Gå til innhold

Kjæresten sa han er en pleaser, har det dårlig med seg selv og derfor vanskelig for å gi meg oppmerksomheten jeg fortjener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste. Han er en mann på 40+. Han er ikke der han vil i karrierern, noe som går han på. Han strever og jobber mye. Han er en pleaser, særlig overfor sjefen. Men også for å bevise seg selv og andre at han gjør en god jobb.
Han sier han har det dårlig med seg selv, og derfor trenger mye tid alene. At det er vanskelig for han å være med meg når han har det så dårlig med seg selv. 
Vi hadde en samtale i går. Virket som han er på kanten til å gjøre det slutt med oss. Jeg er trist. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. 
Noen tanker fra dere?

Anonymkode: e5808...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at han prøver å gjøre det slutt med deg.

Eller er deprimert. 

Eller begge deler.

Anonymkode: 30504...661

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker at han prøver å gjøre det slutt med deg.

Eller er deprimert. 

Eller begge deler.

Takk.. ja han virker deprimert. Han er demotivert til det meste. De siste ukene har han ikke hatt drive til å treffe meg, sa han. Men vi har allikevel møttes. Trist å høre fra han. Tenker han har møttes for å please meg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker han har møttes for å please meg..

Ikke utenkelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Overskriften sier det meste. Han er en mann på 40+. Han er ikke der han vil i karrierern, noe som går han på. Han strever og jobber mye. Han er en pleaser, særlig overfor sjefen. Men også for å bevise seg selv og andre at han gjør en god jobb.
Han sier han har det dårlig med seg selv, og derfor trenger mye tid alene. At det er vanskelig for han å være med meg når han har det så dårlig med seg selv. 
Vi hadde en samtale i går. Virket som han er på kanten til å gjøre det slutt med oss. Jeg er trist. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. 
Noen tanker fra dere?

Du er sammen med en som kanskje ikke vil være med deg og trenger lite tid med deg. Hva tror du? 

Anonymkode: 3a497...9d6

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er sammen med en som kanskje ikke vil være med deg og trenger lite tid med deg. Hva tror du? 

Jeg tror akkurat det, ja... Han sier det ikke har noe med oss å gjøre, at han ikke har hatt drivet. Men at han har det dårlig med seg selv. Men jeg kan ikke tro det er eneste årsak. Om han virkelig hadde ville, tenker jeg han hadde gjort en trørre innsats

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten sier rett ut til deg at han er en people pleaser, og at han ikke orker å tilbringe tid med deg. Tro på ham. Dette er hans problem. Bruk tida di på andre enn ham.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror akkurat det, ja... Han sier det ikke har noe med oss å gjøre, at han ikke har hatt drivet. Men at han har det dårlig med seg selv. Men jeg kan ikke tro det er eneste årsak. Om han virkelig hadde ville, tenker jeg han hadde gjort en trørre innsats

Hvis han vil ha et annet liv så får han jobbe med å få det til. Ingen andre som kan ta tak i hans liv. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjæresten sier rett ut til deg at han er en people pleaser, og at han ikke orker å tilbringe tid med deg. Tro på ham. Dette er hans problem. Bruk tida di på andre enn ham.

Ja, jeg bør det. Vanskelig når jeg er så glad i han. 
Samtidig sier han, takk for du er så tålmodig. At jeg må gi han litt mere tid fordi han tror ting vil bli bedre. Det er et virr varr som kommer ut av han, i den ene og andre retning. Sier han elsker meg, men samtidig at han ikke vil prioritere meg. 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som svada og en dårlig unnskyldning for å fremstille seg selv som helten ikke skurken, mens han egentlig er en dust som nedprioriterer deg og ikke egentlig ønsker dame siden han må være så mye alene 

Anonymkode: a8c8b...b3f

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som svada og en dårlig unnskyldning for å fremstille seg selv som helten ikke skurken, mens han egentlig er en dust som nedprioriterer deg og ikke egentlig ønsker dame siden han må være så mye alene 

Han ønsker ikke dame. Han sa. Blir det slutt med oss, så går det lang tid før jeg skal ha dame igjen

• Liker 1
Skrevet

Var borti et sånt tilfelle. Jeg sa til han at pga jeg følte han egentlig ønsket å gjøre det slutt men ikke turte å gjøre det så gjorde jeg det for ham om en uke.

Hvis han ikke tok kontakt for å si at han ønsket å fortsette forholdet så var det over. Ingen sure miner.

Det ble slutt og han sa takk

Anonymkode: 82b5a...501

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Var borti et sånt tilfelle. Jeg sa til han at pga jeg følte han egentlig ønsket å gjøre det slutt men ikke turte å gjøre det så gjorde jeg det for ham om en uke.

Hvis han ikke tok kontakt for å si at han ønsket å fortsette forholdet så var det over. Ingen sure miner.

Det ble slutt og han sa takk

Anonymkode: 82b5a...501

Ikke dum! Kanskje den jeg ta

Skrevet

Vil du ha en mann som er sammen med deg fordi han ikke klarer å gjøre det slutt?

Hvis svaret er nei,så går du.

Anonymkode: 56f98...581

• Liker 1
Skrevet

If he wanted to, he would. 

Aldri hør på muntlige unnskyldninger, det er hva de gjør som teller. 

Hans depresjon er hans ansvar og hvis det vil gå utover deg burde han slå opp for deres eget beste. 

• Liker 2
Skrevet

Han sier jo rett ut at han sliter og ikke har det bra for tiden, dette har ingenting med deg å gjøre. Hvorfor må du prøve å finne unnskyldninger for at det han sier IKKE er sant?

Jeg tenker at han har blitt deprimert, og det er da "enkelt" for deg å si at ting burde være lett, men når man er deprimert er ikke ting LETT. 

Hvis han har slitt lenge nå burde han oppsøke noen å prate med, og du som kjæreste burde støtte han og være en motivasjon istedenfor å skape mer uro for han. Hvis du bryr deg nok om han, så burde ikke disse tingene være noe særlig vanskelig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ønsker ikke dame. Han sa. Blir det slutt med oss, så går det lang tid før jeg skal ha dame igjen

Nettopp. Han har jo ikke lyst på dame og det som følger med å være i et forhold, han behandler deg ikke som dere er i et forhold, han bare tillater deg å kalle det for det sånn at han kan bruke deg til sex og kos når han har lyst. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil du ha en mann som er sammen med deg fordi han ikke klarer å gjøre det slutt?

Hvis svaret er nei,så går du.

Anonymkode: 56f98...581

Riktig. Ville gjerne at han bekrefter at han ikke vil mer.

Skrevet
20 minutter siden, Totorino said:

If he wanted to, he would. 

Aldri hør på muntlige unnskyldninger, det er hva de gjør som teller. 

Hans depresjon er hans ansvar og hvis det vil gå utover deg burde han slå opp for deres eget beste. 

Enig. Det som er, er at han forsøker å se meg mer. Tok det opp en gang og han forbedret seg. Men så kom denne erklæringen i går at han ikke har det godt med seg selv og vil prioritere seg og jobben

Skrevet
18 minutter siden, Rosatoast said:

Han sier jo rett ut at han sliter og ikke har det bra for tiden, dette har ingenting med deg å gjøre. Hvorfor må du prøve å finne unnskyldninger for at det han sier IKKE er sant?

Jeg tenker at han har blitt deprimert, og det er da "enkelt" for deg å si at ting burde være lett, men når man er deprimert er ikke ting LETT. 

Hvis han har slitt lenge nå burde han oppsøke noen å prate med, og du som kjæreste burde støtte han og være en motivasjon istedenfor å skape mer uro for han. Hvis du bryr deg nok om han, så burde ikke disse tingene være noe særlig vanskelig. 

Tusen takk for innspill, som skiller seg ut fra de andre. 
Tenker jeg må si til han når han kommer i kveld, at jeg vil støtte han om han ønsker å forbli i forholdet. Men at jeg også kan hjelpe han med å settes fri, om det er det han vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...