Gå til innhold

Jeg fortalte hvordan jeg hadde det. Hun responderte med å kutte vennskapet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hedda79 skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes absolutt det hvis du synes det blir vanskelig å vente i 3 uker. 

Har jeg gått glipp av noe? 3 uker? Hva mener du?

Anonymkode: 97b03...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har jeg gått glipp av noe? 3 uker? Hva mener du?

Anonymkode: 97b03...800

TS skrev at hun skulle til psykologen sin først om 3 uker. Var derfor jeg spurte om hun har mulighet til å be om time før. KG driver å henge seg opp nå, mulig du ikke får opp alle innleggene? 

Endret av Hedda79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trygler om tilgivelse? Går videre? Jeg har allerede sagt unnskyld uten respons. 

Hva tenker dere? Er det innafor av henne å kutte meg ut slik? 

Anonymkode: c9bdf...12

Det er HENNES kropp.

Det er HENNES liv.

Du forstår tydeligvis ikke at det er HENNE, og HENNE ALENE som setter grenser for seg selv.

Mest sannsynlig er det denne holdningen, hvor du faktisk vurderer om hennes grenser er innafor eller ikke, og vurderer å dra ting enda lengre, som gjør at hun ikke orker mer. 

Anonymkode: c5349...b7d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda79 skrev (40 minutter siden):

TS skrev at hun skulle til psykologen sin først om 3 uker. Var derfor jeg spurte om hun har mulighet til å be om time før. KG driver å henge seg opp nå, mulig du ikke får opp alle innleggene? 

Ja, kanskje det, hadde problemmer med kg rundt den tiden jeg spurte, så det kom opp en tråd fra andre i ris og ros forumet.

Anonymkode: 97b03...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er HENNES kropp.

Det er HENNES liv.

Du forstår tydeligvis ikke at det er HENNE, og HENNE ALENE som setter grenser for seg selv.

Mest sannsynlig er det denne holdningen, hvor du faktisk vurderer om hennes grenser er innafor eller ikke, og vurderer å dra ting enda lengre, som gjør at hun ikke orker mer. 

Anonymkode: c5349...b7d

Jeg forstår mye mer enn du tror. Og du vet ikke halvparten av dette og hvor krevende også hun har vært for meg....

Jeg syns en over her skrev det fint; vi er ikke gode for hverandre nå. Og derfor kommer jeg ikke til å ta kontakt med henne igjen. 

Anonymkode: c9bdf...123

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er HENNES kropp.

Det er HENNES liv.

Du forstår tydeligvis ikke at det er HENNE, og HENNE ALENE som setter grenser for seg selv.

Mest sannsynlig er det denne holdningen, hvor du faktisk vurderer om hennes grenser er innafor eller ikke, og vurderer å dra ting enda lengre, som gjør at hun ikke orker mer. 

Anonymkode: c5349...b7d

Enig. Det er i HI veldig åpenbart hvorfor venninnen kuttet kontakt, og det bekreftes gjennom TS' innlegg.

TS: du har "brukt opp" venninnen din. Hun er selv i en vanskelig livssituasjon nå, og har ikke overskudd til å ha kontakt med deg. Av ulike årsaker klarer du åpenbart se dette selv nå, men forhåpentligvis blir du en dag frisk nok til å forstå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår mye mer enn du tror. Og du vet ikke halvparten av dette og hvor krevende også hun har vært for meg....

Jeg syns en over her skrev det fint; vi er ikke gode for hverandre nå. Og derfor kommer jeg ikke til å ta kontakt med henne igjen. 

Anonymkode: c9bdf...123

Fint at du klarer å se det på den måten ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da er det jo en mulighet for at dere begge er dårlige utgaver av dere selv akkurat nå og ikke er gode for hverandre selv om du ikke kan se det? 

Jeg skjønner at det er ekstremt trist, å miste venner er det. Men kanskje du må bruke anledningen til å gå i deg selv og se hva grunnen kan være heller enn å skylde alt på henne. Det er jo noe med deg som ikke gjør henne godt nå, det handler ikke om hvem av dere som har det verst, men at dere ikke er gode for hverandre. Dere trenger kanskje begge venner som kan dra dere litt opp og ut, heller enn å skulle være den nære trygge emosjonelle støtten? 

Og det at du ikke respekterte at hun trengte avstand den første tiden, at hun hadde behov for å trekke seg unna viser jo at du ikke helt forstår eller prøver å forstå hennes situasjon. Du foreslår igjen dialog, når hun tydelig sier hun ikke orker det. Så det kan kanskje se ut til at du ikke forsøker å sette deg inn i hennes behov, og kanskje er det ikke første gang heller dessverre. 

Anonymkode: 6112f...59a

Ja det er trist. Veldig trist. Og jeg tenker, som du sier, at vi ikke er gode for hverandre nå. Enig i det. Men uenig i at jeg ikke prøver sette meg inn i hennes behov. Jo, mer enn du vet. Og du mener det kanskje ikke er første gang heller...? Vel, det stemmer ikke. Mye mulig jeg ikke har tatt nok hensyn, mye mulig jeg har vært krevende for henne uten at jeg har forstått det....men er alt da bare på meg? har ikke venner ansvar for å si fra tidligere at de trenger space? Å kutte et vennskap på denne måten her syns jeg er drastisk og noe som minner om da jeg var 14. Jeg er faktisk helt satt ut av dette. Skal ikke kreve dialog av henne, ser en eller annen her skriver at det også blir feil. Så hva skal jeg gjøre da? jeg har sagt unnskyld og når jeg ikke får svar tenker jeg at jeg ikke kan gjøre mer. Tror jeg. ts

Anonymkode: c9bdf...123

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (2 minutter siden):

Enig. Det er i HI veldig åpenbart hvorfor venninnen kuttet kontakt, og det bekreftes gjennom TS' innlegg.

TS: du har "brukt opp" venninnen din. Hun er selv i en vanskelig livssituasjon nå, og har ikke overskudd til å ha kontakt med deg. Av ulike årsaker klarer du åpenbart se dette selv nå, men forhåpentligvis blir du en dag frisk nok til å forstå.

Ok. Takk for den. Jeg er forøvrig frisk selv om jeg går til psykolog. Det handler om sorgen over to dødsfall midt i samlivsbruddet jeg sto i. 

Det slår deg ikke at hun også kan ha brukt opp meg? Hun er den som har trengt meg mest, som jeg skrev over, så var det dag og natt i flere år.....hvor jeg var der for henne. Men ja, jeg har helt sikkert gått over noen grenser, men ikke på mange mange mange måneder. Så hvorfor dette kommer nå? Bare fordi jeg savner å se henne. Vel hun tålte ikke det da, og opplevde det som krav. Ikke noe stress, jeg skal godta det. Men å gjøre det slik, uten å gi oss en sjanse til å snakke ut, det syns jeg ingenting om faktisk. Syns det er veldig umodent. 

Men nå må jeg roe meg kjenner jeg, for nå begynner jeg bli sint på henne, ikke bare lei meg lenger. Så dermed tror jeg jeg bør trekke meg ut av tråden, så jeg ikke sier noe galt. ts

Anonymkode: c9bdf...123

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår mye mer enn du tror. Og du vet ikke halvparten av dette og hvor krevende også hun har vært for meg....

Jeg syns en over her skrev det fint; vi er ikke gode for hverandre nå. Og derfor kommer jeg ikke til å ta kontakt med henne igjen. 

Anonymkode: c9bdf...123

Herregud....

Anonymkode: c5349...b7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være andre ting enn at hun ikke har mentalt overskudd.

Kan være at hun føler dere har vokst fra hverandre. Kanskje er det mismatch i personlighet? har selv opplevd vennbrudd der jeg mislikte personligheten til min venn. Men det ble ikke godt mottatt…det var diskusjoner, krangling og gråting. Selv kjærestene mine jeg har slått opp med har taklet brudd bedre.

Så jeg resignerte etter noen mnd. Og i dag orker jeg ikke drama. Men kontakten er minimal🙂

Anonymkode: 88cc5...54c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fortalt hvorfor hun ikke vil være venn med deg mer. Det kan du ikke gjøre så mye med, så derfor må du bare gå videre. Skjønner at det er vondt for deg, det blir jo som en kjærlighetssorg. Kanskje til og ned verre enn en kjærlighetssorg. Masse lykke til fremover. Håper du har andre venner som er der for deg.

Anonymkode: 0a86b...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (30 minutter siden):

Enig. Det er i HI veldig åpenbart hvorfor venninnen kuttet kontakt, og det bekreftes gjennom TS' innlegg.

 

NEI

Anonymkode: 97b03...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du lei deg og vil ha henne tilbake? Du gjør jo ingenting annet enn å snakke henne ned. «Liker ikke å baktale…», det er jo akkurat det du gjør her nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at dere mister hverandre, når dere kanskje hadde trengt hverandre som mest :klem: Men i hverandre sine livskriser, er dere rett og slett ingen god match.

Livet kommer av og til i store bølger, og man mister fort oversikten. Uten at man skal ha en usunn forhåpning, så kan det hende at med tid/pause/stunder, retter seg når livet lysner på hver deres kant :hjerte:

Ta vare på deg selv, dèt er din første oppgave nå 🙂

 

 

Anonymkode: 5b72d...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (44 minutter siden):

Enig. Det er i HI veldig åpenbart hvorfor venninnen kuttet kontakt, og det bekreftes gjennom TS' innlegg.

TS: du har "brukt opp" venninnen din. Hun er selv i en vanskelig livssituasjon nå, og har ikke overskudd til å ha kontakt med deg. Av ulike årsaker klarer du åpenbart se dette selv nå, men forhåpentligvis blir du en dag frisk nok til å forstå.

Nei, det vet du ikke... Det er umulig for oss å si akkurat hvorfor denne venninnen har kuttet kontakt med TS, med så lite informasjon om hva som har skjedd her.  Og hva i alle dager mener du med det siste som du skrev?? TS har ikke sagt noe om at hun er psykisk syk. Og det var egentlig bare utrolig stygt av deg å skrive!

Anonymkode: a98a7...1b0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har faktisk vært som din venninne en gang. Og på slutten der var jeg så lei at jeg ikke engang orket prøve å si henne imot når hun kalte meg slem og dårlig venninne og alt det. For jeg var så sliten at jeg bare ikke orka. Og før det hadde jeg sagt at nå trenger jeg litt space, en pause i vennskapet, sa at hun ble litt mye for meg nå osv. Men hun ga meg ikke fred. Hver dag ble jeg kontaktet hvor hun skrev/sa "vet du sa du trengte litt tid alene nå men blablabla". Rett før jeg avsluttet forholdet så prøvde jeg å forklare litt hvordan jeg følte det og ingen svar var godt nok for henne. "Ja, men HVORFOR det?" osv. 

Antagelig går hun fremdeles rundt å forteller alle hvor dårlig venninne jeg var og hvor slem jeg var 

Anonymkode: 56a1e...fdf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har man bare så nok med seg selv. Og det virker jo som om hun har det. Og kanskje hun da velger folk som ikke krever så mye. Ikke at du krever mye. Men når du da sender ett langt kort med beskjed om at du er skuffet eller hva. Så kan det bli altfor mye.

Det spiller ingen rolle om du er sykemeldt eller har det like ille eller vondt. Vi har alle lov å sette oss selv først. Og det høres ut som om hun trenger å få ha fokus på seg litt.

Jeg ville skrevet en melding og sagt;

Jeg er her, uansett og når du trenger. ( om du mener det). Men skjønner du må sette deg først nå. Også latt hun ta kontakt.

Også ville jeg ikke snakket noe om meg en stund. Ofte gjør vi nemlig det, mere enn vi tror. Men det kan bli for mye for en som ligger nede.

Anonymkode: 03758...edf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er veldig sliten, kan ALT som er ekstra føles som et krav. Bare det at du blir skuffet over at hun ikke vil treffes kan bli for mye.

Det betyr IKKE at DU er krevende.

Anonymkode: 6cb47...dc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...