AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Vi har vært sammen i 15 år, gift i 12.. barn,jobb, livet er greit. Men vi sliter med intimiteten. Han savner sex og jeg savner at han behandler meg som sin kjæreste. Pr nå føler jeg meg mer som en mor.. jeg ordner alt med «hjemmet» men han føler han gjør mye fordi han klipper hekken en gang i året og måker snø 3 ganger i året.. Vi har snakket om dette mange ganger og jeg har sagt at jeg savner å bli satt pris på, noen som varter meg opp innimellom (med å komme hjem fra jobb til rent hus og middag). Er det for mye forlangt iløpet av 15 år? Det har skjedd 1 gang bare. Men det som ofte skjer er at jeg er utslitt på en fredagskveld og tar meg (oss) et par glass vin.. ser på tv.. så legger han seg.. sur fordi det «ikke blir noe på han». Han yter ingen innsats for romantikken.. ingenting, nada.. han ser bare på tlf sin. Vi er begge slitne etter jobb osv men hvorfor er det bare jeg som skal yte? Jeg føler at han mener at jeg skal gjøre alt i huset og lage middag, legge barn og i tillegg være/føle meg sexy og innby til sex. Er dette rettferdig? Føler med så sliten. Anonymkode: e6611...384 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Kanskje om du begynner? Med det han får for lite av Anonymkode: bea4a...614 1
Dolce Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje om du begynner? Med det han får for lite av Anonymkode: bea4a...614 Eller omvendt. Kanskje han skal begynne med å ta ansvar for det som tross alt er hans hjem også? 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Vær ærlig med hverandre, og det er du som er på sporet. Han er voksen og gir masse energi til tingen mobilen. Dere må sette av et møte i hjemmet, med plikt til å komme til møtet. Tema: Hvem skal få energien. Hvem er ansvarlig for å holde hjemmet AS i orden. Hvordan sammen se på løsningene? Hvis han elsker deg, så vil han endre seg totalt. Lytte til alvorlighet i møtet. 15 år er lenge. Tiden er overmoden til fornyelse. Anonymkode: 5c641...1fb 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Ok. Vi har vært hos samlivsterapi pga alt dette (med mer), men det skjer INGENTING. Han skjerper seg 1 uke så sklir det ut. Anonymkode: e6611...384
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vær ærlig med hverandre, og det er du som er på sporet. Han er voksen og gir masse energi til tingen mobilen. Dere må sette av et møte i hjemmet, med plikt til å komme til møtet. Tema: Hvem skal få energien. Hvem er ansvarlig for å holde hjemmet AS i orden. Hvordan sammen se på løsningene? Hvis han elsker deg, så vil han endre seg totalt. Lytte til alvorlighet i møtet. 15 år er lenge. Tiden er overmoden til fornyelse. Anonymkode: 5c641...1fb Takk for fint svar. Problemet er at han sier at han skal bidra.. men han gjennomfører ikke.. skylder på at han er så sliten av jobb (det er jeg også men likevel må jeg gjøre alle huselige ting). Så blir han sur fordi jeg ikke føler meg romantisk på kvelden.. men da er jeg sliten og føler meg oversett og gidder ikke være en tømme-bøtte. Anonymkode: e6611...384 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for fint svar. Problemet er at han sier at han skal bidra.. men han gjennomfører ikke.. skylder på at han er så sliten av jobb (det er jeg også men likevel må jeg gjøre alle huselige ting). Så blir han sur fordi jeg ikke føler meg romantisk på kvelden.. men da er jeg sliten og føler meg oversett og gidder ikke være en tømme-bøtte. Anonymkode: e6611...384 Har du alltid "gjort alt" hjemme? Du skriver at dere har vært sammen i 15 år og gift i 12 år. Kanskje han er litt "bortskjemt" og at det må hardere midler til? Anonymkode: d6c8b...43b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du alltid "gjort alt" hjemme? Du skriver at dere har vært sammen i 15 år og gift i 12 år. Kanskje han er litt "bortskjemt" og at det må hardere midler til? Anonymkode: d6c8b...43b Ja det er nok riktig… men hva er hardere midler enn samlivsterapi og mine trusler om å forlate han? Mitt ønske er at han selv ønsker å «sjekke meg opp» litt.. lage litt middag, tenne noen lys på eget i intiativ.. Det trenger jo ikke være hele tiden, men noen ganger i året hadde vært fint. Anonymkode: e6611...384
Mooza Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men han gjennomfører ikke.. skylder på at han er så sliten av jobb (det er jeg også men likevel må jeg gjøre alle huselige ting). Så blir han sur fordi jeg ikke føler meg romantisk på kvelden.. men da er jeg sliten og føler meg oversett og gidder ikke være en tømme-bøtte. Det er jo bare å si det. Har han ikke gjort husarbeid, så blir det faan meg aldri sex. ALDRI!! Det blir ikke bare ikke sex, det blir et helvetes styr. Sex er det siste han skal bekymre seg om, hvis han ikke tar halvparten av husarbeidet. I tillegg skal han altså være romantisk hvis det skal bli noe på han. Si at du kjeppjager han om du ser den jævla surleppa hans. Han sur?? De der mennene deres skal være så glad for at de ikke er gift med meg. Sur....og gud hjelpe meg. Men det er vel gjerne en grunn til at jeg ikke er gift med en sånn heller. Han kunne prøvd seg... aarhhhg.... 3
Embla82 Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 Hvorfor er dere sammen? Sånn utenom gammel vane og barn liksom?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er nok riktig… men hva er hardere midler enn samlivsterapi og mine trusler om å forlate han? Mitt ønske er at han selv ønsker å «sjekke meg opp» litt.. lage litt middag, tenne noen lys på eget i intiativ.. Det trenger jo ikke være hele tiden, men noen ganger i året hadde vært fint. Anonymkode: e6611...384 Hardere midler kan være: Vask kun dine egne klær. Trenger han rene klær, må han vaske dem selv. La vær å rydde opp i hans rot. Rydd kun ditt eget. Osv. Anonymkode: d6c8b...43b 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 Hvis han ikke skjønner dette på egenhånd er han egentlig verdt å være sammen med da? Han tilfører jo ikke forholdet noen ting Anonymkode: 198c2...b46 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hardere midler kan være: Vask kun dine egne klær. Trenger han rene klær, må han vaske dem selv. La vær å rydde opp i hans rot. Rydd kun ditt eget. Osv. Anonymkode: d6c8b...43b Som om man føler seg mindre som mor eller får mer lyst på en mann av det der... Anonymkode: 19361...684
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han yter ingen innsats for romantikken.. ingenting, nada.. han ser bare på tlf sin. Vi er begge slitne etter jobb osv men hvorfor er det bare jeg som skal yte? Jeg føler at han mener at jeg skal gjøre alt i huset og lage middag, legge barn og i tillegg være/føle meg sexy og innby til sex. Er dette rettferdig? Føler med så sliten. Anonymkode: e6611...384 Det er ikke rettferdig nei, det skjønner vel du også. Han er en unge og hadde aldri vært i mitt hus. Anonymkode: 19361...684
Gjest Paramount Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 Vanskelig case dette. Men dersom det under virkelig stemmer: AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han savner sex og jeg savner at han behandler meg som sin kjæreste. Da må du bruke sexlysten hans til å få han til å gjøre husarbeid. Vi menn er primitive griser (ganske mange av oss i hvert fall), og kan gjøre mye for å få den næringen vi behøver. Lær han opp i husarbeid, lag arbeidslister, og krev at han tar ansvar for at det blir gjort. Dersom du er litt tålmodig med han i starten, og hjelper til litt med ting du ønsker å gjøre selv, da kan dette være veien å gå. Forutsatt at han elsker deg, har litt positiv vilje og litt humor, og ønsker sex med deg. Viser han ingen vilje ser jeg ingen løsning. Å prate seg enige om å gjøre litt hver går nok ikke her. Det vil kunne gå i en periode, helt til du igjen sitter med alle oppgavene i fanget. Menn er sterkere fysisk enn kvinner, vi er raskere og mer utholdende. Vi har alle forutsetninger for å gjøre husarbeid, også mer effektivt enn kvinner (om ikke alltid like nøye). Kvinner blir ikke attraktive og sexy etter å ha ligget på knær og skure golv. Det bør de slippe. Det skjønner grisen når han får erfare hvor flott kvinnen blir dersom hun har det bra, og får tid til å slappe av og ta vare på seg selv.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 Paramount skrev (2 timer siden): Da må du bruke sexlysten hans til å få han til å gjøre husarbeid. Vi menn er primitive griser (ganske mange av oss i hvert fall), og kan gjøre mye for å få den næringen vi behøver. Lær han opp i husarbeid, lag arbeidslister, og krev at han tar ansvar for at det blir gjort. Dersom du er litt tålmodig med han i starten, og hjelper til litt med ting du ønsker å gjøre selv, da kan dette være veien å gå. Forutsatt at han elsker deg, har litt positiv vilje og litt humor, og ønsker sex med deg. Nei nei nei, ingen kvinne i verden klarer å tenne på en hun må lære opp. Dump babymann, finn ferdig oppdradd og moden mann, lev et godt liv. Anonymkode: 19361...684
Gjest Paramount Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei nei nei, ingen kvinne i verden klarer å tenne på en hun må lære opp. Dump babymann, finn ferdig oppdradd og moden mann, lev et godt liv. Anonymkode: 19361...684 Joda, de finnes heldigvis. Selvsikre kvinner som kan sette skapet på plass og ta ansvar. Ikke alle søker etter en "ekte mann" de kan vaske skittentøyet for med stolthet.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 Paramount skrev (48 minutter siden): Joda, de finnes heldigvis. Selvsikre kvinner som kan sette skapet på plass og ta ansvar. Ikke alle søker etter en "ekte mann" de kan vaske skittentøyet for med stolthet. Det du snakker om er dørmatter/pickmeishas. Dette er kvinner med lav selvrespekt som er lurt til å tro at de må gjøre alt for en mann, ellers har de ikke sjans. Kvinner med ekte selvrespekt og ekte selvtillit, ville aldri gått for den dealen. De vet at selvsikkerhet er noe som handler om de selv, og at hvis det er menn som sier de må "bli selvsikre og ikke være usikker" så er det en hersketeknikk. Man kan ikke lure naturen. Kvinner vil aldri i evighet tenne på menn som er barn. Hvorfor ikke heller bli en mann, lurer jeg. Anonymkode: 19361...684
Gjest Paramount Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan ikke lure naturen. Kvinner vil aldri i evighet tenne på menn som er barn. Hvorfor ikke heller bli en mann, lurer jeg. Det er mye du lurer på. Det skjønner jeg godt. Du skjønner deg heller ikke på menn. I utallige tråder dukker du opp med ditt anonyme mas etter det fantasifosteret du kaller "ekte menn". Det er ikke noe nederlag, eller en ydmykelse for en mann, å ta i mot en beskjed uttrykt som en ordre, fra en kvinne. Lite tenner en mann mer enn en mindre, og åpenbart fysisk svakere kvinne, som ser opp på deg med fast blikk og gir deg en bestemt og grei beskjed. Det er noe sterkt erotisk over kvinner som vet at de bokstavelig talt sitter på makten, og bevisst bruker den. Denne måten å kommunisere på inneholder ingen ydmykelse, det er ingen "barn" involvert, slik du antyder. Slik oppførsel er tegn på respekt, jevnbyrdig respekt, og er både motiverende og meget attraktivt seksuelt for en "ekte mann".
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 Jeg leste tittelen, også leste jeg «Vi har vært sammen i 15år» og allerede der har jeg svaret. Det blir ikke å skje. Hvorfor skulle han gidde det? Hva er det for noe nytt som skal skje? Vi lager mat, er spennende og romantisk når et forhold er nytt eller når vi nettopp har møtt en deilig dame vi ønsker å ligge med. Etter 15 år bruker vi helst den lille tiden vi har til overs på ting som VI liker. Det er jo kun den mest kuede tøffel som har som hobby å gjøre alt for at fruen skal være happy på beskostning av seg selv. Og det liker dere jo heller ikke. For dette er tafat, usexy og dere ligger med en ordentlig mann istedet. Aksepter at dere har vært sammen i 15år og at romantikk er noe som ikke finnes lengre med mindre man later som. Dette er jo igjen en klassisk tråd på hvorfor monogami bare er noe tull. Anonymkode: af380...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå