AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Del Skrevet 12. november 2021 Som overskriften sier. Hva gjorde dere? Jeg har alltid så lenge jeg kan huske hatt et stort søtbehov. Det henger kanskje sammen med psykisk helse/adhd, jeg vet ikke. Men jeg ønsker å kutte, men jeg eier ikke selvdisiplin i det heletatt og det grenser til et spiseproblemer. Jeg er undervektig av naturlige årsaker og gener. Spiser sunt ellers foruten dette problemet. Jeg belønner meg med søtsaker og trøstespiser. Er det tomt er det helt krise i huset. I tillegg er smakssansene ødelagt pga medisiner som jeg må gå på resten av livet, dette gjør at jeg spiser ting som smaker mye. Sterkt godteri, chips med chili osv. Det lengste jeg har klart meg uten var på en sånn challenge, tror det var 60 dager eller noe. Kroppen følte seg tipptopp, men så var det rett tilbake i gamle spor. Jeg vet hele problemstillingen høres utrolig barnslig ut, men for meg så er det er problem og jeg ønsker en slutt på det. Så kom med deres beste tips 🙏 Anonymkode: e1282...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Del Skrevet 12. november 2021 Prøv å finn en annen uspiselig form for belønning. Da vil assosiasjonen endres med tid og du vil automatisk spise mindre søtsaker. Anonymkode: 72f63...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg måtte droppe "Bare litt" eller "Bare lørdag". Jeg måtte droppe erstatninger.Og kutte tvert. Kun frokost, lunsj og middag. Det var det som endelig fungerte, og gjorde at jeg aldri, på 10 år, har falt tilbake på gamle vaner. Linken man har mellom søtt/salt/fett, og belønning/kos, kan brytes. Mange kvier seg for dette og tror det vil være savn. Men det blir etterhvert en vane, og når man heller aldri tenker på slikt er det heller ikke et savn. Anonymkode: 269c4...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå