AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #101 Del Skrevet 19. november 2021 Rosatoast skrev (På 14.11.2021 den 19.33): Her ville jeg enten feiret med egen familie, eller ikke pyntet meg. Det er fult mulig å feire julaften uten å dolle seg skikkelig. Syntes dog det høres skikkelig suggete ut, å gå med Pysj hele dagen - spise og alt. Nei, det der er uhygenisk og faktisk ekkelt, greit nok at små barn kanskje gjør sånt, men det er også av sjelden vare. Hva er det for noe tull? Det er ikke mer uhygienisk å spise i en ren pysj enn det er å spise med vanlige klær på. Tekstiler er tekstiler uansett. Hvorfor i alle dager mener du det skulle være uhygienisk? Jeg regner ikke med at familien det er snakk om her, går i en pysj på julaften som de har sovet i fjorten dager i strekk uten å vaske. De tar sikkert på seg en ren pysj til jul. Anonymkode: 81d18...b5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #102 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er vokst opp i et helt ateistisk hjem, men høytid til jul hadde vi likevel. Huset ryddig og rent, alle folk og dyr rene og pyntet Anonymkode: 0ba97...772 Dyrene var rene og pyntet 😂 Anonymkode: c370d...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #103 Del Skrevet 19. november 2021 Min samboer har en religiøs fsmløe der julaften er så laangt fra normal. Je føyer meg annethvert år, så er han med på mitt opplegg annethvert år. Synes du burde funnet en julepysj du kan like og ordnet hår/sminke pent. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg svelget kamelen og gjort dette for samboeren sin del. Men ikke uten å gjøre det klart for han at du ikke ønsker det slik om dere skulle feiret slik du foretrekker. I et forhold må man gi og ta. At julaften blir annerledes hos svigers kan man ikke komme fra, da kan man heller gjøre det beste ut av det og ikke være så rigid. Så kan du heller kreve i gjengjeld at annethvert år er det din type jul som gjennomføres. Så møtes man som regel på midten etterhvert som årene går og man danner egne tradisjoner, kanskje lærer man seg å like de merkelige også 🥰 Anonymkode: a6d28...a78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 19. november 2021 #104 Del Skrevet 19. november 2021 Ryddet for brukerdebatt. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #105 Del Skrevet 19. november 2021 Hvis du har tenkt at du og kjæresten har en lang fremtid sammen, kan du like godt hoppe i det i år og stille i pysjen julaften. Julen kommer jo hvert år, så dette er nok et tema som dukker opp igjen med jevne mellomrom. Når du feirer hos hans familie synes jeg det er korrekt å gjøre som dem. Men kjøp en fin julepysj, ( vil tro de heller ikke kommer subbene i utvaskede pysjer) og pynt deg ellers med smykker og sminke som du ellers ville gjort. Anonymkode: 54c63...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rageing Skrevet 19. november 2021 #106 Del Skrevet 19. november 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jula er ei religiøs høytid. Men til tross for at vi ikke var religiøse, hørte vi på kirkeklokkene. når jula ble ringt inn. Da startet høytida, og det VAR høytidelig. Anonymkode: 0ba97...772 Nei, JULA er ikke religiøs. Den har religiøse elementer blandet inn men disse tilhører Christmas og ble innført i etterkant. Jeg feirer jul helt uten religiøse elementer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #107 Del Skrevet 19. november 2021 Hadde ikke feiret julaften i pysj. Vet at noen feirer det slik eller i joggedress. For meg blir det så totalt feil. Trenger ikke å være stivpyntet, men å legge litt ekstra på bekledningen en slik dag ser jeg på en selvfølge. Anonymkode: 21091...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #108 Del Skrevet 19. november 2021 Milky skrev (22 timer siden): Folk kjøper nye klær når de vokser hvert år, så føler meg ikke særlig skyldig for en ekstra pysj…🤣 alt man skal pirke på lol Akkurat en julepysj blir jo ikke mye brukt da, og når man kjøper ny hvert år.. Ikke akkurat noe nødvendig til barnets garderobe 😉 Anonymkode: dba8b...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #109 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Akkurat en julepysj blir jo ikke mye brukt da, og når man kjøper ny hvert år.. Ikke akkurat noe nødvendig til barnets garderobe 😉 Anonymkode: dba8b...457 Du har null peiling på hva su snakker om, men var vel viktigst å få kritisert litt Anonymkode: 30022...