Gå til innhold

Han har møtt ei annen likt som meg og nå blokkert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Rystet? Ikke rørt? Omtrent som vodka-martinien til James Bond?

Okay..

Anonymkode: 0968b...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vondt å oppleve, TS. Jeg har opplevd liknende før og det satte et stikk i meg lenge. Det jeg angrer på var å ikke fortelle han hva jeg synes om det hele, jeg skulle så inderlig ønske at jeg stod opp for meg selv - jeg er helt sikker på at det hadde fått meg til å føle meg litt mindre liten enn hva han fikk meg til å føle meg som. Nå vet jeg du er blokkert, men om du har et nummer eller liknende å kontakte han på så hadde jeg satt han litt på plass, for å være ærlig - for så å kutte all kontakt. Jeg kan se for meg at han senere kan komme til å kontakte deg igjen om forholdet hans ikke var som forventet, det er typisk sånne mannfolk å gjøre. Stay strong, prøv og hev deg over dette og ikke glem at du fortjener bedre enn ham. Sånne mannfolk der er det bare å synes synd på, for karmaen kommer til å bite han i ræva en gang. 😉

Anonymkode: bc90b...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (3 timer siden):

Vel… et lite tips med på veien, dersom du nå skulle få lyst til å prøve deg en siste gang:

Inntil det motsatte er bevist er han en drittsekk.

Altså: Det er ikke din jobb å tro at han ikke er en drittsekk. Din jobb er å tro at han er det, så lenge som mulig. For det er han sannsynligvis.

Og så må du innrette deg deretter.

(Tilsvarende gjelder selvsagt også for menn: Inntil det motsatte er bevist er hun en bitch.)

Nja delvis enig. 

Greit å være føre-var å tenke at han kan være en drittsekk så han skal bevise at han ikke er det før man har sex og før man får følelser, men ikke rettferdig å se han som at ham er det eller behandle han som det. Har man den holdningen til menn så vil man heller aldri klare å slippe de gode mennene inn på seg og går glipp av mange fine relasjoner. 

Generelt til alle mennesker uansett kjønn må man alltid ha i bakhodet at ikke alle vil en vel, og at man ikke skal være naiv og bli dørmatten til andre. Det er en balansegang man må sjonglere på best mulig måte, være åpen og sympatisk nok til å bli kjent men ikke være naiv og falle for alt folk sier. Se på hva de gjør 

Anonymkode: ed8c1...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nja delvis enig. 

Greit å være føre-var å tenke at han kan være en drittsekk så han skal bevise at han ikke er det før man har sex og før man får følelser, men ikke rettferdig å se han som at ham er det eller behandle han som det. Har man den holdningen til menn så vil man heller aldri klare å slippe de gode mennene inn på seg og går glipp av mange fine relasjoner. 

Generelt til alle mennesker uansett kjønn må man alltid ha i bakhodet at ikke alle vil en vel, og at man ikke skal være naiv og bli dørmatten til andre. Det er en balansegang man må sjonglere på best mulig måte, være åpen og sympatisk nok til å bli kjent men ikke være naiv og falle for alt folk sier. Se på hva de gjør 

Anonymkode: ed8c1...5ea

Poenget med denne tilnærmingen er ikke å være rettferdig. I så tilfelle ville jeg vært enig med deg,

Poenget med denne tilnærmingen er å motvirke egen ønsketenking. Og det kan være veldig vanskelig for både kvinner og menn.

Vi har en tendens til å finne det vi leter etter i andre. Problemet er når vi begynner å lete etter trekk vi har lyst til å finne. Det er først og fremst da det går til helvete.

Hvordan skal du f.eks reagere hvis han bedyrer at han "ikke er som andre gutter" – i betydningen at han er snillere og mer hensynsfull og aldri ville knullet og dumpet deg osv? Du håper jo at han er slik? Har så lyst til å tro ham…?

Svaret er at du skal anta at han juger. Fordi de fleste menn ikke er snillere og mer hensynsfull og skikkelig og alt dette andre enn resten av gjengen. Det finnes langt flere menn som påstår at de er slik enn som faktisk er slik, så sannsynlighetene tilsier med god margin at han juger.

Men viktigere: Du skal anta at han juger fordi du ellers vil anta det du håper på – at han snakker sant. Altså fordi ellers tar ønsketenkningen over.

Og da er du blind. Det er farlig. Det er da du til slutt sitter skuffet tilbake og føler deg brukt – hvilket du også ble.

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som mann ødelegger dette mye for oss som faktisk står det vi sier. Jeg er også en slik fyr som ikke liker dagens datingkultur. Men noen av oss mener det. Men er ikke bare menn, kvinner holder også på slik. Er en skikkelig uting. 

Anonymkode: a1b80...6a1

Ja men ikke bare stå for det man sier, vise det i handling er det viktigste. Ta seg tiden etter en date med å bli mye bedre kjent før sex! I den innledende fasen vise interesse i handling! Ta kontakt hver dag og gi noen gode ord. Ville treffes i alle fall et par ganger i uken og ta seg tid det allerede tidlig i datingen uten å forvente noe sex. Så øke frekvensen etter hvert. Tar man en slik innfallsvinkel mot en kvinne som TS som har fått en "knyttneve" i fleisen, ja så senker hun garden sin etter hvert. Om det er en felles kjemi der mellom de to. Så etter 5 dater så klaffer man ikke gjensidig ? Si i fra på en høflig og god måte  at "vi passer ikke sammen". Det takler de fleste så lenge de ikke blir utnyttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Antiviruset said:

Ja men ikke bare stå for det man sier, vise det i handling er det viktigste. Ta seg tiden etter en date med å bli mye bedre kjent før sex! I den innledende fasen vise interesse i handling! Ta kontakt hver dag og gi noen gode ord. Ville treffes i alle fall et par ganger i uken og ta seg tid det allerede tidlig i datingen uten å forvente noe sex. Så øke frekvensen etter hvert. Tar man en slik innfallsvinkel mot en kvinne som TS som har fått en "knyttneve" i fleisen, ja så senker hun garden sin etter hvert. Om det er en felles kjemi der mellom de to. Så etter 5 dater så klaffer man ikke gjensidig ? Si i fra på en høflig og god måte  at "vi passer ikke sammen". Det takler de fleste så lenge de ikke blir utnyttet.

Jeg var klar på mine intensjoner om noe seriøst hvis det går den veien, og han sa da at han hadde droppet jobb en dag bare for å ta en kaffe med meg (vi hadde ikke sex den dagen) så jeg måtte bare legge av meg skepsisen til han. Og begynne å ta mer initiativ tilbake mente han, for det skulle gå begge veier og som sagt var han imot kvinner som hadde guarden oppe.
Grunnen til at jeg holdt igjen var fordi jeg ikke ville gi fullt ut av meg selv før jeg visste han var til å stole på. Klarte det tydeligvis ikke helt siden det var som et slag i magen og et sjokk rett og slett, men ble litt mindre såret enn sist noen oppførte seg dårlig så tror jeg begynner å bli litt flinkere til å beskytte hjertet mitt. 
Men fremdeles sjokkert over at det går an å ha sånne taler om tillit samtidig vel vitende at man er på vei inn i et forhold med en annen.. Forstår bare ikke behovet, sist jeg var på vei inn i et forhold var andre menn helt uinteressant for meg og kunne aldri ligget med en annen samtidig og «tvunget» han til å åpne seg for meg emosjonelt. Poengløst.

Takk alle for svar ❤️

Anonymkode: 96645...e03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ikke på dette hele dagen på grunn av hektiske dager men overtenker om kvelden. Tenker at han valgte henne fordi hun er bodybuilder og kanskje syns jeg var dvask i forhold siden jeg er slank men langt ifra topptrent. Er glad det ikke ble noe med han men sitter igjen med mange spørsmål og skulle så ønske han kunne vært mann nok til å avslutte fremfor å bare blokkere. Var jo tross alt han som foreslo å dra ut sammen få dager før han blokkerte. Har aldri blokkert noen selv, det er så feigt 🙁

Anonymkode: 96645...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...