Gå til innhold

Sykt barn - dra på julebord?

Mille89

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ingenting fornuftig i å leve livet sitt som om man er syk når man ikke er det, det er hysterisk. 

Anonymkode: 44f7e...6b2

Er det å holde seg hjemme fra et julebord det samme som å leve livet som om man er syk?? Nei, det er det ikke. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær hjemme og ta vare på det syke barnet ditt. Oppkastsyken er det siste en vil ha i hus.

Anonymkode: 48c27...1d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei det må jeg ikke, Men jeg svarte deg på det du svarte ;). Jeg holder meg ikke hjemme så lenge jeg selv er frisk, selvom det er sykt barn hjemme. Hva du gjør er opp til deg, men med 5 barn i hus så går det dårlig og bruke syktbarndag fra jobben så ofte. 

Anonymkode: 4fb28...d0b

Det skjønner jeg, men her var det snakk om å dra på julebord eller ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (6 minutter siden):

Er det å holde seg hjemme fra et julebord det samme som å leve livet som om man er syk?? Nei, det er det ikke. 

Så man skal møte de samme menneskene på jobb, men å møte de privat er problematisk? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (6 minutter siden):

Det skjønner jeg, men her var det snakk om å dra på julebord eller ikke. 

Ja med dem samme menneskene hun jobber med... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så man skal møte de samme menneskene på jobb, men å møte de privat er problematisk? 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja med dem samme menneskene hun jobber med... 

Har dere vært på julebord noen gang? 
Hvis dere har det, skjønner dere nok resonnementet. 

Endret av Muskath
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskath skrev (2 minutter siden):

Har dere vært på julebord noen gang? 
Hvis dere har det, skjønner dere nok resonnementet. 

Mange ganger, har mer «nærhet» med kollegaene mine når jeg er på jobb, enn på et julebord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mange ganger, har mer «nærhet» med kollegaene mine når jeg er på jobb, enn på et julebord. 

Yeah right. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (1 minutt siden):

Yeah right. 

Er ikke alle som sitter og kline med kollegaene sine bare for at man drikker alkohol.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hadde jeg vært i nærheten av noen med omgangssyke så hadde jeg ikke dratt noen steder før faren var over. Ville ikke tatt den sjansen å smitte andre. Omgangssyke er ekstremt smittsomt så hvis du har smitten i deg så risikerer du å smitte alle kollegaene dine. Bli hjemme til faren er over er mitt råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du dukket opp på samme julebord som meg ville jeg satt pris på at du opplyste om at du har omgangssyke i hus. Så kan jeg oppføre meg ut fra det. Altså holde meg langt borte fra deg og vurdere å dra hjem. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen skrev (2 minutter siden):

Hvis du dukket opp på samme julebord som meg ville jeg satt pris på at du opplyste om at du har omgangssyke i hus. Så kan jeg oppføre meg ut fra det. Altså holde meg langt borte fra deg og vurdere å dra hjem. 

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom faren til barnet er hjemme med sykt barn er jo du uansett på jobb så hvorfor ikke julebord

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser hvor skinnhellige mange her er på andres vegne så er det svært overraskende at smitte av alt sprer seg som ild i tørt gress.. Damen er ikke syk selv engang, er forventet å gå på jobb, men kan ikke gå på julebord samme kveld. 

Jeg mistenker at minst 50% av "bli hjemme"-gjengen ville valgt annerledes om det var dem selv som sto i samme situasjon. 

Er du syk, bli hjemme. Er du ikke syk kan du selvfølgelig gå på julebord. 

Men er kanskje bare jeg som er litt herdet etter å ha vært på jobb i barnehage med de smittsomme barna alle sender, helt uten de moralske nykkene som påføres friske folk i denne tråden. 

Jeg tror ikke på dere, rett og slett. 

Anonymkode: e8bce...f3d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Barnet har kanskje en annen forelder også? Tipper barnet ikke blir alene hjemme. 

Anonymkode: 2ef28...597

3 hours ago, AnonymBruker said:

Barnet har vel en far? 

I slike situasjoner er det kun mor som gjelder for små kjekkaser.

Anonymkode: d6bf9...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I slike situasjoner er det kun mor som gjelder for små kjekkaser.

Anonymkode: d6bf9...458

Året er 2021, vi har kommet litt lenger nå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, du bør ikke dra.

Vi hadde jobbfest igår, og fikk spesifikk beskjed om at de som hadde noen syke i husstanden ikke var ønsket i lokalet. Fordi immunforsvaret vårt er så ødelagt av å være utsatt for så lite, så tåler vi så lite at vi fikk ekstra kjøreregler rundt sykdom.

Anonymkode: 2ffae...0e7

Så fordi vi tåler lite fordi vi ikke har blitt utsatt for smitte, så skal vi la være å utsette oss for smitte? Som igjen fører til et enda dårlige immunforsvar da eller. Jeg skjønte ikke helt denne logikken.

Anonymkode: 2f157...83d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Flaks heter det. Jeg er selv utrolig nøye med hygiene og tiltak når et av barna har fått omgangssyke, men det er svært smittsomt likevel og jeg har fått det flere ganger, typisk 1,5 til 2 døgn etter det kom i hus. 

Anonymkode: f55b3...eb4

Tja, men kanskje du er for nære barna når de kaster opp da? Kan jo smitte av dråper fra oppkast. Ts kaster jo ikke opp. Hun har jo ingen symptomer engang. Så håper ts velger å gå. 

Anonymkode: 2ef28...597

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når jeg ser hvor skinnhellige mange her er på andres vegne så er det svært overraskende at smitte av alt sprer seg som ild i tørt gress.. Damen er ikke syk selv engang, er forventet å gå på jobb, men kan ikke gå på julebord samme kveld. 

Jeg mistenker at minst 50% av "bli hjemme"-gjengen ville valgt annerledes om det var dem selv som sto i samme situasjon. 

Er du syk, bli hjemme. Er du ikke syk kan du selvfølgelig gå på julebord. 

Men er kanskje bare jeg som er litt herdet etter å ha vært på jobb i barnehage med de smittsomme barna alle sender, helt uten de moralske nykkene som påføres friske folk i denne tråden. 

Jeg tror ikke på dere, rett og slett. 

Anonymkode: e8bce...f3d

Ikke jeg heller. Hadde alle oppført seg som fleste parten i denne tråden hadde smitte ikke vært noe problem. 

Anonymkode: 2f157...83d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går ut på restauranter, på julebord, kino, konserter og div når en i husstanden er syke, er årsaken til at jeg holder meg hjemme fra alt. Man vet man er smittespreder hvis barnet hjemme har omgangssyken, og man smitter nok ganske mange hvis man drar i et sånt tilfelle. Det samme gjelder dersom en i husstanden har korona. Jeg skjønner ikke at det ikke er strengere regler for nærkontakter av koronasmittede, nettopp dette skaper masse smitte i samfunnet!

Førjulstiden er det som vanlig mye smitte ute og går, også før koronaen kom. Selv har jeg blitt smittet mange ganger på førjulsfester av mødre som har sykt barn hjemme, og hele julen min har dermed blitt ødelagt av sykdom. Syns folk er så egoistiske og lite gjennomtenkte når det gjelder dette!

Anonymkode: 83877...9de

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...