AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Hei, jeg lurer på noe juridisk angående en eventuell anmeldelse. Jeg har en bekjent som ikke liker meg. Hun skal alltid lage drama og konflikter når hun er på fest. Vi har en del fellesvenner og havnet derfor på samme vors. Her drog hun meg til siden for å snakke ut om tidligere konflikter jeg egentlig er ferdig med. Jeg sa derfor ifra til henne at jeg ikke ønsket ta dette da, fordi det fører til dårlig stemning, men at hun heller kunne ringe meg på dagtid når hun ikke har fått i seg noen enheter om hun ønsket å prate (noe hun aldri gjør). Etter dette ble hun kjempesint og kastet telefonen min inn i en vegg, der den knuste og dermed er ødlagt. Jeg er rasende og ønsker gjerne å anmelde denne kvinnen siden jeg ikke har råd til å kjøpe en ny telefon nå. Men dette var ingen andre som såg skikkelig siden vi var inne i et rom hvor musikken var lavere og jeg har heller ikke video/bilde eller andre bevis siden jeg ikke trodde dette kom til å skje.. jeg synes denne personen burde få konsekvenser for handlingene hennes, siden dette ikke er første gangen aggresjonene hennes fører til skade på ting eller personer. Men hvor langt kommer man med en sak hvor ingen andre såg dette? Jeg konfronterte henne på utsiden om telefonen og at jeg ønsker erstatning og det hørte kjæresten min. Hun nektet liksom ikke på ting men hun sa; «jeg betaler ikke en dr*tt til deg». Så han kanjo være vitne…men still; hvor langt kan jeg komme med dette? Anonymkode: 56fa5...5c9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Jeg foreslår at du bare lar dette gå og så overser du henne. Vedder på at alle rundt dere ser på dere og bare rister på hodet og tenker dere er crazy begge to. Hvis du vil gå videre og ikke synke på hennes nivå så glem dette, kjøp deg ny tlf, kom deg videre i livet og slutt å snakk med mennesket. Møter du på henne så nikk vennlig og gå derifra Anonymkode: bd9b4...03e
K.B. Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Utrolig hva KG brukere mener rettssystemet skal ta stilling til... 2
Silva Pluvialis Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Jeg tror ikke du kommer noe langt med politianmeldelse, men jeg ville sendt henne et vippskrav. Det er åpenbart at hun bør erstatte telefonen når hun med vilje har kastet den i bakken og ødelagt den. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Politiet har vel ikke så mye med det å gjøre, prøv heller forliksrådet. Anonymkode: 5c90d...190 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Det blir påstand mot påstand og ikke mulig å føre til domfellelse. Dessuten vil saken bli henlagt fordi den ikke er alvorlig nok for politiet å bruke ressurser på. Hallo, det er en telefon. Det er sånne ting man har telefonforsikring til Anonymkode: ef213...601 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir påstand mot påstand og ikke mulig å føre til domfellelse. Dessuten vil saken bli henlagt fordi den ikke er alvorlig nok for politiet å bruke ressurser på. Hallo, det er en telefon. Det er sånne ting man har telefonforsikring til Anonymkode: ef213...601 Eller innboforsikring. Anonymkode: 31638...bf3 1
nomore82 Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Dette er en fillesak. Og ikke noe du kommer noen vei med i rettsvesenet. Du får bruke innboforsikringen eller reiseforsikringen din. Evnt idiotforsikring om du har det fra når du kjøpte telefonen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Anmeld. Blir selvfølgelig henlagt, men kanskje hun får, eller har, flere slike saker på seg. Merkelig holdning folk har her; bare kjøp ny til 10 - 12 tusen 🙄🤯🤦♀️ Anonymkode: 150b7...c45 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anmeld. Blir selvfølgelig henlagt, men kanskje hun får, eller har, flere slike saker på seg. Merkelig holdning folk har her; bare kjøp ny til 10 - 12 tusen 🙄🤯🤦♀️ Anonymkode: 150b7...c45 Wtf? Er vel ikke mange som har en telefon til 10-12 tusen? Min dyreste telefon noensinne kostet 2899,- og det var nesten dobbelt så mye som andre telefoner jeg har hatt. Man MÅ ikke ha en svindyr telefon til 12tusen. Er man så rik så har man råd til å miste den også for å si det sånn Anonymkode: ef213...601 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 As we speak, annonsen over denne tråden er nå splitter ny samsung A22 telefon hos ice til 1090 kroner. Sånn apropo hvor mye en telefon koster Anonymkode: ef213...601
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wtf? Er vel ikke mange som har en telefon til 10-12 tusen? Min dyreste telefon noensinne kostet 2899,- og det var nesten dobbelt så mye som andre telefoner jeg har hatt. Man MÅ ikke ha en svindyr telefon til 12tusen. Er man så rik så har man råd til å miste den også for å si det sånn Anonymkode: ef213...601 Ok. Skjønner. Du er fasiten 🤦♀️ Anonymkode: 150b7...c45
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Anmeld. Blir selvfølgelig henlagt, men kanskje hun får, eller har, flere slike saker på seg. Merkelig holdning folk har her; bare kjøp ny til 10 - 12 tusen 🙄🤯🤦♀️ Anonymkode: 150b7...c45 Takk for et hyggelig svar ja som du sier telefon er dyrt vertfall når man er student og ikke får full lønn og må leve på studiestøtte for nå. og til dere andre som sier; «bare kjøp ny det koster bare 2000kr» Hadde selvsagt GJERNE lagt dette bak meg, men føler når noen ødlegger en personlig eiendel som koster mer enn bare noen 100kroner ønsker jeg gjerne erstatning for denne eigendelen og ikke minst konsekvenser for en slik oppførsel. Jeg ønsker bare råd her det er alltid flere sider av en sak, men personlig synes jeg det alltid er mulig å diskutere på en vennlig/voksen måte eller droppe det helt og ikke utagere slik som vedkommende gjorde i denne situasjon. Anonymkode: 56fa5...5c9
nomore82 Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for et hyggelig svar ja som du sier telefon er dyrt vertfall når man er student og ikke får full lønn og må leve på studiestøtte for nå. og til dere andre som sier; «bare kjøp ny det koster bare 2000kr» Hadde selvsagt GJERNE lagt dette bak meg, men føler når noen ødlegger en personlig eiendel som koster mer enn bare noen 100kroner ønsker jeg gjerne erstatning for denne eigendelen og ikke minst konsekvenser for en slik oppførsel. Jeg ønsker bare råd her det er alltid flere sider av en sak, men personlig synes jeg det alltid er mulig å diskutere på en vennlig/voksen måte eller droppe det helt og ikke utagere slik som vedkommende gjorde i denne situasjon. Anonymkode: 56fa5...5c9 Og det må du gjerne føle. Men det er forskjell på å ha rett og å få rett. Joda. Ødelegger man noe bevisst skal man og erstatte det. Men denne personen er tydeligvis bestemt på at hun ikke skylder deg noe. Og du sier selv at du ikke har bevis. Så situasjonen er at du ikke kan bevise at hun ødela telefonen din med vilje. Samtidig var dere begge fulle. Og dette kunne like godt vært et resultat av at du mistet den som at hun kastet den for deg. Det blir altså ord mot ord. Politi og rettsvesen har ansvar for mange saker. Anmelder du så vil de få ressursene vi har altså måtte brukes på saken din hvor to fulle personer går inn i et rom og en av de kommer ut med en ødelagt telefon. Alternativet er at du tar det sivilt (forliksrådet). Her må du fortsatt argumentere for din sak, og du må betale for at saken skal tas opp - ca 900 kr. Dette beløpet kan du kreve dekket av motparten OM DU VINNER - men det er en risiko du løper. Du kan like godt tape. Og da må du dekke beløpet selv + ny telefon. Løsningen her mener jeg er å legge dette bak deg. Bruk innbo eller reiseforsikring for å dekke ny telefon (minus egenandel). Dersom du ikke har noen av delene så er det litt sånn «synd for deg». Det bør du ha. Og samtidig klager du på dårlig råd. Da bør du revurdere prioriteringene dine når du ikke har råd til dette men du drar på fest. Men det er kanskje tema for en ny tråd. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 nomore82 skrev (7 minutter siden): Og det må du gjerne føle. Men det er forskjell på å ha rett og å få rett. Joda. Ødelegger man noe bevisst skal man og erstatte det. Men denne personen er tydeligvis bestemt på at hun ikke skylder deg noe. Og du sier selv at du ikke har bevis. Så situasjonen er at du ikke kan bevise at hun ødela telefonen din med vilje. Samtidig var dere begge fulle. Og dette kunne like godt vært et resultat av at du mistet den som at hun kastet den for deg. Det blir altså ord mot ord. Politi og rettsvesen har ansvar for mange saker. Anmelder du så vil de få ressursene vi har altså måtte brukes på saken din hvor to fulle personer går inn i et rom og en av de kommer ut med en ødelagt telefon. Alternativet er at du tar det sivilt (forliksrådet). Her må du fortsatt argumentere for din sak, og du må betale for at saken skal tas opp - ca 900 kr. Dette beløpet kan du kreve dekket av motparten OM DU VINNER - men det er en risiko du løper. Du kan like godt tape. Og da må du dekke beløpet selv + ny telefon. Løsningen her mener jeg er å legge dette bak deg. Bruk innbo eller reiseforsikring for å dekke ny telefon (minus egenandel). Dersom du ikke har noen av delene så er det litt sånn «synd for deg». Det bør du ha. Og samtidig klager du på dårlig råd. Da bør du revurdere prioriteringene dine når du ikke har råd til dette men du drar på fest. Men det er kanskje tema for en ny tråd. Takk for et godt tips jeg har forsikring men tenkte mest på det moralske i denne handlingen. Og ønsker bare å nevne at jeg ikke drikker alkohol så skjønner ikke hvorfor det er dyrt å reise på fest da? Jeg er der for det sosiale, så synes det er synd at når man snakker om fest så asosierer folk det med hardfylla med engang.trist Anonymkode: 56fa5...5c9
nomore82 Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for et godt tips jeg har forsikring men tenkte mest på det moralske i denne handlingen. Og ønsker bare å nevne at jeg ikke drikker alkohol så skjønner ikke hvorfor det er dyrt å reise på fest da? Jeg er der for det sosiale, så synes det er synd at når man snakker om fest så asosierer folk det med hardfylla med engang.trist Anonymkode: 56fa5...5c9 I så tilfelle mener jeg at du burde klart å avverge dette i større grad.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #17 Skrevet 14. november 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Anmeld. Blir selvfølgelig henlagt, men kanskje hun får, eller har, flere slike saker på seg. Merkelig holdning folk har her; bare kjøp ny til 10 - 12 tusen 🙄🤯🤦♀️ Anonymkode: 150b7...c45 Helt enig, det blir henlagt, men burde anmeldes. De fleste som blir anmeldt føler det som negativt, og det fortjener denne personen. Hvem er det som med vilje kaster andres telefoner på den måten? Høres ut som et ustabilt dramamenneske. Anonymkode: fcb55...348 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 nomore82 skrev (5 minutter siden): I så tilfelle mener jeg at du burde klart å avverge dette i større grad. Hvordan avverger man uforutsigbar idiotoppførsel fra fulle folk? Jeg tror vi er veldig mange som gjerne vil ha oppskriften din på dette. Anonymkode: 52b54...12f 1
nomore82 Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan avverger man uforutsigbar idiotoppførsel fra fulle folk? Jeg tror vi er veldig mange som gjerne vil ha oppskriften din på dette. Anonymkode: 52b54...12f Unngår fulle folk som utøver idiotoppførsel. Værsegod. Det tipset fungerer faktisk veldig godt. Hvordan klarte egentlig venninna di å få tak i telefonen din for så å kaste den i veggen? Når hun var full? Og du var edru? 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 To hysteriske kvinnfolk som hele tiden kommer i konflikt med hverandre havner IGJEN i konflikt og krangler så busta fyker og ingen andre hverken reagerer eller gidder engasjere seg i konflikten fordi de er drittlei ergo Ingen vitner til at en telefon blir kastet i veggen og ødelagt. Lykke til med å anmelde dette her. Synes du politiet skal prioritere idiotisk oppførsel fra voksne folk som dere ro fremfor andre viktige saker som f.eks omsorgssvikt mot barn eller folk som kjører rundt i bil rusa??? Anonymkode: bd9b4...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå