AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #61 Del Skrevet 18. november 2021 Her var det enormt mange synsere uten noen form for kunnskap. Den blinde leder den døve osv. Anonymkode: 1a607...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #62 Del Skrevet 18. november 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig så har ikke jeg på 163 med et dagsbehov på 1500 kalorier samme sultfølelse som en kompis av meg på 195 som spiser 4000 kalorier daglig. Det handler om vaner og rutiner. Jeg som lav blir jo disponert for restauranttallerkner og andre porsjonsstørrelser som er like store som kompisen min sin og de fleste har vel en underbevissthet som sier "spis opp", men da er det jo bare å spise litt mindre tidligere den dagen eller dagen etterpå. Kalorier inn og kalorier ut er bare et regnskap Anonymkode: 37b12...8a0 Hormoner som styrer appetitt og sult tar ikke hensyn til høyden din. Energibehov har ikke 1:1 sammenheng med høyde, og har heller ikke et lineært forhold til sultfølelse og hormoner. 17 hours ago, AnonymBruker said: Det er det rareste jeg har lest på en stund. Du mener at jeg har samme sultbehov som min 15cm høyere, 25kg tyngre mann. Da må jeg jo ha tidenes viljestyrke, i og med at jeg fortsatt er slank. Anonymkode: 26081...ce9 Hva skal liksom sultbehov være??? 😂 Sult er ikke et behov. Problemet ditt er at du tror energibehov og sultfølelse uttrykker det samme, men det gjør det ikke. Alt annet likt vil en lav person med høy sultfølelse ha vanskeligere for å ha en normalvekt enn en høy person med høy sultfølelse. Og vice versa, høye personer med lav sultfølelse vil ha vanskeligere for å opprettholde høy nok vekt (hvis de strever med undervekt) enn lave personer med lav sultfølelse. At du er lav gjør jo ikke at du automatisk bare er sulten på ett pizzastykke mens alle andre rundt deg spiser to. Sultfølelse dreier seg om så mange faktorer! Anonymkode: d52a4...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #63 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hormoner som styrer appetitt og sult tar ikke hensyn til høyden din. Energibehov har ikke 1:1 sammenheng med høyde, og har heller ikke et lineært forhold til sultfølelse og hormoner. Hva skal liksom sultbehov være??? 😂 Sult er ikke et behov. Problemet ditt er at du tror energibehov og sultfølelse uttrykker det samme, men det gjør det ikke. Alt annet likt vil en lav person med høy sultfølelse ha vanskeligere for å ha en normalvekt enn en høy person med høy sultfølelse. Og vice versa, høye personer med lav sultfølelse vil ha vanskeligere for å opprettholde høy nok vekt (hvis de strever med undervekt) enn lave personer med lav sultfølelse. At du er lav gjør jo ikke at du automatisk bare er sulten på ett pizzastykke mens alle andre rundt deg spiser to. Sultfølelse dreier seg om så mange faktorer! Anonymkode: d52a4...870 Av alle bortforklaringer jeg har hørt fra noen som sliter med vekta... Men om du lever fint med at forklaringen er at du er mer sulten fordi du er lav - bra for deg. Anonymkode: 26081...ce9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #64 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hormoner som styrer appetitt og sult tar ikke hensyn til høyden din. Energibehov har ikke 1:1 sammenheng med høyde, og har heller ikke et lineært forhold til sultfølelse og hormoner. Hva skal liksom sultbehov være??? 😂 Sult er ikke et behov. Problemet ditt er at du tror energibehov og sultfølelse uttrykker det samme, men det gjør det ikke. Alt annet likt vil en lav person med høy sultfølelse ha vanskeligere for å ha en normalvekt enn en høy person med høy sultfølelse. Og vice versa, høye personer med lav sultfølelse vil ha vanskeligere for å opprettholde høy nok vekt (hvis de strever med undervekt) enn lave personer med lav sultfølelse. At du er lav gjør jo ikke at du automatisk bare er sulten på ett pizzastykke mens alle andre rundt deg spiser to. Sultfølelse dreier seg om så mange faktorer! Anonymkode: d52a4...870 Sult gjenspeilet i høyeste grad et behov selvsagt. Sultfølelse er først og fremst et tegn på behov for mat, selvsagt. At noen har stor "sultfølelse" handler i veldig stor grad om vaner, hvor mye og hvor ofte de er vant til å spise. Latterlige unnskyldninger folk kommer med altså. Anonymkode: 0ee0c...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå