AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #101 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Svært merkelig da at barnet ikke speiler seg i fars blikk under amming hvis han gjør jobben like bra. Anonymkode: d6bf9...458 Under amming? Det er et barn og ikke en baby vi snakker om. Jeg er helt enig at for babyen er mor som regel viktigst, men for barn er begge foreldrene like viktige Anonymkode: 44f7e...6b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #102 Del Skrevet 13. november 2021 Du har jo tatt veldig gode forholdsregler og smittevernshensyn. Jeg fikk noro virus etter et juleselskap hvor det var et sykt barn med omgangssyke (diaré) tilstede. Foreldrene sa ingenting og smittet flere av oss. Jeg fikk symptomer da jeg var i et annet juleselskap i romjulen (sov over) Jeg tok alle forholdsregler. Dusjet meg etter dobesøk, god håndhygiene, kloret på doen jeg brukte. Ingen der ble smittet. Det er dråpesmitte. Sa hvis du ikke har inhalerte oppkastdråper, og har god hygiene (håndvask er eneste som hjelper, ikke antibac), symptomfri.. Så ville jeg ikke vært engstelig for å dra. Anonymkode: 2b22e...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille89 Skrevet 13. november 2021 Forfatter #103 Del Skrevet 13. november 2021 Hei! ts her. Takk for alle svar. Etter litt tenking dro jeg på julebordet da jeg ikke hadde noen symptomer på sykdom og følte meg helt frisk. Barnet var også på bedringens vei og hadde ikke kastet noe mer opp. Faren til barnet var selvsagt hjemme og passet på. Jeg holdt avstand fra kollegaer og var nøye med håndvask. Noe man jo også skal være påpasselig på mtp korona. Føler meg fortsatt fin, samme gjør de andre familiemedlemmene, så tror vi klarte å holde oss unna smitte. 😊 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #104 Del Skrevet 13. november 2021 Mille89 skrev (På 12.11.2021 den 11.14): Hei. Jeg skal på julebord med jobben ikveld. Sønnen min kasta opp inatt, så ser ut til at han har fått omgangssyken (blitt smitta i barnehagen). Han er i grei form nå, men redusert. Jeg føler meg fin, ingen symptomer. Har vært veldig påpasselig med å vaske og klore, og brukte munnbind når han kasta opp og når jeg rengjorde etter oppkast. Ville dere dratt? Hadde gleda meg veldig til dette julebordet, men er også usikker mtp risiko for smitte? Nei!! Andre vil ikke bli syk no!! Anonymkode: b9a9e...388 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #105 Del Skrevet 13. november 2021 Lykke Li skrev (På 12.11.2021 den 12.36): Dra på julebord å kos deg! Bedre å få omgangssyke nå og være immun til jul 🙈 Jeg regner med at du ville dratt på jobb hvis mannen er hjemme med barnet, så jeg ser ikke helt forskjellen... Du blir ikke immun av omgangssyken.... Anonymkode: c23ea...da3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke Li Skrevet 13. november 2021 #106 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du blir ikke immun av omgangssyken.... Anonymkode: c23ea...da3 Da beklager jeg evt. feilinformasjon. Jeg har lest flere steder (bla. Hos fhi, lommelegen, forskning.no) at i smittestudier fra andre land ser det ut til at man får en midlertidig immunitet, som varer i mindre enn 6 mnd. Fra det viruset man er smittet av - altså, hvis du har fått norovirus så får du ikke det en gang til, men du kan bli smittet av andre, lignende virus likevel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #107 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 12.27): Ja, det hadde jeg lett dratt på. Kos deg. Anonymkode: 44f7e...6b2 Jeg og🥳 Anonymkode: 79219...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #108 Del Skrevet 13. november 2021 Mille89 skrev (2 timer siden): Hei! ts her. Takk for alle svar. Etter litt tenking dro jeg på julebordet da jeg ikke hadde noen symptomer på sykdom og følte meg helt frisk. Barnet var også på bedringens vei og hadde ikke kastet noe mer opp. Faren til barnet var selvsagt hjemme og passet på. Jeg holdt avstand fra kollegaer og var nøye med håndvask. Noe man jo også skal være påpasselig på mtp korona. Føler meg fortsatt fin, samme gjør de andre familiemedlemmene, så tror vi klarte å holde oss unna smitte. 😊 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 4fb28...