? Ta deg en tur for å se på hjertepasienter eller dra på en sårpoliklinikk for å se på diabetessårene. Ikke sikkert det hjelper, men har du et snev av dødsangst anbefaler jeg begge deler! Og hvor er denne «utstillingen» der man kan se på hjertepasienter ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 20. november 2021 #14 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ærlig talt😅 Hvem tror du at du er? Anonymkode: bd52e...c65 Prøver å plassere energien min smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #15 Del Skrevet 20. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg trenger mer viljestyrke og motivasjon til å legge om kostholdet for gå ned i vekt. Den største motivasjonen jeg har er overfladisk nok å se bedre ut. Men hver gang jeg forsøker å spise sunnere faller jeg tilbake i gamle vaner etter noen få dager. Har rett og slett ikke nok viljestyrke. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 75e2c...0a2 Hva spiser du til vanlig nå? Hva ønsker du å spise for å være sunn? Anonymkode: dc1cd...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Del Skrevet 20. november 2021 Vi er alle forskjellige, men for meg hjalp slike tanker i starten (etter hvert går ting av seg selv for meg, nye vaner er blitt normalen): - Enkelte ting jeg synes er supergodt har jeg planlagt inn litt frem i tid (ikke for langt!). Feks en burger, tirsdag om en uke. Da vet jeg at da skal jeg spise en ting jeg vanligvis ikke har, det er jeg som har bestemt på forhånd og ikke et spontant dårlig valg som før. - «Disse to neste dagene skal jeg ikke spise noe sukker». Korte oppnåelige mål som gir mestringsfølelse. Og som gjør at jeg fortsetter. For jeg får det jo til? For store mål, ble for meg uoppnåelig (og dermed klarte jeg ikke og gav opp). - Bevisst på at det er jeg som bestemmer. Viss jeg ikke klarer å la være «noe», så tarvet meg en time out og tar et bevisst valg. Ok, i dag skal jeg spise sjokolade. Hvor mye? Dette er bare litt av bildet altså, men tanker ift akkurat det du sier med motivasjon og å holde ut. Men etter en måneds tid ble det mye lettere altså! Anonymkode: 69b43...015 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 9.46): Det som hjalp meg var å tenke at jeg er verdt å kjempe for. Jeg er verdt å holde frisk. Kroppen fortjener den løpeturen, den salaten og fortjener å ikke få i seg en masse sukker og drittmat. Anonymkode: 82b5f...67c Dette er det beste rådet. Det nytter ikke å skremme eller shame folk ned i vekt. Men det er tydelig at det er mye selvforakt blant folk som sliter med overspising og overvekt. "Det er ikke verdt å prøve, så jeg kan likegodt bare trykke i meg masse usunt for å få øyeblikkstilfredsstillelse". Når du blir glad i deg selv så vil du skjønne at du er verdt å leve i en normalvektig, sunn kropp. Du har bare en kropp og et liv, vern om dette, vær god med deg selv, prioriter din egen helse. Det å se bra ut er langt ned på listen over fordelene med vektnedgang. Anonymkode: b61d1...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 22. november 2021 #18 Del Skrevet 22. november 2021 For meg hjelper det å ha en gevinst! En gang laga mannen og jeg avtale om å kutte alt snop. Den første av oss som røk på en smell måtte betale den andre 3000kr. Vi holdt ut i flere år! Gikk ned 10 kg😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 22. november 2021 #19 Del Skrevet 22. november 2021 Planlegging er cluet. Ikke ha usunn mat i hus og ha mye sunt å velge i. Bestem deg for å gjennomføre også på dager uten motivasjon og vilje. Man har ikke dette konstant, så å gjøre seg avhengig av motivasjon er et garantert mislykket oppdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 22. november 2021 #20 Del Skrevet 22. november 2021 Det er ganske enkelt: du må bestemme hva som er viktigst for deg. Er det å kose seg med mat og slange seg på sofaen, eller er det å gå ned i vekt? Begge valg har fordeler og ulemper, men du må være helt ærlig med deg selv, så finner du svaret. Kanskje er ikke tiden riktig akkurat nå, og da blir det bare nedtur på nedtur og følelsen av at man er "svak". Når tiden er inne, vil du være klar for å gjøre jobben. Men vær ærlig med deg selv. Det skjønte jeg til slutt, og har nå gått ned 35 kilo. Og det var ikke så vanskelig når tidspunktet var rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå