Gå til innhold

Hvem er den bondejævelen som kjører traktor frem og tilbake på E16 mellom Arna og Trengereid på fredager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det samme omtrent hver uke: En svær traktor kjører på E16 og lager kolossale køer. Det er gammelvei der som er ypperlig egnet for traktor. Hvorfor må denne tullingen kjøre frem og tilbake på regionens travleste vei?

Anonymkode: f7c84...102

Bønder har for mye fritid, så tenker han gjør det på pur F... 😉

Anonymkode: 335b4...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bønder har for mye fritid, så tenker han gjør det på pur F... 😉

Når har vi det..? 

Anonymkode: d7c28...4a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet akkurat hva du mener, av alle strekninger det ville være en enorm fordel å holde seg unna Europaveien fordi det finnes en langt mer velegnet vei, så er trengereid - arna en av dem. veien er ikke blitt særlig mye bedre der siden tiden jeg fartet med 18.5 meter vogntog, og vi er flere som har mistet et og annet speil til disse traktorbajasene. to ganger for min del, begge ganger unge gutter under 18. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når har vi det..? 

Anonymkode: d7c28...4a5

Det var ironi, ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har ikke noe imot bonden eller virket hans. Men det er ikke urimelig å forvente at et såpass saktegående kjøretøy holder seg til sekundærvei.

Hvis det er tillatt for traktor å kjøre på den veien, kan han kjøre der. Du får ta det litt med ro og ikke bli så hysterisk på at du vil ligge fremst i køen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kanskje det er meg..

Anonymkode: b85c4...9ba

Nei, det er meg. Så det så! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er det ikke bare bønder som kjører traktor, det er mange andre med viktige jobber som også gjør det. Vi andre er glad for at noen gidder å bygge veier, anlegge tomter og produserer mat. En traktor kjører sjelden så langt at det er et problem uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme omtrent hver uke: En svær traktor kjører på E16 og lager kolossale køer. Det er gammelvei der som er ypperlig egnet for traktor. Hvorfor må denne tullingen kjøre frem og tilbake på regionens travleste vei?

Kanskje det er meg..

Anonymkode: b85c4...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg! Fikk høre av en venninne at jeg var nevnt her!

Anonymkode: 11144...2d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i en av kommunene med mest bønder per kvadratmeter. Det å dra hjem fra jobb og rekke barnehagen i tide er et mareritt fordi traktorene (minimum av 2-3 hver dag hver vei) lager lange køer. Flere er flinke til å kjøre inn til siden og slippe forbi, men enkelte kjører gjerne forbi alle mulighetene for å stoppe og nekter å slippe forbi før de er hjemme. Jeg forstår frustrasjonen din Hi, men du skal være glad du i det minste potensielt sett har forbikjøringsmuligheter. ALLE saktegående kjøretøyer burde stoppe og kjøre inn til siden om de fåe kø bak seg og har muligheten for å slippe forbi. Da skapes ikke unødvendig farlige situasjoner. Om jeg kjører ekstra forsiktig pga føret, tåke eller snøstorm er det mest sannsynligvis andre som vil kjøre raskere enn meg. Da kjører jeg inn til siden og slipper forbi om det er en eller flere biler bak meg. Det er ren høflighet i trafikken, skaper bedre flyt og minimerer både irritasjon og farlige situasjoner.

Anonymkode: 85fea...7dd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nå bor jeg i en av kommunene med mest bønder per kvadratmeter. Det å dra hjem fra jobb og rekke barnehagen i tide er et mareritt fordi traktorene (minimum av 2-3 hver dag hver vei) lager lange køer. Flere er flinke til å kjøre inn til siden og slippe forbi, men enkelte kjører gjerne forbi alle mulighetene for å stoppe og nekter å slippe forbi før de er hjemme. Jeg forstår frustrasjonen din Hi, men du skal være glad du i det minste potensielt sett har forbikjøringsmuligheter. ALLE saktegående kjøretøyer burde stoppe og kjøre inn til siden om de fåe kø bak seg og har muligheten for å slippe forbi. Da skapes ikke unødvendig farlige situasjoner. Om jeg kjører ekstra forsiktig pga føret, tåke eller snøstorm er det mest sannsynligvis andre som vil kjøre raskere enn meg. Da kjører jeg inn til siden og slipper forbi om det er en eller flere biler bak meg. Det er ren høflighet i trafikken, skaper bedre flyt og minimerer både irritasjon og farlige situasjoner.

Helt enig. Jeg også slipper forbi ved behov. Men i akkurat den situasjonen her forstår jeg bare ikke hvorfor traktorsjåføren velger å blokkere hovedveien til å begynne med, når det fins en alternativ rute rett ved siden av. Og det skjer stadig vekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (2 timer siden):

Bonden har minst like stor rett til å kjøre som deg, bonden jobber med noe utrolig viktig og det gjør neppe du!

bli heller forbannet på de idiotene som kjører i 50 i 80 sone med personbiler med laange køer bak seg og gir faen i å slippe forbi!

De jævlene kjører tilfeldigvis Leaf 🤮 ( iallefall her i distriktet).

Anonymkode: 4ee6f...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, knulleGuden666 said:

Ja jeg har mine klare øyeblikk 😉 

Men det er langt mellom dem😉

Anonymkode: 562b2...3c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er langt mellom dem😉

Anonymkode: 562b2...3c5

Bedre sjelden enn aldri 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 19.34):

Det er ikke lett for en traktor å komme inn på veien igjen i tett trafikk og det tar mye tid å komme opp i fart igjen . Så alt i alt er det bedre om de får holde seg på veien. Og husk at de SKAL et sted med traktoren og, kanskje DE har dårlig tid og må fort fram og. Så ta og ro ned og tål at andre enn deg er på vegen du . 

Anonymkode: ebd01...27f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 19.36):

Det er ikke lett for en traktor å komme inn på veien igjen i tett trafikk og det tar mye tid å komme opp i fart igjen . Så alt i alt er det bedre om de får holde seg på veien. Og husk at de SKAL et sted med traktoren og, kanskje DE har dårlig tid og må fort fram og. Så ta og ro ned og tål at andre enn deg er på vegen du . 

Traktorer kan fint vente. Når de presterer å kjøre inn fra ett tettsted og inn til nærmeste by midt i «rushen» på ettermiddagen eller morgenen så er det unødvendig å tviholde seg på veien uten å slippe forbi når det ikke er forbikjøringsmuligheter. Jeg, og garantert mange andre, har kommet for sent til barnehagen og Sfo gjentatte ganger eller tatt forbikjøringer som har vært i grenseland på hva som er forsvarlig som sjåfør for å rekke frem i tide. Hvis bønder har dårlig tid får de ta BILEN og ikke traktoren om det haster å komme seg fra a til b. Bussene her er minst like frustrerte som bilistene. Når du bruker nesten en time på 20 km ute på bygda burde det være en vekker for de aller fleste. Jeg har kjørt mye i rushen i Oslo, men forventer ikle samme stampa langt unna en skikkelig by.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (På 12.11.2021 den 17.29):

Bonden har minst like stor rett til å kjøre som deg, bonden jobber med noe utrolig viktig og det gjør neppe du!

bli heller forbannet på de idiotene som kjører i 50 i 80 sone med personbiler med laange køer bak seg og gir faen i å slippe forbi!

Hvordan vet du hvorvidt TS har en viktig jobb eller ei??? Kanskje TS er på vei til jobb i helsevesenet!?! Her kan jo bonden hindre andre som er på vei til viktige jobber, når han enkelt kunne kjørt «gamleveien» hvor han sikkert bor…. 

Anonymkode: 45980...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Traktorer kan fint vente. Når de presterer å kjøre inn fra ett tettsted og inn til nærmeste by midt i «rushen» på ettermiddagen eller morgenen så er det unødvendig å tviholde seg på veien uten å slippe forbi når det ikke er forbikjøringsmuligheter. Jeg, og garantert mange andre, har kommet for sent til barnehagen og Sfo gjentatte ganger eller tatt forbikjøringer som har vært i grenseland på hva som er forsvarlig som sjåfør for å rekke frem i tide. Hvis bønder har dårlig tid får de ta BILEN og ikke traktoren om det haster å komme seg fra a til b. Bussene her er minst like frustrerte som bilistene. Når du bruker nesten en time på 20 km ute på bygda burde det være en vekker for de aller fleste. Jeg har kjørt mye i rushen i Oslo, men forventer ikle samme stampa langt unna en skikkelig by.

Bøndene skal vel til jobben sin de og, fra et jorde til et annet f.eks. Eller til Felleskjøpet for å kjøpe noe de skal ha med på traktorhenger. De kjører like lite for moro skyld som du gjør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...