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 19. november 2021 #110 Del Skrevet 19. november 2021 Jeg kommer til å være nøyaktig 8 måneder på vei på julaften, og det hadde vært helt fantastisk hvis svigers sa vi skulle spise ribbe og sitte og åpne pakker i behagelige myke julepysjer! Hentet ungen i barnehagen i dag i julepysjebukser med reinsdyr og juletrær på som jeg bruker som kosebukser, fordi andre bukser til tider gnager på bekkenløsningen min. Har ikke noe problem med å gå ut med det. Viktigste er at han blir hentet, og at jeg ikke får vondt når jeg skal kjøre bilen Dessverre har jeg allerede kjøpt meg en kjempefin mammakjole med stjerner på og teite stramme vonde strømpebukser, men jeg tror jeg pakker med kosebuksa og en fæl strikket uglyxmas genser for sikkerhets skyld jeg, i unntakstilstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2021 #111 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 17.34): Ikke ment frekt eller hat. Men hva gjør jeg?? Det er da min første jul med famen til typen. Jeg er vant til å gå i kjole på julaften og pynte meg med sminke, smykker og pent hår. Jeg hadde følt meg som en slask og følt meg "fyllesyk på en søndag" av å gå i pysj. Kjæresten min sier at jeg kan pynte meg hvis jeg ønsker det men blir det ikke litt kræsj og at jeg opptrer som bedre enn alle andre hvis jeg er eneste pyntede? 😣 hjeelp Anonymkode: 2f478...f00 jeg tenker så herlig befriende. du kan droppe stivpynten og gå rundt i en komfortabel pysj. ingenting strammer heller rundt magen når du er stappmett etter julemat og kaker og det blir løs og ledig stemning framfir stivt og høytidelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2021 #112 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 17.38): Det er mange forskjellige tradisjoner der ute, men her tror jeg kanskje jeg hadde valgt å feire med egen familie i stedet. Neste gang det er meningen å feire med hans familie, ville jeg vært frempå og invitert hjem til oss i stedet. Da kan du "kreve" at man i det minste har på normale klær. Anonymkode: 93da5...4d0 kun fordi de feirer med pysj?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2021 #113 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 17.38): Det er mange forskjellige tradisjoner der ute, men her tror jeg kanskje jeg hadde valgt å feire med egen familie i stedet. Neste gang det er meningen å feire med hans familie, ville jeg vært frempå og invitert hjem til oss i stedet. Da kan du "kreve" at man i det minste har på normale klær. Anonymkode: 93da5...4d0 hvorfor skal hun ødelegge deres tradisjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2021 #114 Del Skrevet 19. november 2021 Rosatoast skrev (På 14.11.2021 den 19.33): Her ville jeg enten feiret med egen familie, eller ikke pyntet meg. Det er fult mulig å feire julaften uten å dolle seg skikkelig. Syntes dog det høres skikkelig suggete ut, å gå med Pysj hele dagen - spise og alt. Nei, det der er uhygenisk og faktisk ekkelt, greit nok at små barn kanskje gjør sånt, men det er også av sjelden vare. hvorfor er det uhygienisk? er ikke sikkert det er samme pysjen de lå i på natta kanskje har de julepysjer for anledningen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2021 #115 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 20.29): Fisefin fordi man mener man bør pynte seg noen dager i året?? Jaja da lever jeg fint med det Anonymkode: 30022...f0b man er fisefin fordi man mener man SKAL pynte seg og at pysj er fullstendig uhørt og uakseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #116 Del Skrevet 19. november 2021 Jeg hadde ikke gått rundt i nattøy når jeg er på besøk. Men ville kledd meg komfortabelt og definitivt ikke stivpyntet for anledningen. Anonymkode: 58e7f...ff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #117 Del Skrevet 19. november 2021 Rosatoast skrev (På 14.11.2021 den 19.33): Her ville jeg enten feiret med egen familie, eller ikke pyntet meg. Det er fult mulig å feire julaften uten å dolle seg skikkelig. Syntes dog det høres skikkelig suggete ut, å gå med Pysj hele dagen - spise og alt. Nei, det der er uhygenisk og faktisk ekkelt, greit nok at små barn kanskje gjør sånt, men det er også av sjelden vare. Uhygienisk? Hvorfor det? Man dusjer, steller seg, tar på en ren pysj. Er stoffet i pysjamaser mer uhygiensisk enn polyesterstoffet de fleste julekjoler er laget av tenker du? Det er vel ingen over bleiealder som sover i pysj, men høres nesten ut som du tror at de sover i pysjen, står opp, lar være å vaske sovestøvet ut av øynene, og bare dasser ustelt rundt hele dagen til de legger seg i samme pysjen, men ingenting i ts sitt innlegg tilsier da det. Anonymkode: dcbae...93e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 19. november 2021 #118 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat en julepysj blir jo ikke mye brukt da, og når man kjøper ny hvert år.. Ikke akkurat noe nødvendig til barnets garderobe 😉 Anonymkode: dba8b...457 Hva du anser som nødvendig bryr jeg meg svært lite om.. sist jeg sjekket må barn ha nye klær hvert år; de vokser nemlig.. men trodde dette var common sense. heldigvis er jeg ikke en like trist person som deg, som ikke gidder å unne barna nye klær når de vokser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #119 Del Skrevet 19. november 2021 Rosatoast skrev (På 14.11.2021 den 19.33): Her ville jeg enten feiret med egen familie, eller ikke pyntet meg. Det er fult mulig å feire julaften uten å dolle seg skikkelig. Syntes dog det høres skikkelig suggete ut, å gå med Pysj hele dagen - spise og alt. Nei, det der er uhygenisk og faktisk ekkelt, greit nok at små barn kanskje gjør sånt, men det er også av sjelden vare. Jeg hiver meg lett på protestkoret her; pysj er laget av stoff og inneholder ikke mer skitt og lort og bassilusker enn andre plagg. Hvis man seriøst mener at pysj er uhygienisk, så burde man gå naken på julaften, siden alle klær da er uhygienisk. AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 8.31): En pysj bruker kun mellom soverom og bad. Ellers er det vanlige klær. På julaften forventer jeg at folk møter opp pyntet og hadde blitt sjokkert om noen kom i pysjen. Anonymkode: ed668...a32 Hvis noen hadde møtt på døra til et middagsselskap med pysj på seg hadde jeg kanskje stusset litt, men når man er en familie som bor under samme tak, permanent eller midlertidig i en høytid, så er det da helt greit. Ser virkelig ikke problemet. AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 16.04): Julen er høytid. Å surre rundt i pysj er totalt uakseptabelt for voksne mennesker hvis man feirer jul. Ferdig snakka. Anonymkode: 2e9e9...4d6 Å gidameg altså. Uakseptabelt faktisk. Nå velger faktisk folk selv hva de vil gjøre i sitt eget hjem. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat en julepysj blir jo ikke mye brukt da, og når man kjøper ny hvert år.. Ikke akkurat noe nødvendig til barnets garderobe 😉 Anonymkode: dba8b...457 Selv jeg som ikke har barn selv, skjønner jo at barn vokser og trenger nye klær opptil flere ganger i året. Mener du at barna værsågod får bruke fjorårets julepysj selv om den er to nummer for liten? Jeg er fascinert over hvor provosert enkelte blir av at noen feirer jul i pysj (eller hvilke som helst andre koseklær). Folk er da forskjellige! Jeg elsker å pynte meg på julaften, og selv om jeg langt i fra er den mest jålete dama i verden, så er jeg sikkert den som pynter meg mest til jul i familien (både egen og svigers). Likevel har jeg ingen problemer med å se både fordelene og julegleden ved å slaske rundt i pysj eller koseklær hele dagen om man ønsker det. Som flere har foreslått kan jo TS møte dem på halvveien ved å ta på seg en behagelig genser og enten et mykt skjørt eller en behagelig bukse. Det finnes en del nyanser mellom stivpyntet og full kosepysjmodus. Det er jo også fullt mulig å pynte seg, hun blir vel neppe kastet ut av den grunn. At det føles litt kleint må man tåle når man feirer jul hos andre og ønsker å følge egne regler og tradisjoner. Det er i hvertfall helt tullete å forvente at en hel familie skal endre tradisjoner for at én person ikke liker det. i hvert fall når det bare er snakk om klær. Folk sliter med ensomhet, fattigdom og krangling/ufred i familien i jula, og så er det altså noen som bekymrer seg for at familien skal bruke pysj ved middagsbordet... Norge og KG i et nøtteskall. Anonymkode: a935d...590 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #120 Del Skrevet 20. november 2021 Maleficenta skrev (10 timer siden): man er fisefin fordi man mener man SKAL pynte seg og at pysj er fullstendig uhørt og uakseptabelt. Du får gjerne mene det, jeg er ikke enig Anonymkode: 30022...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå