Gå til innhold

Hva er "logikken" bak det at sjefer ofte velger de flinkeste / mest dyktige ansatte til sine "hakkekyllinger"? 😕


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så heldige dere er som har de positive erfaringene!

Jeg er en av dem som blir hakket på, leser tråden her og mange nevner at de mangler selvinnsikt og ikke er så flinke som de tror selv, dere har kanskje ikke opplevd dårlig behandling?  .. hvem mangler selvinnsikt her? Jeg blir som regel dårlig behandlet ( vikar ) men likevel blir jeg spurt om å jobbe hele veien, i tillegg har jeg tidligere fått lederjobber innen samme felt- uten en gang å søke, så HVOR er logikken? kan jeg være sååååå dårlig? da hadde de vel bare fått andre til å jobbe,

Anonymkode: 675f9...cf2

Hva mener du? At vi som ikke har blitt behandlet dårlig ikke har det fordi vi ikke er flinke nok i jobben vår? Det er jo helt bakvendt. Jeg tenkte forøvrig ikke på meg selv da jeg svarte, men de dyktige kollegaene mine. De er overhodet ikke hakkekyllinger, og hadde garantert sluttet og blitt tilbudt jobb på dagen et annet sted om det var tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hjelper ikke å være «flinkest» når man er høy på seg selv og mangler selvinnsikt. Da må sjefen gi vedkommende en tilbakemelding. Det er sjefens jobb. 

Anonymkode: e84e9...41c

Hvis personen faktisk er flink gjør det jo ikke noe at personen er høy på seg selv. Du hadde levd i steinalderen nå om flinke mennesker aldri var høy på seg selv. Det er mye vanligere med det motsatte, arrogante mennesker uten belegg for det, men de er så opptatt av å ta andre at de aldri blir noe særlig flink. 

Anonymkode: ed153...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er ikke så veldig flink om du jobber som vikar. Flinke folk blir hanket inn fort.

Anonymkode: 5f8fc...d11

Er jo det jeg blir, har feil utdannelse så defor, juridiske lover.

Anonymkode: 675f9...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det hjelper ikke å være «flinkest» når man er høy på seg selv og mangler selvinnsikt. Da må sjefen gi vedkommende en tilbakemelding. Det er sjefens jobb. 

Anonymkode: e84e9...41c

Da har du misforstått hva jeg snakker om

Anonymkode: 30aba...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelja skrev (41 minutter siden):

Det har jeg aldri opplevd, og tror ikke dette er spesielt vanlig. Det vil jo ikke lønne seg for en sjef å hakke på sin beste ansatt. En sjef ønsker jo å beholde de beste. Jeg jobber med mange dyktige mennesker, og ingen av dem blir hakket på. 

En god sjef som tenker langsiktig ønsker å beholde de beste. Ikke alle sjefer er sånn...

Anonymkode: 30aba...96e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri opplevd. "hakkekyllingene" er de som ikke er så flinke hos oss.. Tror egentlig også det er mest vanlig. 

Anonymkode: a2cf3...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelja skrev (12 minutter siden):

Hva mener du? At vi som ikke har blitt behandlet dårlig ikke har det fordi vi ikke er flinke nok i jobben vår? Det er jo helt bakvendt. Jeg tenkte forøvrig ikke på meg selv da jeg svarte, men de dyktige kollegaene mine. De er overhodet ikke hakkekyllinger, og hadde garantert sluttet og blitt tilbudt jobb på dagen et annet sted om det var tilfelle. 

Javel, slik er ikke arbeidslivet for mange.

 

Anonymkode: 675f9...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, men så er arbeidslivet langt fra veldig rasjonelt mange steder, ofte handler det om et forsøk å holde på makten. Evt. at noen ledere vet å utnytte pliktoppfyllenhet slik at de vet hvilke knapper de skal trykke på hos hvilke ansatte, slik at de jobber ennå hardere. 

Anonymkode: 2d4fc...870

Akkurat 

Anonymkode: 30aba...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri opplevd. "hakkekyllingene" er de som ikke er så flinke hos oss.. Tror egentlig også det er mest vanlig. 

Anonymkode: a2cf3...89e

Mulig det, men hvorfor gir de lederjobb til en som ikke er så flink?

Hilsen tidligere leder og nå hakkekylling som vikar 

Anonymkode: 675f9...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En god sjef som tenker langsiktig ønsker å beholde de beste. Ikke alle sjefer er sånn...

Anonymkode: 30aba...96e

De som er verdt å jobbe for tenker sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er jo det jeg blir, har feil utdannelse så defor, juridiske lover.

Anonymkode: 675f9...cf2

Sure :)

Anonymkode: 5f8fc...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mulig det, men hvorfor gir de lederjobb til en som ikke er så flink?

Hilsen tidligere leder og nå hakkekylling som vikar 

Anonymkode: 675f9...cf2

Selv om du mener personen ikke er flink, trenger det ikke bety at det stemmer.. Man vil jo ha flinke folk i ledelsen. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Det er de flinkeste som når til toppen hos oss. Hadde det vært motsatt, hadde vi fått store utfordringer og oppgavene hadde kanskje ikke blitt løst i vårt yrke. Jeg har full tiltro til mine ledere, og synes de gjør en strålende jobb. 

Anonymkode: a2cf3...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om du mener personen ikke er flink, trenger det ikke bety at det stemmer.. Man vil jo ha flinke folk i ledelsen. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Det er de flinkeste som når til toppen hos oss. Hadde det vært motsatt, hadde vi fått store utfordringer og oppgavene hadde kanskje ikke blitt løst i vårt yrke. Jeg har full tiltro til mine ledere, og synes de gjør en strålende jobb. 

Anonymkode: a2cf3...89e

Men det er jo flott at du er så heldig.

Anonymkode: 675f9...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sure :)

Anonymkode: 5f8fc...d11

Står svart på hvitt.

Anonymkode: 675f9...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om du mener personen ikke er flink, trenger det ikke bety at det stemmer.. Man vil jo ha flinke folk i ledelsen. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Det er de flinkeste som når til toppen hos oss. Hadde det vært motsatt, hadde vi fått store utfordringer og oppgavene hadde kanskje ikke blitt løst i vårt yrke. Jeg har full tiltro til mine ledere, og synes de gjør en strålende jobb. 

Anonymkode: a2cf3...89e

Har du lest HI? 

Anonymkode: 30aba...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nelja skrev (7 minutter siden):

De som er verdt å jobbe for tenker sånn. 

Godt sagt 

Anonymkode: 30aba...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Aldri opplevd. "hakkekyllingene" er de som ikke er så flinke hos oss.. Tror egentlig også det er mest vanlig. 

Anonymkode: a2cf3...89e

Ok, jeg opplever det stikk motsatte 

Anonymkode: 30aba...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du lest HI? 

Anonymkode: 30aba...96e

Ja, har ikke du? 

Anonymkode: a2cf3...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det skjer når vedkommende er nærmeste konkurrent til lederstilling ;) 

Anonymkode: 745f6...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...