AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Se for deg dette: Du er invitert med på en skikkelig fylletur med jobb og har lyst å dra. Det er til en by utenlands med en overnatting. Kun festing, ikke noe faglig innhold. Kona/mannen din er ikke glad for dette fordi hun/ han vet at når du begynner å drikke så klarer du ikke stoppe og blir helt dritings. Du har også nettopp vært på en annen fylletur med jobb pluss en kveld på byen med jobb der du ble så dritings at du ikke husker noe. Ekteskapet hangler i utgangspunktet pga din ektefelle føler seg nedprioritert og ikke hørt. Dette vet du godt. Din ektefelle er ikke glad i det hele tatt for at du drar siden hun/han vet at du ikke klarer å begrense drikkingen og er bekymret for hva som kan skje. Hvordan hadde du prioritert? Ville du trosset din ektefelle og bare reist eller ville du blitt hjemme denne gangen fordi du innerst inne vet at det er det din ektefelle ønsker? Anonymkode: c61a7...65c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Kjære vene. Hva vi på KG ville gjort er jo fullstendig irrelevant. Om mannen din drar på denne turen er det jo bare du som må velge om det er noe du vil akseptere eller om det er det som gjør at du forlater han. Anonymkode: 9e990...da5 31
Katten.2.0 Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Haha, for dette var ikke et kjempeladet spørsmål i det hele tatt. 32
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære vene. Hva vi på KG ville gjort er jo fullstendig irrelevant. Om mannen din drar på denne turen er det jo bare du som må velge om det er noe du vil akseptere eller om det er det som gjør at du forlater han. Anonymkode: 9e990...da5 Jeg lurer bare på hva andre ville prioritert i en slik situasjon. Anonymkode: c61a7...65c 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Hvis jeg respekterte partneren min og ville redde det hanglemde forholdet hadde jeg selvfølgelig blitt hjemme og satt partnerens følelser foran alt annet og gjort alt for å ikke såre partneren min og ødelegge forholdet mere. Hvis jeg hadde reist så hadde det vært skikkelig drittsekk oppførsel, egoistisk, og tydelig signal på at jeg ikke respekterte partneren min, og ikke brydde meg noe om å reparere forholdet. Ord holder ikke da om hvor mye man vil reparere ting, det er handling som teller, og hadde jeg reist så hadde det enten vært for å gjøre bruddet enkelt å trigge partneren til å slå opp med meg så jeg slapp det, eller så hadde det vært fordi jeg hadde så lite respekt for partneren min at jeg visste at jeg hadde hen rundt fingeren samme hvor dust jeg var så da kunne jeg være enda mer dust bare for å se hvor langt hen lar seg tråkke på og hvor langt jeg kan dra den før hen slår opp. Anonymkode: 73675...24b 15
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Katten.2.0 skrev (32 minutter siden): Haha, for dette var ikke et kjempeladet spørsmål i det hele tatt. Hvorfor ler du av emosjonell mishandling? Anonymkode: 73675...24b 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Se for deg dette: Du er invitert med på en skikkelig fylletur med jobb og har lyst å dra. Det er til en by utenlands med en overnatting. Kun festing, ikke noe faglig innhold. Kona/mannen din er ikke glad for dette fordi hun/ han vet at når du begynner å drikke så klarer du ikke stoppe og blir helt dritings. Du har også nettopp vært på en annen fylletur med jobb pluss en kveld på byen med jobb der du ble så dritings at du ikke husker noe. Ekteskapet hangler i utgangspunktet pga din ektefelle føler seg nedprioritert og ikke hørt. Dette vet du godt. Din ektefelle er ikke glad i det hele tatt for at du drar siden hun/han vet at du ikke klarer å begrense drikkingen og er bekymret for hva som kan skje. Hvordan hadde du prioritert? Ville du trosset din ektefelle og bare reist eller ville du blitt hjemme denne gangen fordi du innerst inne vet at det er det din ektefelle ønsker? Anonymkode: c61a7...65c Først av alt; denne posten er skrevet av en kvinne. Ville identifisert hva problemet egentlig er. Og jobbet med det. Istedet for å nekte partneren min noe han/hun har lyst til. Forholdet kommer hvertfall ikke bli noe bedre om vedkommende må svelge kameler. For hvem er det da som bør svelge kamelen? Du eller han/hun? Anonymkode: 77e4d...e58 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville identifisert hva problemet egentlig er. Og jobbet med det. Istedet for å nekte partneren min noe han/hun har lyst til. Forholdet kommer hvertfall ikke bli noe bedre om vedkommende må svelge kameler. For hvem er det da som bør svelge kamelen? Du eller han/hun? Anonymkode: 77e4d...e58 I et sunt forhold der man respekterer partneren sin er det å ivareta partners følelser og forholdets interesse som skal være det man har lest lyst til av alt. Gjør man ikke det er man ikke en god partner og hun skal ikke finne seg i en partner som driter i følelsene hennes og ødelegger forholdet ytterligere Anonymkode: 73675...24b 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Jeg tror det er sånn at om den som stadig drikker seg dritings og drar på fester og på turer etc er på vei ut av forholdet eller er lei av at ting ikke er bra men heller ikke orker/gidder/vil fikse forholdet (evt. tenker at den andre blir i forholdet okke som) så drar den personen. Hvis personen er ute etter å fikse forholdet og vil gjøre det som skal til for å reparere så blir den personen hjemme fordi det er det kona (eh... den andre ektefellen) trenger for å føle seg trygg og elsket og at den andre gjør en innsats for å få forholdet på rett kjøl igjen. Og hvis det er så at den med all festingen og fyll vil reparere av egen fri vilje og ikke for å glede den andre, men fordi den selv vil - så blir han hjemme uten at hun trenger å klage eller mase eller hinte eller si fra på hvilken som helst måte. Og hvis dette hadde vært mitt forhold så hadde jeg bedt mannen dra på fyllefest mens jeg pakker sakene mine og flytter ut mens han er borte fordi jeg hadde fått nok. Jeg hadde ikke sneket meg ut, men jeg hadde sagt i fra at jeg var lei og ikke ville mer. Så fikk han velge om han ville dra eller bli for å reparere. (Jeg hadde sikkert ikke villet ha han hjemme uansett hvis han eeeeeegentlig ville dratt på fest og ble for å tekkes meg. Jeg vil ikke være i forhold med en som aller helst vil noe annet enn å være med meg igjen og igjen.) Anonymkode: fb622...f09 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror det er sånn at om den som stadig drikker seg dritings og drar på fester og på turer etc er på vei ut av forholdet eller er lei av at ting ikke er bra men heller ikke orker/gidder/vil fikse forholdet (evt. tenker at den andre blir i forholdet okke som) så drar den personen. Hvis personen er ute etter å fikse forholdet og vil gjøre det som skal til for å reparere så blir den personen hjemme fordi det er det kona (eh... den andre ektefellen) trenger for å føle seg trygg og elsket og at den andre gjør en innsats for å få forholdet på rett kjøl igjen. Og hvis det er så at den med all festingen og fyll vil reparere av egen fri vilje og ikke for å glede den andre, men fordi den selv vil - så blir han hjemme uten at hun trenger å klage eller mase eller hinte eller si fra på hvilken som helst måte. Og hvis dette hadde vært mitt forhold så hadde jeg bedt mannen dra på fyllefest mens jeg pakker sakene mine og flytter ut mens han er borte fordi jeg hadde fått nok. Jeg hadde ikke sneket meg ut, men jeg hadde sagt i fra at jeg var lei og ikke ville mer. Så fikk han velge om han ville dra eller bli for å reparere. (Jeg hadde sikkert ikke villet ha han hjemme uansett hvis han eeeeeegentlig ville dratt på fest og ble for å tekkes meg. Jeg vil ikke være i forhold med en som aller helst vil noe annet enn å være med meg igjen og igjen.) Anonymkode: fb622...f09 Enig. I dette tilfellet hadde jeg pakket tingene mine og dratt fra han om han dro på turen. Ikke noe å diskutere, om han velger det så velger han vekk forholdet og meg. Tror ikke jeg hadde giddet å krangle om det en gang, bare lagt igjen en lapp om at handlingene hans viser at han ikke verdsetter forholdet og at det ikke er et forhold jeg vil leve i. Anonymkode: 73675...24b 8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 Jeg ville blitt hjemme, uten tvil. Anonymkode: 501a7...b00 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 Jeg hadde dratt, uten tvil. Først på tur og etterhvert antagelig fra partneren. Sosial kontroll forkledd som en udefinerbar frykt for at «noe skal skje» biter ikke på meg. Anonymkode: b5480...40b 8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig. I dette tilfellet hadde jeg pakket tingene mine og dratt fra han om han dro på turen. Ikke noe å diskutere, om han velger det så velger han vekk forholdet og meg. Tror ikke jeg hadde giddet å krangle om det en gang, bare lagt igjen en lapp om at handlingene hans viser at han ikke verdsetter forholdet og at det ikke er et forhold jeg vil leve i. Anonymkode: 73675...24b Du mener altså at mannen ikke «verdsetter forholdet» hvis han ikke lar deg diktere hva han skal gjøre med hvem og når? 😅 Anonymkode: b5480...40b 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 Jeg hadde blitt hjemme. Nå er det vanskelig å sette seg inn i dette scenarioet for meg da siden jeg ikke liker å drikke, jeg liker heller ikke å være med folk som har drukket fordi de forandrer seg mye. Anonymkode: d3f27...98a 2
avent Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 Vil du redde forholdet bli hjemme! Hva med å overraske ektefellen med en hotell weekend å god middag bare for å vise at du faktisk bryr deg 😊 2
Gjest Tjoppa Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 Jeg hadde vært glad for at partneren min dro, så han fikk tatt den fyllekula si uten at jeg trengte å være med. Jeg hadde jo ufrivillig og ubevisst tatt på meg rollen som barnevakt, og det hadde ingen av oss likt. Så da får han heller styre på alene. Og så hadde jeg nok sendt oss i parterapi når han kom hjem.
Tulling Skrevet 14. november 2021 #17 Skrevet 14. november 2021 Ser mistenkelig ut som skrevet at partneren til det det gjelder. Vedkommende er voksen. Man kan ikke tvinge folk til noe som helst. Er man ikke i stand til å oppføre seg på tur, bør man kanskje vurdere sine handlinger. Jeg hadde ikke avstått fra en tur fordi partner "nektet meg" av prinsipp. Men igjen, hadde heller ikke dratt på fylletur for å drikke meg totalt møkings og forlatt en bekymret partner hjemme uten videre. Er vel ikke turen som er problemet, er vel helheten der en part kjører sitt eget løp i stor grad. Ikke stor fan av at problematikken settes opp som en "øvelse i lydighet for å please partner". Men igjen. Er ikke turen det handler om. Ukompatibel livsstil. Man får vel vurdere om man gidder å være sammen, hvis man ikke er sammen uansett. Jeg hadde heller ikke vært happy hvis partner hadde stukket avgårde på fylleturer hele tiden. Og selv hadde jeg nok ikke orket å holde på sånn. Firmafest der det kanskje ble litt mye av det gode kan jo skje. Men når det er ett mønster er det noe annet. Usunt forhold til alkohol er vel egentlig en ganske normal dealbreaker for mange. Hvis du ser du blir nedprioritert, så trenger du ikke ett forum av fremmede for å fortelle deg at det ikke lever opp til det du forventer av en partner. Siden dere er forbi ett stadie der dere klarer å snakke sammen og bli enige, så sier vel det sitt kanskje? 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 Forholdet hangler. Hvis du vil redde forholdet; da drar du ikke. Hvis du har bestemt deg for å gå og du VIRKELIG vil på denne turen; Dra. Når man er i et forhold, så utsetter man seg ikke for situasjoner der man blir så full at man ikke husker noe. Anonymkode: 0eba0...08b
Katten.2.0 Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ler du av emosjonell mishandling? Anonymkode: 73675...24b Ta på deg lesebrillene. Jeg lo av framstillingen. Når noe er så åpenbart vinklet for å framme ett spesifikt budskap stiller jeg meg tvilende til hvor objektivt det er. 8
miss summers Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 Er det null faglig innhold ville jeg tipset Skatteetaten. Hele turen må dekkes av hver enkelt privat, ellers må de skatte av den. Så det så. Ellers; folk som drar på fylleturer er ikke for meg uansett. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå