Gå til innhold

Får man kjøpt Lada i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klaget til broren min at man ikke får kjøpt enkle biler lenger, og han sendte meg denne:

En fabrikkny bil fra 1977 som tåler Finnmarksvinteren? Jeg er forelsket. Plis si meg at det fins norske forhandlere...jeg fant ingen.

Anonymkode: ec0c3...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var jo rå!! 🤩

Men jeg frykter at den ikke er lett å få tak i. Hva med å importere? Ellers har jeg sett en og annen brukt på finn.no. 

Anonymkode: a6e52...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange år siden det var Lada importør i Norge men både Lada og UAZ selges i Europa, problemet er at bilene blir veldig dyre hvis de skal importeres til Norge.

Hvis man tenker økonomi så lønner det seg heller å importere en bil som er 20 år eller eldre, disse bilene har ikke forandret seg så veldig mye siden de først kom på markedet.

Anonymkode: 50a3a...0ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en 20 år gammel Lada er teknisk sett nokså lik, har den også 20 år med slitasje med seg. Jeg har i mellomtiden sett at denne bilen fås kjøpt nytt for en slikk og ingenting med motor som går på gass i Tyskland. Norsk avgiftsregime er gørr...og broren min gjør bare narr av meg at jeg faktisk likte den bilen.

Anonymkode: ec0c3...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...