Gå til innhold

Hva er høy inntekt for deg? Ikke rik, men godt over snittet( selv i Oslo og Bærum)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil si 1 mill. Ja det er mange som tjener mer enn det i Oslo og Bærum. Men langt ifra de fleste. Du har ikke råd til en stor villa, men du kan leve bra likevel. 

Anonymkode: 3755e...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker 800k + er høy inntekt. 

Anonymkode: 9e65a...9df

• Liker 5
Skrevet

Min mann har rundt 1 mill og jeg har rundt 550k men føler laaaangt ifra at vi er rike på noe vis 🙃🙃

Anonymkode: eaad3...b83

• Liker 2
Skrevet

Over 1 million. 

Anonymkode: 43acc...9a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann har rundt 1 mill og jeg har rundt 550k men føler laaaangt ifra at vi er rike på noe vis 🙃🙃

Få rike føler at de er rike, dette er det faktisk forsket på. Det gjelder særlig øvre middelklasse/de som har over snittet inntekt men som ikke er helt som Røkke. Altså folk som deg. Man omgås som regel folk i samme sosioøkonomiske situasjon som seg selv, binder opp mesteparten av inntekten i bolig, bil(er), hytte(r) og ferie(r) som resten av nettverket man omgås. Fort å glemme at man er rike nok til å ha alle de tingene og at svært mange sliter med å få endene til å møtes. 

Anonymkode: 68bbb...a21

• Liker 15
Skrevet

Godt over millionen i lønnsinntekt mener jeg man har en god lønn.

Jeg er kommunalt ansatt i Oslo og tjener ikke allverdens. MEN jeg har mye penger plassert i aksjemarkedet, som gjør at et godt år nærmer meg millionen i lønn + kapitalinntekt (urealisert da)

Anonymkode: 37d01...c5b

• Liker 2
Skrevet

Her ute i distriktet kan jeg si at 650+ er en godt betalt jobb

Anonymkode: 4dce4...54b

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes egentlig alt over medianen er høy inntekt. Man har veldig god kjøpekraft med slik inntekt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt over millionen i lønnsinntekt mener jeg man har en god lønn.

Jeg er kommunalt ansatt i Oslo og tjener ikke allverdens. MEN jeg har mye penger plassert i aksjemarkedet, som gjør at et godt år nærmer meg millionen i lønn + kapitalinntekt (urealisert da)

Anonymkode: 37d01...c5b

Så du mener at under 10% av befolkningen tjener bra?

Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Jeg synes egentlig alt over medianen er høy inntekt. Man har veldig god kjøpekraft med slik inntekt.

Det er ikke jeg enig i. Da definerer du veldig mange med helt ordinær lønn som høytlønnet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker høy inntekt er 2 millioner og oppover.

Anonymkode: 2fdf6...c89

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg synes man skal tjene godt over en stortingsrepresentant før man kan si at man har en god inntekt.

For veldig mange betyr rentenivået like mye som lønn når det kommer til kjøpekraft, så det er lett å overfokusere på lønn.

Skrevet

Tenker 1.5-1.8 mill er god inntekt over snittet (øvre middelklasse?), uten å være rik.

Tenker lønn pr. hode ja.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Få rike føler at de er rike, dette er det faktisk forsket på. Det gjelder særlig øvre middelklasse/de som har over snittet inntekt men som ikke er helt som Røkke. Altså folk som deg. Man omgås som regel folk i samme sosioøkonomiske situasjon som seg selv, binder opp mesteparten av inntekten i bolig, bil(er), hytte(r) og ferie(r) som resten av nettverket man omgås. Fort å glemme at man er rike nok til å ha alle de tingene og at svært mange sliter med å få endene til å møtes. 

Du har et veldig godt poeng for det er vel basicly det vi har gjort i tillegg til at vi prioriterer mye sparing.

Må vel bare innse at det kalles priviligert.

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Det er ikke jeg enig i. Da definerer du veldig mange med helt ordinær lønn som høytlønnet.

Det har du helt rett i. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tenker 800k + er høy inntekt. 

Anonymkode: 9e65a...9df

Jepp, det er jeg enig i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Godt sagt.

Klasse er så mangt, da, ditto klassetilhørighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har et veldig godt poeng for det er vel basicly det vi har gjort i tillegg til at vi prioriterer mye sparing.

Må vel bare innse at det kalles priviligert.

Men stave engelsk kan du ikke. Heller ikke kommaregler.

Anonymkode: 63bb7...8af

• Liker 1
Skrevet

Vi er to personer med drøyt 1 mill hver i inntekt i Oslo. Vi eier en relativt stor enebolig med markedsverdi på 13 millioner. Jeg vil si vi har meget god råd, men vil ikke si vi er direkte rike.

Anonymkode: c4233...02b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...