Mille89 Skrevet 12. november 2021 #1 Del Skrevet 12. november 2021 Hei. Jeg skal på julebord med jobben ikveld. Sønnen min kasta opp inatt, så ser ut til at han har fått omgangssyken (blitt smitta i barnehagen). Han er i grei form nå, men redusert. Jeg føler meg fin, ingen symptomer. Har vært veldig påpasselig med å vaske og klore, og brukte munnbind når han kasta opp og når jeg rengjorde etter oppkast. Ville dere dratt? Hadde gleda meg veldig til dette julebordet, men er også usikker mtp risiko for smitte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 12. november 2021 #2 Del Skrevet 12. november 2021 Nei, hadde blitt hjemme. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Del Skrevet 12. november 2021 Hadde blitt hjemme. Om det er «noroviruset» (omgangssyke) så har det en inkubasjonstid på 24-48 timer. Men du er smittsom før symptomer dukker opp. Anonymkode: d556a...a8f 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Del Skrevet 12. november 2021 Nei! La oss bare legge av oss pre-pandemioppførselen og heretter alltid bli hjemme fra unødvendige ting når vi kan være smittsomme! Anonymkode: 1f12c...1bc 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Del Skrevet 12. november 2021 Kan du ikke heller høre om noen kolleger vil møte deg til uka? Underholdning kan de vel facetime eller lignende om det er noe spesielt som skjer? Anonymkode: 160e8...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 12. november 2021 #6 Del Skrevet 12. november 2021 Spør kollegaene dine. Kanskje de ikke er så intr i å få omgangssyken med seg hjem fra julebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Del Skrevet 12. november 2021 Ja, det hadde jeg lett dratt på. Kos deg. Anonymkode: 44f7e...6b2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Del Skrevet 12. november 2021 Mille89 skrev (1 time siden): Hei. Jeg skal på julebord med jobben ikveld. Sønnen min kasta opp inatt, så ser ut til at han har fått omgangssyken (blitt smitta i barnehagen). Han er i grei form nå, men redusert. Jeg føler meg fin, ingen symptomer. Har vært veldig påpasselig med å vaske og klore, og brukte munnbind når han kasta opp og når jeg rengjorde etter oppkast. Ville dere dratt? Hadde gleda meg veldig til dette julebordet, men er også usikker mtp risiko for smitte? Det kan nok hende du smitter ganske mange. Men jeg hadde bare ikke sagt noe 😬 Anonymkode: 4c16c...7f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 12. november 2021 #9 Del Skrevet 12. november 2021 Her har du en gylden mulighet til å smitte alle på jobben på en gang! Med noe av det kjipeste man kan få Hvis en annen kollega hadde omgangssyke hjemme hadde du kanskje selv satt pris på at de ikke dukket opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Del Skrevet 12. november 2021 Tamsi skrev (Akkurat nå): Her har du en gylden mulighet til å smitte alle på jobben på en gang! Med noe av det kjipeste man kan få Hvis en annen kollega hadde omgangssyke hjemme hadde du kanskje selv satt pris på at de ikke dukket opp? I all verden. Det er jo ikke dom om begge foreldrene blir hjemme fra jobb bare fordi ett av barna har omgangssyke. Hva med partneren til ts, burde han unngå jobben sin han også fordi det er spysyke i hus? Anonymkode: 44f7e...6b2 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke Li Skrevet 12. november 2021 #11 Del Skrevet 12. november 2021 Dra på julebord å kos deg! Bedre å få omgangssyke nå og være immun til jul 🙈 Jeg regner med at du ville dratt på jobb hvis mannen er hjemme med barnet, så jeg ser ikke helt forskjellen... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #12 Del Skrevet 12. november 2021 Herlighet, folk her er jo helt hysteriske! Du er jo ikke syk, og det er ikke karantene ved korona engang for tiden, og i hvert fall ikke for omgangssyke. Dra på julebord og kos deg! (Og jeg er både smittevernshysteriker og hater omgangssyke, men vi kan ikke bli helt ekstremister heller!) Anonymkode: cd70d...262 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Del Skrevet 12. november 2021 Hold deg hjemme!!!! Er toppen av egoisme å være med på ting med omgangssyke i hus Anonymkode: 43c4c...5e3 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 12. november 2021 #14 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I all verden. Det er jo ikke dom om begge foreldrene blir hjemme fra jobb bare fordi ett av barna har omgangssyke. Hva med partneren til ts, burde han unngå jobben sin han også fordi det er spysyke i hus? Anonymkode: 44f7e...6b2 Nei, men det er veldig egoistisk å dra ut og treffe alle kollegaene på en gang, vel vitende om at man muligens brygger på noe ekstremt smittsomt og svært ubehagelig. Og jobb og julebord kan da ikke sammenlignes. På jobb kan man forsøke å holde seg litt unna andre og som regel bruke munnbind. På julebord blir det ofte mye drikking og mye prating med veldig mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg hadde reist. Av alle de gangene ungene har hatt omgangssyke så har jeg blitt smittet én gang. Når du ikke har symptomer på noe så skal det veldig mye til for å smitte de du jobber med. Regner ikke med at du skal kline med hele gjengen. 😅 og som andre nevner, hvis barna har omgangssyke så blir ikke begge foreldre hjemme fra jobb, jeg kjenner INGEN som gjør det i alle fall. Anonymkode: d26d2...183 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #16 Del Skrevet 12. november 2021 Hvis du føler deg helt frisk, så ville jeg dratt. Men ville holdt litt avstand og ikke klemt på folk ol. Vi drar jo på jobb om feks far er hjemme med sykt barn, begge foreldre er ikke hjemme med sykt barn på samme dag. Anonymkode: 347fd...594 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #17 Del Skrevet 12. november 2021 Nei, du bør ikke dra. Vi hadde jobbfest igår, og fikk spesifikk beskjed om at de som hadde noen syke i husstanden ikke var ønsket i lokalet. Fordi immunforsvaret vårt er så ødelagt av å være utsatt for så lite, så tåler vi så lite at vi fikk ekstra kjøreregler rundt sykdom. Anonymkode: 2ffae...0e7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #18 Del Skrevet 12. november 2021 Nei nei nei! Det er jo derfor det er så mye dritt som går fordi folk «hadde så lyst» til å drikke eller feste! Toppen av egoisme. Ei veninne av meg hadde babyshower på etterskudd (pga pandemien osv ventet hun til det roet seg med smitte og sånn) og hun ene som ble invitert var i samme situasjon som deg. Dattera hadde kastet opp men hun følte seg fin. Hun dro dit og smittet ungen, + flere av oss som har barn fikk dratt det med hjem til sin familie. Dropp julebordet og pass på ungen din. Anonymkode: a6361...f8f 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #19 Del Skrevet 12. november 2021 Hadde nok latt være å gå.... Jobber i barnehage, og veldig ofte er det friske søsken av spysyke barn som sprer det i bhg.... De kan gå fra symptomfrie til spy på kort tid, og det smitter såpass heftig.... Når det er sagt, med ekstremt god håndhygiene, absolutt null symptomer og ingen klemming, så kan det helt klart forsvares å dra. Man drar jo på jobb selv om den andre forelderen er hjemme med barn som kaster opp.... Anonymkode: 8c8fc...12e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #20 Del Skrevet 12. november 2021 er egentlig lite som irriterer meg så mye som mennesker som utsetter andre for smitte helt bevisst.. Anonymkode: 5673c...4d3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå