Gå til innhold

Kan sjefen kreve at jeg er tilgjengelig på mail i permisjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan vi snu på det og se det det fra sjefens side? Hen ønsker å inkludere deg slik at du som ansatt får samme informasjon som andre. Noen kritiserer jo bedriften og hevder seg glemt i en permisjon. Det er nok ikke e-poster med jobboppdrag du får og du trenger ikke lese dette daglig, men synes du ikke det kan være ok å ha fått med deg vesentlig informasjon om det som gjelder arbeidsplassen din for å være oppdatert og ikke helt utenfor når du begynner igjen? Eller er du av typen som ikke rører digitale kommunikasjonsmidler i foreldrepermisjonen? I så fall må du gi beskjed om at du ønsker å være offline.

Anonymkode: fbc62...1f4

Hva er det sjefer i så fall ikke Skjønner? Di fleste bruker mer en nokk timer på jobb hvar uke! Jobb er jobb- privatliv og fritid er Privatliv og fritid! Steng av mobilen og logg deg ut av jobbmailen! Så tar ei det når man begynner å jobbe igjen! Det er ikke vanskeligere en så! 

Anonymkode: c63db...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

missmcbeal skrev (12 minutter siden):

Om folk klager på at man ikke blir inkludert og selv ønsker det, så legger man det frem som et tilbud, ikke som et krav. Noe som ikke er tilfelle her.

TS har åpenbart ikke ønske om det ene eller det andre her. For mange er faktisk arbeidsplassen bare et sted man går til for å ha jobb, og ikke et sted der man nødvendigvis er å opptatt av å pleie relasjoner med kollegaer. Bare fordi man ønsker å være avkoblet fra jobb i permisjon så betyr det ikke at man blir "utenfor"

Trist at normen er slik da! Jobb ska være allt i livet og man ska helst ha bestevenner på jobb og bruke all tid på jobb! 

Anonymkode: c63db...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trist at normen er slik da! Jobb ska være allt i livet og man ska helst ha bestevenner på jobb og bruke all tid på jobb! 

Anonymkode: c63db...7d8

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt. Jeg jobbet i en mannsdominert bransje. Hvor de betalte full lønn og feriepenger opptjening. Også over 6 g. Jeg fikk også beholde alle goder, som fri telefon, trening etc. Jeg hadde epost aktivert under hele permisjonen  min med autostart at jeg var i permisjon. 

Gi og ta tenker jeg. Men hvis du får foreldrepenger fra NAV og taper penger på å være i permisjon så ville jeg nok ikke ha gjort det. 

Anonymkode: 640fa...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...