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #109 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 12.34): I all verden. Det er jo ikke dom om begge foreldrene blir hjemme fra jobb bare fordi ett av barna har omgangssyke. Hva med partneren til ts, burde han unngå jobben sin han også fordi det er spysyke i hus? Anonymkode: 44f7e...6b2 Det er snakk om fest og alkohol. Man smitter andre gjerne litt lettere da….. Tror uansett du misforstår dette innlegget. Det handler ikke om begge foreldre blir hjemme, men om å ikke smitte kollegaer slik at flere av dem blir sule samtidig…. Anonymkode: cfc59...248 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #110 Del Skrevet 13. november 2021 On 11/12/2021 at 2:02 PM, AnonymBruker said: Nei, du bør ikke dra. Vi hadde jobbfest igår, og fikk spesifikk beskjed om at de som hadde noen syke i husstanden ikke var ønsket i lokalet. Fordi immunforsvaret vårt er så ødelagt av å være utsatt for så lite, så tåler vi så lite at vi fikk ekstra kjøreregler rundt sykdom. Anonymkode: 2ffae...0e7 Så da skal man gjøre vondt verre ved å fortsette å skjerme seg fra helt vanlige sykdommer? Man trenger å 4e syk når man er ung så ikke man dauer av helt vanlig virus når man blir gammel. Anonymkode: 1e248...39d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 13. november 2021 #111 Del Skrevet 13. november 2021 Lykke Li skrev (På 12.11.2021 den 12.36): Dra på julebord å kos deg! Bedre å få omgangssyke nå og være immun til jul 🙈 Jeg regner med at du ville dratt på jobb hvis mannen er hjemme med barnet, så jeg ser ikke helt forskjellen... Du blir ikke immun av omgangssyke, det ligger i selve ordet på sykdommen. Bli hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #112 Del Skrevet 13. november 2021 Mille89 skrev (5 timer siden): Hei! ts her. Takk for alle svar. Etter litt tenking dro jeg på julebordet da jeg ikke hadde noen symptomer på sykdom og følte meg helt frisk. Barnet var også på bedringens vei og hadde ikke kastet noe mer opp. Faren til barnet var selvsagt hjemme og passet på. Jeg holdt avstand fra kollegaer og var nøye med håndvask. Noe man jo også skal være påpasselig på mtp korona. Føler meg fortsatt fin, samme gjør de andre familiemedlemmene, så tror vi klarte å holde oss unna smitte. 😊 Uansvarlig, Ikke bare pga corona. Jeg hadde blitt dritt forbanna som kollega eller familiemedlem om noen kom i selskap og hadde et barn med omgansyke. Anonymkode: 1fe3b...473 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #113 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansvarlig, Ikke bare pga corona. Jeg hadde blitt dritt forbanna som kollega eller familiemedlem om noen kom i selskap og hadde et barn med omgansyke. Anonymkode: 1fe3b...473 Naivt. Du omgås daglig folk som bor sammen med noen som har noe smittsomt. Som oftest går det bra, av og til blir du smittet. Første bud må være at folk som er syke holder seg hjemme, og at folk som har syke barn holder barna hjemme. Det skjer ikke i dag, jeg har de siste ukene på jobb måtte omgås både syke kollegaer og syke barn - vi er tomme for vikarer og kollegaer har ikke samvittighet til å være hjemme. Så før vi forventer at folk skal holde seg hjemme når de potensielt kan være smittsomme (noe man kan være når som helst), så kan vi jo skjerpe oss på å være hjemme når vi faktisk er syke. Anonymkode: e8bce...f3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #114 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er snakk om fest og alkohol. Man smitter andre gjerne litt lettere da….. Tror uansett du misforstår dette innlegget. Det handler ikke om begge foreldre blir hjemme, men om å ikke smitte kollegaer slik at flere av dem blir sule samtidig…. Anonymkode: cfc59...248 Du møter jo kollegaer uansett. «Fest og alkohol?» Ts er en småbarnsmor, det er vel begrenset hvor overstadig beruset hun blir og kliner med hele gjengen? Går fint an å delta på julebord og ha samme kontakt med kollegaer som resten av arbeidsdagen. Anonymkode: 44f7e...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #115 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 22.41): Svært merkelig da at barnet ikke speiler seg i fars blikk under amming hvis han gjør jobben like bra. Anonymkode: d6bf9...458 Gud så kleint skrevet. Jeg har ammet tre barn og ungene har bare stirret inn i puppen min. Anonymkode: 4c16c...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #116 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Naivt. Du omgås daglig folk som bor sammen med noen som har noe smittsomt. Som oftest går det bra, av og til blir du smittet. Første bud må være at folk som er syke holder seg hjemme, og at folk som har syke barn holder barna hjemme. Det skjer ikke i dag, jeg har de siste ukene på jobb måtte omgås både syke kollegaer og syke barn - vi er tomme for vikarer og kollegaer har ikke samvittighet til å være hjemme. Så før vi forventer at folk skal holde seg hjemme når de potensielt kan være smittsomme (noe man kan være når som helst), så kan vi jo skjerpe oss på å være hjemme når vi faktisk er syke. Anonymkode: e8bce...f3d Det driter jeg i! Du har syk barn spesielt omgangsyke så holder deg hjemme! Period! Jeg driter i hva andre gjør! Anonymkode: 1fe3b...473 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå