AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Del Skrevet 13. november 2021 Hva tror du gjorde at du fikk det til til slutt? Anonymkode: 748c4...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tror du gjorde at du fikk det til til slutt? Anonymkode: 748c4...1dc At det ikke var en diett. At det er en livsstil som du ikke vil ta pause/ferie fra. ☺️ Anonymkode: 4ba0e...a51 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 13. november 2021 #3 Del Skrevet 13. november 2021 Da jeg innså at overvekten medførte fysiske problemer, dvs store smerter. Tidligere har jeg prøvd pga utseende, det var ikke viktig nok til at jeg klarte å gjennomføre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): At det ikke var en diett. At det er en livsstil som du ikke vil ta pause/ferie fra. ☺️ Anonymkode: 4ba0e...a51 Til å leve med i hverdagen altså. Lurt Pinkee skrev (10 timer siden): Da jeg innså at overvekten medførte fysiske problemer, dvs store smerter. Tidligere har jeg prøvd pga utseende, det var ikke viktig nok til at jeg klarte å gjennomføre. Aha, rett og slett endret motivasjon Var det riktig, fikk du mindre smerter etter vekttapet? Anonymkode: 748c4...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Del Skrevet 14. november 2021 Å spørre meg selv på nytt før hver godisbit, og å huske følelsen av å se at vekta har gått ned. Jeg påvirkes veldig mye av vekta, og prøver nå å minne meg på før hver "usunne" ting jeg vil ha i munnen at det er en kortvarig glede, men det at vekta går ned er langvarig. Hva er viktigst. Noen ganger velger jeg at akkurat nå er det viktigst å ta en stripe sjokoladebiter, mens 90% av gangene tenker jeg at jeg heller vil spare "gleden" til neste dag. Og forresten, jeg veier meg HVER ENESTE DAG. Og alt over 500gram opp regnes som vektoppgang der jeg må stramme inn. Anonymkode: 2b438...480 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Del Skrevet 14. november 2021 Alt er lov, men i små mengder. Fant en treningsform som var gøy og ikke plikt. Anonymkode: ed75c...c5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 14. november 2021 #7 Del Skrevet 14. november 2021 Å være konsekvent over tid. Det spiller ingen rolle om man skeier ut en dag innimellom så lenge man hopper rett inn i de gode rutinene igjen etterpå. Spise nok mat! Er du god og mett så er sjansen for å dette av lasset mye mindre. Minimum 500g grønnsaker til dagen. Kalorifttig snæx, lett tilgjengelig. Oppkuttet grønnsaker og frukt i kjøleskapet, så for jeg ble litt små sugen kunne jeg bare ta en neve med gulrøtter eller druer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Del Skrevet 14. november 2021 Medisinsk tilstand (MS) som har ført til at jeg har lagt på meg 10 kg ( fatuige = mindre aktiv) Men de 10 kilo ekstra gjør børen endra tyngre å bære. Tenk deg en ryggsekk med 10 kilo på ryggen i tillegg kronisk smerte og plager? En av de få tiltak som.kan bremse sykdommen er styrketrening/ aktivitet/ sundt kosthold. Så da er det helse foran forfengelighet motivasjon. Anonymkode: 41c4f...eb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 14. november 2021 #9 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til å leve med i hverdagen altså. Lurt Aha, rett og slett endret motivasjon Var det riktig, fikk du mindre smerter etter vekttapet? Anonymkode: 748c4...1dc Jepp, endret motivasjon, til noe som er viktig! Og, ja, det ble mye mindre smerter👍❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Del Skrevet 14. november 2021 At jeg innså at jeg rett og slett ikke kan ha sjokolade og snop i livet mitt. Og heller ikke substitutter, som "sunn" snacks. For da forsvinner aldri suget, og jeg sprekker på et eller annet tidspunkt, og kan da ta litt dagen etter og, og så videre... 10 år siden nå. Kan spise akkurat som jeg vil uten å tenke kalorier, også vin her og der, så lenge jeg holder meg til frokost, lunsj og middag. Anonymkode: dbcb7...0bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Del Skrevet 16. november 2021 At jeg ikke kan kose meg med bare «litt» godteri i helgene. Jeg måtte endre mitt forhold til mat. Litt søtt og raske karbohydrater opprettholdt søtsuget. Så spiser hel mat basert på råvarer, unngår tilsatt sukker og kunstig søtning. Det rare er at jeg koser meg mere med vanlig mat nå. Men spiser ikke lenger for trøst, kos eller andre følelser. Anonymkode: 7bbc7...806 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 12.25): At jeg innså at jeg rett og slett ikke kan ha sjokolade og snop i livet mitt. Og heller ikke substitutter, som "sunn" snacks. For da forsvinner aldri suget, og jeg sprekker på et eller annet tidspunkt, og kan da ta litt dagen etter og, og så videre... 10 år siden nå. Kan spise akkurat som jeg vil uten å tenke kalorier, også vin her og der, så lenge jeg holder meg til frokost, lunsj og middag. Anonymkode: dbcb7...0bc Det høres behagelig ut, rett og slett stressfritt så lenge du holder deg unna de greiene? Hvordan gjør du det i besøk, ved høytider osv.? Bare takker nei? AnonymBruker skrev (1 time siden): At jeg ikke kan kose meg med bare «litt» godteri i helgene. Jeg måtte endre mitt forhold til mat. Litt søtt og raske karbohydrater opprettholdt søtsuget. Så spiser hel mat basert på råvarer, unngår tilsatt sukker og kunstig søtning. Det rare er at jeg koser meg mere med vanlig mat nå. Men spiser ikke lenger for trøst, kos eller andre følelser. Anonymkode: 7bbc7...806 Hvor lenge måtte du holde deg unna før det gav seg? Og har du tips til ressurser/noe nyttig lesning rundt dette? Anonymkode: 748c4...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres behagelig ut, rett og slett stressfritt så lenge du holder deg unna de greiene? Hvordan gjør du det i besøk, ved høytider osv.? Bare takker nei? Hvor lenge måtte du holde deg unna før det gav seg? Og har du tips til ressurser/noe nyttig lesning rundt dette? Anonymkode: 748c4...1dc I begynnelsen var jeg konsekvent og takket nei, for jeg vet at suget traff meg som en vegg dagen etterpå om jeg spiste sukker eller snopet. Nå kan jeg spise litt igjen. Om jeg får en set-menu på restaurant så spiser jeg også desserten. Eller om jeg er på besøk og det er naturlig å forsyne seg. Men jeg har faktisk ikke lyst på. Som eksempel fredagskake på jobb, eller sjokolade som står fremme i jula - jeg har ikke lyst på, og tar derfor heller ikke. Halloweengodteriet står fortsatt på kjøkkenbenken. Jeg er normalvektig, jeg vet jeg klarer å bare spise litt, jeg vet det ikke treffer meg dagen etterpå slik det gjorde før... men likevel, det frister ingenting, og blir derfor stående til noen andre tar det. Tok noen uker før suget roet seg. Ett helt år før jeg kunne ta litt. Ingen lesestoff, dessverre. Jeg bare bestemte meg, og kjørte cold turkey. Satt opp ukesmeny med frokost, lunsj og middag, ukeshandlet, og spiste bare det jeg hadde bestemt meg for. Anonymkode: dbcb7...0bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #14 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvor lenge måtte du holde deg unna før det gav seg? Og har du tips til ressurser/noe nyttig lesning rundt dette? Anonymkode: 748c4...1dc Var en uke der jeg hadde ganske mye cravings, så noen uker med å jobbe inn nye spisemønstre. Men alt i alt overraskende kort tid før det føltes naturlig. Det hjalp på at jeg følte meg bedre og fikk mer energi. «Spis deg fri» som finnes som bok og som ligger som lydbok gratis på Spotify hjalp meg mye. Anonymkode: 7bbc7...806 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #15 Del Skrevet 16. november 2021 Har noen tips til en som kjedespiser "binger" om kveldene fordi jeg sliter med å bli trøtt og blir sittende lenge oppe? Kan ikke trene pga muskelsykdom men trenger å bli kvitt 8-10 kg Har byttet ut snop og potetgull med brødskive og ostesmørbrød men spiser nok 800kcal mer enn jeg bør Anonymkode: 5b73a...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Del Skrevet 16. november 2021 https://www.dietdoctor.com/ har utrolig mange gode oppskrifter, tips osv. Anbefales. Anonymkode: ae44b...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #17 Del Skrevet 16. november 2021 Ville tippe de som kom i mål til slutt rett og slett bare var de som ikke ga opp eller fant på masse unnskyldninger for å la være. Slik som han Ronny på NRK. Anonymkode: 01bd9...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #18 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville tippe de som kom i mål til slutt rett og slett bare var de som ikke ga opp eller fant på masse unnskyldninger for å la være. Slik som han Ronny på NRK. Anonymkode: 01bd9...fae Høres ut som du har verken egenerfaring eller peiling, så vet ikke hvorfor du forsøker å bidra her 🤔 Anonymkode: 748c4...1dc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #19 Del Skrevet 16. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Har noen tips til en som kjedespiser "binger" om kveldene fordi jeg sliter med å bli trøtt og blir sittende lenge oppe? Anonymkode: 5b73a...eae For meg hjelper det å spise mer mettende mat tidligere på dagen, dvs grove karbohydrater og proteiner, for da får jeg mindre behov for noe å spise på kvelden. I tillegg passer jeg på at det jeg kjedespiser når det skjer er noe kalorifattig som druer eller popcorn. Anonymkode: 44ccd...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #20 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har noen tips til en som kjedespiser "binger" om kveldene fordi jeg sliter med å bli trøtt og blir sittende lenge oppe? Kan ikke trene pga muskelsykdom men trenger å bli kvitt 8-10 kg Har byttet ut snop og potetgull med brødskive og ostesmørbrød men spiser nok 800kcal mer enn jeg bør Anonymkode: 5b73a...eae La middagen senere, i 19-20 tiden. Da hadde jeg "mat" å se frem til, og var god og mett til sengetid. Spiste da også en mer solid lunsj enn tidligere, som gjorde at jeg var mett gjennom dagen på en annen måte. Spiste rett og slett ingenting utenom måltidene. Du har "byttet ut". Det var feilen jeg holdt på med lenge, jeg fann "sunn snacks". Men det bidrar bare til to ting 1) du oppretter en uvane der du er vant med å putte noe i munnen, 2) du går på en smell med noe mer usunt før eller senere. Anonymkode: dbcb7...0bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå