AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Kjæresten min har et arbeide der han selv setter opp sitt vaktskjema. Arbeidsplassen har åpent man-søn og han setter seg alltid opp på jobbing fre & lør. Jeg har en jobb der jeg er tvunget til å jobbe man-fre og ha helgefri. De 6 måneder vi har vært sammen har han tatt fri en helg hvor han hadde mulighet til å være med meg. Dette avlyste han. Han prioriterer å se meg når han har fri, men det blir bare små halve dager etter hans jobb. Ønsker vi kunne være sammen over en helg. Jeg har sagt til han at jeg synes vi ses for lite. Er det best å ta opp med han at jeg synes det hadde vært koselig om han hadde mulighet for å sett opp sin vaktliste så han får fri i helger av og til. Eller bør jeg bare begynne å finne på masse i helgene, så jeg blir utilgjengelig hele helgen. Altså hva vil sannsynligvis ha best effekt? Som dere kanskje forstår, så synes jeg det er litt sårende at han ikke av og til ønsker å ha fri når jeg har fri. Men vil ikke kreve for mye heller.. Takker for svar Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Selvsagt prater man om ting først! Det er det voksne mennesker gjør. Anonymkode: 74b0e...646 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Selvsagt prater man om ting først! Det er det voksne mennesker gjør. Anonymkode: 74b0e...646 Takk for ditt svar Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Har han helgetillegg i denne jobben her? Kan være en rent økonomisk grunn? Anonymkode: 9cae6...911 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har han helgetillegg i denne jobben her? Kan være en rent økonomisk grunn? Anonymkode: 9cae6...911 Nei, han har fastlønn uten tillegg. Tjener det samme uavhenging av dager tidspunkter Anonymkode: c12ef...2a4
nordlending Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Har du spurt han hvorfor han jobber som han gjør? 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 2 minutter siden, nordlending said: Har du spurt han hvorfor han jobber som han gjør? For å ta en vakter ingen andre ønsker å ha. Samt vil ha fri mandager for å følge aksjemarkedet. Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Lurt eller ikke lurt, jeg hadde iallefall fylt mine helger med andre opplevelser. Hadde ikke sittet på vent for en mann som ikke prioriterte meg. Anonymkode: e0249...68f 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 TS her. Kjenner meg usikker på om jeg bør ta det opp med han. Ønsker ikke han skal gjøre om på sitt fordi jeg vil det. Sliter med at han aldri velger å ha helgefri med meg. Tenker om jeg er naiv som er sammen med en som ikke ønsker å prioritere meg i noen helger. Noen innspill..? Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Jeg hadde i alle fall ikke sittet og ventet på at han skulle skjønne det selv, for det forstår han jo ikke. Prat med han, slik voksne mennesker gjør. Kommuniser. Det blir aldri bedre om du ikke faktisk sier noe og bare hinter (sier ikke du gjør det, men mange gjør det). Bor dere sammen? Hvor ofte ser du han i uka? Har dere vært på ferie sammen, brukt mer enn en kveld sammenhengende i hverandres selskap? Hvis ikke syns jeg det er litt problematisk, og hadde nok satt hardt mot hardt. Jeg hadde ikke giddet en mann som ikke bruker tid med meg. Anonymkode: 2ff59...383 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 On 11/13/2021 at 7:52 PM, AnonymBruker said: Jeg hadde i alle fall ikke sittet og ventet på at han skulle skjønne det selv, for det forstår han jo ikke. Prat med han, slik voksne mennesker gjør. Kommuniser. Det blir aldri bedre om du ikke faktisk sier noe og bare hinter (sier ikke du gjør det, men mange gjør det). Bor dere sammen? Hvor ofte ser du han i uka? Har dere vært på ferie sammen, brukt mer enn en kveld sammenhengende i hverandres selskap? Hvis ikke syns jeg det er litt problematisk, og hadde nok satt hardt mot hardt. Jeg hadde ikke giddet en mann som ikke bruker tid med meg. Anonymkode: 2ff59...383 Vi bor ikke sammen. Ses ca 3 dager i uken. Vi har vært 8 dager sammen på ferie i hjemlandet hans. Planen er at han skal feire jul med min familie 5 dager. Men blir aldri noen helgeturer. 30t er vel det lengste vi har vært sammen uten om ferien Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Han er utenlandsk? Kan det være at han ikke er vant til normalt, norsk familieliv? For vi lever jo litt annerledes her enn i andre land i europa feks. Så kanskje har han ikke noe grunnlag til å forstå at du kan ha andre forventninger. Jeg ville tatt det opp en gang til, og vært tydelig på at dette er noe som plager deg, og som faktisk får deg til å vurdere om forholdet er liv laga. Men må være veldig tydelig overfor menn, de leser ikke tanker. Spør feks om et kompomiss, om dere kan ha annenhver helg sammen, der han ikke jobber. Om det er noe han kan leve med. Om han ikke kommer deg i møte på ønskene dine så er det ikke håp for et godt forhold. Anonymkode: 7cf20...6df 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Han er utenlandsk? Kan det være at han ikke er vant til normalt, norsk familieliv? For vi lever jo litt annerledes her enn i andre land i europa feks. Så kanskje har han ikke noe grunnlag til å forstå at du kan ha andre forventninger. Jeg ville tatt det opp en gang til, og vært tydelig på at dette er noe som plager deg, og som faktisk får deg til å vurdere om forholdet er liv laga. Men må være veldig tydelig overfor menn, de leser ikke tanker. Spør feks om et kompomiss, om dere kan ha annenhver helg sammen, der han ikke jobber. Om det er noe han kan leve med. Om han ikke kommer deg i møte på ønskene dine så er det ikke håp for et godt forhold. Anonymkode: 7cf20...6df Takk for svaret ditt. Han er fra et land i Europa der familie er veldig viktig, men menn jobber nok mer enn kvinner der. Han sier han vil prioritere jobben og seg selv først. At han har hatt forhold der han har gitt for mye av seg selv. At han må bruke tid på seg sel for å få det bedre. Smart det med å foreslå en helg sammen. Kanskje en gang i måndeden hadde vært et utgangspunkt Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Han vil prioritere seg selv. Da gjør du det samme. Men ikke for å straffe. Men du skal ikke la være å finne på å finne på ting med venninner tilfelle kjæresten din får tid til være med deg 2 timer en kveld. Du må begynne å være mer sosial. Slutte å vente. Og når han vil se deg, så får han det. Hvis du ikke har andre planer. Og du har andre planer fordi det er helt normalt og greit. IKKE for å hevne deg på at han tar jobbvakter i helgen. Anonymkode: cb8ed...487 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Han vil prioritere seg selv. Da gjør du det samme. Men ikke for å straffe. Men du skal ikke la være å finne på å finne på ting med venninner tilfelle kjæresten din får tid til være med deg 2 timer en kveld. Du må begynne å være mer sosial. Slutte å vente. Og når han vil se deg, så får han det. Hvis du ikke har andre planer. Og du har andre planer fordi det er helt normalt og greit. IKKE for å hevne deg på at han tar jobbvakter i helgen. Anonymkode: cb8ed...487 Tusen takk for bra svar. Det har du helt rett i. Samtidig tenker jeg om jeg er "dum" som tar til takke med brødsmuler og en mann som ikke vil gå på kompromiss Anonymkode: c12ef...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for bra svar. Det har du helt rett i. Samtidig tenker jeg om jeg er "dum" som tar til takke med brødsmuler og en mann som ikke vil gå på kompromiss Anonymkode: c12ef...2a4 Om du prioriterer deg selv og venninner mer i stedet for å sitte hjemme og vente, så tenker jeg at du vil få det bedre. Du vil uansett få tid til han. Og om han ønsker mer tid med deg, så er det jo bare for han å avtale tid med deg i stedet for å bare forvente at du alltid er hjemme. Det forventer han sikkert ikke heller. Anonymkode: cb8ed...487 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svaret ditt. Han er fra et land i Europa der familie er veldig viktig, men menn jobber nok mer enn kvinner der. Han sier han vil prioritere jobben og seg selv først. At han har hatt forhold der han har gitt for mye av seg selv. At han må bruke tid på seg sel for å få det bedre. Smart det med å foreslå en helg sammen. Kanskje en gang i måndeden hadde vært et utgangspunkt Anonymkode: c12ef...2a4 Det er vel ganske innlysende at han ikke ser på deg som et seriøst kjæresteemne. Sorry, men når han faktisk sier rett ut at han vil prioritere seg selv først, så bør du vurdere hvor mye dørmatte du er villig til å være. Slik stå er nå er du en booty call... Anonymkode: 293a6...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel ganske innlysende at han ikke ser på deg som et seriøst kjæresteemne. Sorry, men når han faktisk sier rett ut at han vil prioritere seg selv først, så bør du vurdere hvor mye dørmatte du er villig til å være. Slik stå er nå er du en booty call... Anonymkode: 293a6...b0a Takk for svar. Nei, han tar aldri kontakt for sex. Han tar initiativet til middager, gåturer, løpetur, fest med vennene våre. Han har faktisk redusert sexlyst. Har møtt hans familie og han inviterte meg fornylig med på en helgetur med familien sin. Faktisk så tenker jeg omvendt. At jeg er et kjærestemateriale, men at det er noe som mangler Anonymkode: c12ef...2a4
regine Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 Men TS -her må du faktisk ta hensyn til det du selv vil. Du skriver et sted at du ikke «vil krever for mye». Men hvorfor ikke, sånn egentlig? er ikke dine ønsker/krav like mye verdt som hans? For meg skurrer det veldig når han har tatt og fått hele definisjonsmakten for hvordan forholdet deres skal være og du ikke skal «kreve» noe, du skal bare føye deg. Du må jo tenke gjennom hva slags forhold ønsker DU? Hvordan vil du det skal være og hvor er dine grenser for hva som er greit/ikke greit. Det er ikke sikkert at dere to egentlig passer sammen, fordi dere har ulike ønsker/krav. Men da skylder du deg selv å faktisk tenke gjennom dine krav og leve deretter. Det kan bety slutten på forholdet, fordi deres ønsker ikke er kompatible. Det er sikkert trist, men så lenge har dere ikke vært sammen og dessuten: det er superviktig at DU tar ansvar for ditt liv og dine ønsker og ikke bare sitter på sidelinjen og venter på han (eller hvilken som helst mann for den del).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå