Gå til innhold

Være utro før mannen er eller spørre om swingers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert kontroversielt men siden 50% er utro i følge forskning og jeg har vært utsatt for utroskap før så vet jeg at jeg aldri vil tåle å gå gjennom det på nytt. Det mener jeg, jeg kommer til å dø eller bli en følelsesløs robot for alltid. Det ødela meg totalt og jeg gikk i terapi i mange år og har fortsatt store trustissues og kontrollbehov for å forsikre meg om at mannen ikke er utro.

Jeg vil ikke ha åpent forhold hvor begge kan knulle rundt men jeg vil ikke være i den posisjonen hvor jeg er lojal som bare det også bli bedratt som en klovn. Derfor lurer jeg på om det er like greit (sett bort fra det moralske aspektet) å være utro selv for å ikke bli like såret når mannen er utro? Tilgir menn utro damer like mye som damer tilgir utro menn eller er det rett ut med en gang man blir tatt? 

Eller kan det forhindre mannen å være utro om jeg er mer åpen for swinging osv? Vil helst ikke det for vil ikke at en jeg elsker skal ligge med noen andre, vil bare ikke bli såret og ødelagt den dagen han gjør det bak min rygg. 

Anonymkode: 29f1d...6fe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Du har selv opplevd å bli bedratt og vet hvor jævlig vondt det er, også vurderer du å gjøre det samme mot din nye mann bare så ikke han får gjort det mot deg først...? Og til tross for at du ikke har noe behov for å være utro egentlig? 

Jeg tror ikke at menn ser noe lysere på å bli bedratt av kjæresten sin enn motsatt. Hvorfor skulle de det? Kanskje tar de det nesten verre, på grunn av hvordan vi er sosialiserte mtp. kjønnsroller, jeg vet ikke. Dessuten er menn også forskjellige, noen vil si at da er det rett ut og noen vil være villige til å jobbe med forholdet og prøve å komme forbi det. Så tror jeg også at forskningen er mer nyansert enn at 50% er utro punktum.

Huff, høres ut som om du fortsatt har litt å jobbe med her. Har du snakket med mannen din? Hvordan ser han på utroskap?

Jeg er også redd for å bli bedratt og strever med slike tanker, om enn ikke i samme grad som du gjør. Men vi snakker om dette i blant, mannen min og jeg. Når vi prater så er vi enige om at dersom forholdet hangler såpass og trangen til å være sammen med noen andre blir stor, så må vi prate sammen og kanskje ta noen avgjørelser angående forholdet. Både han og jeg ønsker at barna våre skal vokse opp i et trygt og godt hjem med to foreldre som elsker hverandre og har det bra med hverandre. På dette tidspunktet ønsker verken han eller jeg at den andre skal ligge med noen andre, så da gjør vi ikke det, da er det oss to. Kanskje det endrer seg om 15 år, kanskje ikke. Vi har også snakket om at hvis noe skulle skje, så er det bedre å tilstå umiddelbart enn å dekke det til. Om jeg får vite det rett etterpå så er det vondt, om jeg får vite det senere er det mye verre. For å holde noe slikt hemmelig for meg over tid, det er grovt.

Jeg har ingen garantier, jeg må jo til syvende og sist bare stole på han.

Anonymkode: c98e1...ae0

• Liker 6
Skrevet

Du er definisjonen på skada gods.

så fordi du har opplevd utroskap så skal du være utro mot hva som kan være en uskyldig stakkar?

ville heller råde deg å bruke tid på terapi for den har ikke funket. Kommuniser med din make for du stoler jo tydeligvis ikke på han når du hoster opp sånne forslag som dette. Det er ikke sånn at alle menn er utro.

Anonymkode: 6d674...d32

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det beste for deg er at du avslutter forholdet. Dette er ikke liv laga.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er definisjonen på skada gods 

så fordi du har opplevd utroskap så skal du være utro mot hva som kan være en uskyldig stakkar?

Ja er kjempeskadet av å ha blitt bedratt og kommer aldri til å stole på menn igjen. Når det er 1 av 2 menn som er utro så er sjansen kjempestor for at jeg blir bedratt igjen og at partneren ikke er så uskyldig stakkar som man tror. Da mener jeg det er naivt å tro at man ikke blir bedratt når sjansen er så stor og jeg skal ikke være i den posisjonen igjen hvor jeg gjør alt og ofrer alt for mannen min, tar han i mot med middag, kjole og kyss når han kommer hjem fra jobbreiser mens han har ligget å knullet andre og til og med i min seng. For en klovn jeg var! Og ble sett på som i hans øyne... Skal aldri bli sett på sånn igjen, så den dagen en mann bedrar meg skal han ikke se på meg som dumsnill og naiv for da kan jeg dra opp jokeren å si at så naiv og dum har jeg ikke vært for jeg kom han i forkjøpet så mine følelser får han ikke knuse!... 

Skjønner jo at dette her ses på som veldig umoralsk og i utgangspunktet kunne jeg aldri bedratt noen, men etter å ha opplevd det selv og når man vet hvor mange menn som er utro så har jeg begynt å miste respekten for å være lojal mot en mann siden mange menn ikke har respekt for lojale partnere de bedrar uansett. 

• Liker 1
Skrevet

1av2? Som i 1:2 eller 50:100? I førstnevnte brøk har du dårlig statistisk materiale for å underbygge ditt resonnement.

Anonymkode: 1a5f6...9e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

1av2? Som i 1:2 eller 50:100? I førstnevnte brøk har du dårlig statistisk materiale for å underbygge ditt resonnement.

Anonymkode: 1a5f6...9e1

50% tilsvarer 1 av 2. Resonnementet mitt er riktig statestikk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

50% tilsvarer 1 av 2. Resonnementet mitt er riktig statestikk 

Statistikk

Anonymkode: 95784...836

Skrevet

Er dette en slags finurlige kvinnemåte å rasjonalisere det at du egentlig vil knulle en annen dude? Det er enten det eller så har du en skrue løs.

Anonymkode: 9900d...a13

Skrevet

50% av menn er ikke utro. En stor andel menn står utenfor sjekkemarkedet så det er statistisk umulig at femti prosent er utro. 
som sagt du er skada gods. Ikke skyld på menn for at du velger noen som kan finne på å være utro. Menn generelt er ikke utro bare fordi du har opplevd det.

• Liker 2
Skrevet

Greier du på noe tidspunkt å slappe av og nyte at du er i et forhold? Med slike tillitsproblemer, så er det vel mer til ugagn, enn glede? 

Anonymkode: 8b406...1e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

50% av menn er ikke utro. En stor andel menn står utenfor sjekkemarkedet så det er statistisk umulig at femti prosent er utro. 
som sagt du er skada gods. Ikke skyld på menn for at du velger noen som kan finne på å være utro. Menn generelt er ikke utro bare fordi du har opplevd det.

Nesten 80% sjanse for å bli bedratt. 4 av 5 er utro

https://www.nrk.no/viten/4-av-5-er-utro-1.6214916

Norske tall ca 1 av 3 eller fler https://www.utro.no/utroskap/utro-menn-hva-sier-forskningen/

For å være utro forutsetter det at man er i et forhold så jeg snakker selvsagt ikke om single menn. Dessuten er det mange single som tror de aldri kommer til å være utro men så havner de i forhold og har det trygt og godt men de lengter spenning så er de utro allikevel 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er dette en slags finurlige kvinnemåte å rasjonalisere det at du egentlig vil knulle en annen dude? Det er enten det eller så har du en skrue løs.

Anonymkode: 9900d...a13

Nei jeg bare gidder ikke stå igjen som klovn en gang til ved å være lojal og god kjæreste naiv og uvitende mens partneren knuller rundt. Jeg nekter å bli såret igjen om det skjer, og for å ikke bli såret så kan jeg ikke være lojal da må jeg ha kommet han i forkant med å ligge med noen andre så vi er "skulls" og jeg ikke står igjen som den dumme naive kjæresten som trodde det beste om sin mann 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sikkert kontroversielt men siden 50% er utro i følge forskning og jeg har vært utsatt for utroskap før så vet jeg at jeg aldri vil tåle å gå gjennom det på nytt. Det mener jeg, jeg kommer til å dø eller bli en følelsesløs robot for alltid. Det ødela meg totalt og jeg gikk i terapi i mange år og har fortsatt store trustissues og kontrollbehov for å forsikre meg om at mannen ikke er utro.

Jeg vil ikke ha åpent forhold hvor begge kan knulle rundt men jeg vil ikke være i den posisjonen hvor jeg er lojal som bare det også bli bedratt som en klovn. Derfor lurer jeg på om det er like greit (sett bort fra det moralske aspektet) å være utro selv for å ikke bli like såret når mannen er utro? Tilgir menn utro damer like mye som damer tilgir utro menn eller er det rett ut med en gang man blir tatt? 

Eller kan det forhindre mannen å være utro om jeg er mer åpen for swinging osv? Vil helst ikke det for vil ikke at en jeg elsker skal ligge med noen andre, vil bare ikke bli såret og ødelagt den dagen han gjør det bak min rygg. 

Typisk kvinner

Livredd for å bli utsatt for utroskap så er derfor utro først, eller den andre klassiske, livredd for at mannen skal slå opp så hun slår opp først

1 prosent logikk

99 prosent følelser, svada, spekulasjoner og irrasjonalitet

Noen ganger lurer jeg på om østrogenet deres har skadet hjernecellene deres. Er det mulig å bli så tjukk i hodet?

Anonymkode: 637dd...2b8

• Liker 4
Skrevet
got2go skrev (11 timer siden):

Jeg tror det beste for deg er at du avslutter forholdet. Dette er ikke liv laga.

Enig , det finnes ingen unnskyldninger for å være utro. Bare slå opp og hold deg singel. Du er alt for ustabil for å være i forhold. Stakkars mann

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg heller bare hadde gitt opp forholdet

Anonymkode: be21b...f86

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Typisk kvinner

Livredd for å bli utsatt for utroskap så er derfor utro først, eller den andre klassiske, livredd for at mannen skal slå opp så hun slår opp først

1 prosent logikk

Noen ganger lurer jeg på om østrogenet deres har skadet hjernecellene deres. Er det mulig å bli så tjukk i hodet?

Kanskje hun vil sikre seg selv å ikke være taperen som blir forlatt, og heller forlater han selv. Bedre det en menn som er utro enn å gjøre det slutt, for men vil heller ha en plan b om den nye ikke er med på det. Men går ikke fra vaska, brette klær i skapet og trygghet til å hoppe ut i noe nytt uten plan b

Anonymkode: be21b...f86

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg bare gidder ikke stå igjen som klovn en gang til ved å være lojal og god kjæreste naiv og uvitende mens partneren knuller rundt. Jeg nekter å bli såret igjen om det skjer, og for å ikke bli såret så kan jeg ikke være lojal da må jeg ha kommet han i forkant med å ligge med noen andre så vi er "skulls" og jeg ikke står igjen som den dumme naive kjæresten som trodde det beste om sin mann 

Det er dessverre risikoen med å elske noen, at man kan bli sviktet. Du kan aldri helgardere deg fra det. Da må du koble ut alle følelser som igjen vil føre til et fattig liv og forhold. Du velger en primitiv måte å beskytte deg mot uønskede hendelser. Bygg deg selv opp heller så du er rustet til å takle det som må måtte skje, om det skjer. Man kan ikke helgardere seg eller få kontroll over hva andre måtte finne på å gjøre. 

Anonymkode: 9c1fc...ff3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Å la seg presse til å være med på supertashy ting som swinging, må være mye verre enn å avslutte forholdet. Det er jo ren selvskading.

Anonymkode: b0a9c...c48

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 prosent logikk

Jeg er helt åpen om at det er mannen som bedro meg som har skadet meg.  

Men hvis du syns det er lite logisk tankegang, hadde du ikke vært redd om du lå i badekar med ti slanger og 50-80% av de var giftige og kunne bite og skade deg for livet?  Såklart hadde du vært redd for det, og prøvd alt du kunne for å minske skadepotensialet. Det er helt logisk at jeg er redd for å bli såret og vil redusere skadepotensialet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...