Gå til innhold

Er det vanlig å kommentere andre sine spisevaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren til svigerinna mi blir irritert om hun spiser 3 firkanter av en sjokoladeplate fordi HAN synes det er mye. Og under familiemiddager kan han sitte å snakke (høyt) nedlatende om hvor dårlig man blir i kroppen av å spise godis og søtt, at han kommer til å få igjen for det senere ved å ikke spise det, mens alle andre sitter å spiser dessert.. PRØVER å kose seg med den.. er enig i at dessert ikke er en ting man trenger å ha hver dag, men det er ganske sjeldent vi får til familiemiddager og den slags begivenheter, så synes det var noe spess å dra opp det sånn under desserten.. jeg begynte å skamme meg..

hadde da min partner sitti til slik hadde jeg da Grått, og avslutta hele forholdet.. er dette her en vanlig greie, er det bare jeg som reagerer veldig? Dette er noen uker siden nå, men jeg merker det plager meg veldig.. spesielt for svigerinnen min sin del, som tydeligvis «ikke kan» spise det ho vil når ho vil.. 

Anonymkode: e3f6f...57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke normalt.

Ikke normalt å bry seg om hva han mener heller.

Damen hans kan jo be han klappe igjen og passe seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Høres overhodet ikke vanlig ut, høres ut som om mannen har en spiseforstyrrelse av noe slag. Det vil kunne unskylde oppførselen hans noe. Hvis han ikke har det, er han jo både så frekk at han aldri bør inviteres igjen og helt blottet for sosiale antenner. 

Anonymkode: 679f3...e62

• Liker 1
Skrevet

Du kan bare tenke deg til hva han sier når de er alene, når han sier slikt foran familien hennes.

Anonymkode: 3acda...2f0

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke normalt, med mindre man prøver å trykke ned en person, i sånne tilfeller er det ganske normalt å komme med sånne bemerkninger. Kan se for meg hva som blir sagt når de er alene…

Anonymkode: 14477...660

Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Det er psykisk vold og nedbrytning og det kan være værre bak husets fire vegger når det er så ille foran andre... Ta henne i forsvar og sett på plass samboeren i plenum neste gang!!! 

Anonymkode: 78ceb...745

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han har en kombinasjon av spiseforstyrrelse og manglende sosiale antenner. Min mor som har vært spiseforstyrret i 50 år er helt lik.

Anonymkode: d9713...657

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid fått mange kommentarer på hva jeg spiser og ikke spiser, både av nær familie, kolleger og andre. Så da har vel jeg en uvanlig omgangskrets. 

Anonymkode: 6ad90...e21

Skrevet

Prøv å tenke at det er HAN det er noe galt med. Det er HAN som mangler sosiale antenner. Ergo er ikke dette DIN skam!

Anonymkode: 64e09...ae1

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

samboeren til svigerinna mi blir irritert om hun spiser 3 firkanter av en sjokoladeplate fordi HAN synes det er mye. Og under familiemiddager kan han sitte å snakke (høyt) nedlatende om hvor dårlig man blir i kroppen av å spise godis og søtt, at han kommer til å få igjen for det senere ved å ikke spise det, mens alle andre sitter å spiser dessert.. PRØVER å kose seg med den.. er enig i at dessert ikke er en ting man trenger å ha hver dag, men det er ganske sjeldent vi får til familiemiddager og den slags begivenheter, så synes det var noe spess å dra opp det sånn under desserten.. jeg begynte å skamme meg..

hadde da min partner sitti til slik hadde jeg da Grått, og avslutta hele forholdet.. er dette her en vanlig greie, er det bare jeg som reagerer veldig? Dette er noen uker siden nå, men jeg merker det plager meg veldig.. spesielt for svigerinnen min sin del, som tydeligvis «ikke kan» spise det ho vil når ho vil.. 

Anonymkode: e3f6f...57d

Sikkert vanlig blant folk som har ulike former for autisme, eller er lettere sosialt tilbakestående. Jeg hadde selvfølgelig bedt han holde kjeft - litt penere pakket inn enn HOLD KJEFT :ler: men ikke så mye.

For svigerinnen din høres det jo direkte helseskadelig ut/ form for psykisk kontroll å leve med en sånn "mann".

Endret av Jr.Garcon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...