Gå til innhold

Kommer ikke videre etter utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre år siden gikk mannen fra meg og en baby til fordel for en dame. De er fortsatt sammen, forlovet og har en toåring. Det er ingen tvil om at dette har vært ekstremt tøft for meg. Likevel kjenner jeg selv etter tre år at jeg ikke er kommet videre. Dette skjedde ved juletider, så nå er jeg skuffet over å gå nok en jul i møte med en trist følelse. 

Jeg har datet noen, men ingen det har blitt seriøse med. Redd eksen har ødelagt meg totalt. Føler også på det at han er kjempelykkelig, mens jeg sitter her som alenemor som ble «valgt bort». Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje noen har erfaringer om at det blir bedre etter enda lenger tid? Er dette livet liksom 😅

Anonymkode: 67a86...9f8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er skikkelig vanskelig å møte noen når man er alene med små barn. Er i samme båt (selv om jeg ikke ble forlatt, det var jeg som forlot). 

Jeg har igrunnen bare resignert. 

Anonymkode: c2486...cdf

Skrevet

Jeg var også i akkurat samme situasjon og hadde ikke familie eller barnefar som stilte opp. Var alene med babyen 24/7 og det holdt på å Ta knekken på meg. En venninne foreslå å søke barnevernet om avlastningshjem Og det gjorde jeg og fikk en fantastisk familie som barnet mitt begynte å være hos allerede som baby. 

I starten var det på timesbasis men etterhvert var han hus de en hel helg og da kunne jeg sove og hente meg inn igjen, være sosial, gå ut på byen og se etter menn.

Anonymkode: 794d6...425

• Liker 4
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

For tre år siden gikk mannen fra meg og en baby til fordel for en dame. De er fortsatt sammen, forlovet og har en toåring. Det er ingen tvil om at dette har vært ekstremt tøft for meg. Likevel kjenner jeg selv etter tre år at jeg ikke er kommet videre. Dette skjedde ved juletider, så nå er jeg skuffet over å gå nok en jul i møte med en trist følelse. 

Jeg har datet noen, men ingen det har blitt seriøse med. Redd eksen har ødelagt meg totalt. Føler også på det at han er kjempelykkelig, mens jeg sitter her som alenemor som ble «valgt bort». Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje noen har erfaringer om at det blir bedre etter enda lenger tid? Er dette livet liksom 😅

Anonymkode: 67a86...9f8

Kanskje du bør vurdere psykoterapi. Dette er nok tøffere for deg enn for mange andre. Du trenger kanskje hjelp til å komme videre.

Anonymkode: 4ee0f...b82

Skrevet

Jeg har det som deg ts, utroskap er utrolig ødeleggende og tøft og det er helt normalt desverre å bli ødelagt av det. Du er ikke "værre enn andre", men de fleste lider i stillhet og snakker ikke med venninner om hvor skadet man fortsatt er mange år etter. Det er 6 år siden her, jeg går i terapi på tredje året nå og har prøvd å date men klarer ikke å åpne opp følelsesmessig for noe nytt. Min mor opplevde også utroskap da hun var i slutten av 40 årene og har ikke involvert seg med menn på nesten 30 år nå. Hun kaller det et fritt valg fordi hun er lei men det er jo ikke fritt valg når det er pga følelsene, selvbilde og tillitt til menn er totalt ødelagt og man er psykisk og emosjonelt skadet av et annet menneske. Jeg har god tro på menn generelt men det virker helt fjernt å være nær og inntil en mann igjen da en sånn posisjon gjør meg sårbar igjen og det vil jeg ikke være. Jeg har ingen råd til deg, vi må bare håpe at tiden leger sårene og fortsette å utfordre oss selv med å gi menn sjansen for kanskje det skjer et mirakel en dag og man føler en pang-forelskelse igjen som gjør det mer naturlig å åpne opp. 

Jeg tror hvis den tid kommer for meg at jeg må fortelle om utroskapet og ha en partner som beroliger meg mye og gir meg tilgang til mobil og alle sosiale mediene hans osv for at jeg skal føle meg mindre utrygg. 

Anonymkode: 959de...793

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har det som deg ts, utroskap er utrolig ødeleggende og tøft og det er helt normalt desverre å bli ødelagt av det. Du er ikke "værre enn andre", men de fleste lider i stillhet og snakker ikke med venninner om hvor skadet man fortsatt er mange år etter. Det er 6 år siden her, jeg går i terapi på tredje året nå og har prøvd å date men klarer ikke å åpne opp følelsesmessig for noe nytt. Min mor opplevde også utroskap da hun var i slutten av 40 årene og har ikke involvert seg med menn på nesten 30 år nå. Hun kaller det et fritt valg fordi hun er lei men det er jo ikke fritt valg når det er pga følelsene, selvbilde og tillitt til menn er totalt ødelagt og man er psykisk og emosjonelt skadet av et annet menneske. Jeg har god tro på menn generelt men det virker helt fjernt å være nær og inntil en mann igjen da en sånn posisjon gjør meg sårbar igjen og det vil jeg ikke være. Jeg har ingen råd til deg, vi må bare håpe at tiden leger sårene og fortsette å utfordre oss selv med å gi menn sjansen for kanskje det skjer et mirakel en dag og man føler en pang-forelskelse igjen som gjør det mer naturlig å åpne opp. 

Jeg tror hvis den tid kommer for meg at jeg må fortelle om utroskapet og ha en partner som beroliger meg mye og gir meg tilgang til mobil og alle sosiale mediene hans osv for at jeg skal føle meg mindre utrygg. 

Det siste der med å ha tilgang til alle sosiale medier; Hvilken mann vi gå med på det? (Jeg er kvinne)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det siste der med å ha tilgang til alle sosiale medier; Hvilken mann vi gå med på det? (Jeg er kvinne)

En god og støttende mann som ikke har noe å skjule. Det er ikke som at man skal inn å lese private samtaler med venner osv, men at mannen har den åpenheten at han gir tilgang viser at han ikke har noe skjule. F eks samtaler med nye jenter han har møtt på byen og aldri nevnt i forholdet som venninne osv. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

En god og støttende mann som ikke har noe å skjule. Det er ikke som at man skal inn å lese private samtaler med venner osv, men at mannen har den åpenheten at han gir tilgang viser at han ikke har noe skjule. F eks samtaler med nye jenter han har møtt på byen og aldri nevnt i forholdet som venninne osv. 

Var min kommentar du kommenterte. Sikkert mer intetessant at menn kommenterer egentlig enn meg.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Var min kommentar du kommenterte. Sikkert mer intetessant at menn kommenterer egentlig enn meg.

Mente interessant..

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er kvinne og hadde aldri gått med på noe sånn. Jeg skal da ikke straffes for hva andre har gjort før meg.

Jeg har opplevd utroskap og ville aldri gjort noe sånt mot et annet menneske, men jeg hadde ikke godtatt en sånn ordning. Og jeg har da et ansvar for å komme meg videre før jeg møter en ny partner. Det er ingen andre som kan reparere deg, det er et altfor stort ansvar å legge på noen andre og det vil ødelegge forholdet på sikt. 

Anonymkode: fddf0...3d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ingen andre som kan reparere deg, det er et altfor stort ansvar å legge på noen andre og det vil ødelegge forholdet på sikt. 

Handler ikke om at andre skal reparere andre. Men om barnet ditt er mørkerett så tar du jo hensyn til fordi du er glad i det og vil at hen skal ha det bra og nekter ikke barnet å ha nattlampen på for å føle seg trygg. Eller om venninnen din har vært i et voldelig forhold og blir retraumatisert av vold på tv så tar du jo hensyn og gjør det du kan for å ikke velge en kinofilm med vold. Det handler om å se mennesket og respektere de problemene de har, og som partner er det ens oppgave å respektere og partneren sin og vise at man er til å stole på. 

Vi får bare være enige om å være uenige her 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som ønsker å skjule utroskap gjør jo dette ved å bruke andre hemmelige kontoer og kanskje en hemmelig mobiltelefon. Har man ikke tillit i et forhold er det vanskelig å være glad i hverandre..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Handler ikke om at andre skal reparere andre. Men om barnet ditt er mørkerett så tar du jo hensyn til fordi du er glad i det og vil at hen skal ha det bra og nekter ikke barnet å ha nattlampen på for å føle seg trygg. Eller om venninnen din har vært i et voldelig forhold og blir retraumatisert av vold på tv så tar du jo hensyn og gjør det du kan for å ikke velge en kinofilm med vold. Det handler om å se mennesket og respektere de problemene de har, og som partner er det ens oppgave å respektere og partneren sin og vise at man er til å stole på. 

Vi får bare være enige om å være uenige her 

Så hvis ikke jeg lar min telefon være åpen for en ny partner fordi at hans eks var utro, så er det det samme som at jeg ikke vil slå på nattlampa til ungen min eller beskytte den traumatiserte venninna mi?

Det er ikke normalt å måtte ha innsyn i folks mobiltelefon for å være trygg på at de ikke er utro! Stoler du så lite på en ny partner så ligger problemet hos deg og det er ikke mitt ansvar å få deg til å stole på kjærester igjen. Jeg ville aldri ha blitt sammen med noen som ikke har kommet seg videre etter utroskap og som måtte kontrollere alt jeg gjorde for å stole på meg.

At du synes dette er helt normalt er egentlig det som er spesielt her! Det er faktisk straffbart og åpne andre menneskers post, mens her forventer folk at telefoner (som inneholder SÅ mye privat innhold) skal være åpent!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...