Gå til innhold

Hva tenker du om strikking i møter på jobb eller foreldremøter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke det er innafor på jobbmøter i alle fall. Man er på jobb og har betalt for det. 

På foreldremøter syns jeg også det er unødvendig, men reagerer mer nøytralt på det enn på jobbmøter der jeg utelukkende syns det er negativt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elder Millennial

Synes ikke det er greit nei. Hadde en gang en NAV behandler som satt å strikket under ett av møtene🙄 ganske respektløst egentlig. Så jeg vil si nei til all type strikking i jobb tiden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det greit?

Anonymkode: 026ae...4b2

Helt klart ikke greit, når jeg holder eller er i møter på jobb, så venter jeg at folk følger med og lar hobbyer som strikking være igjen hjemme. Hadde noen kommet med strikketøy i et møte så tror jeg de fleste hadde kikket veldig rart på vedkommende.

Anonymkode: da3f7...8f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit forutsatt at man kan gjøre det uten å sitte og telle masker og glo på strikketøyet, og bruker pinner/teknikk som ikke lager lyd.

Jeg var heldig og jobbet på et sted der det var avklart at det var helt ok på interne møter så lenge man kunne gjøre som jeg skrev over, og også deltok aktivt som ellers. Unntaket var når det kom folk utenfra, siden de ikke kjente kulturen på arbeidsstedet. Jeg var bare én av staben med ADHD, og strikking var det som hjalp best for at jeg kunne holde fokus og konsentrasjon på møtet. Notater eller drodling kunne få motsatt effekt.

På møter andre steder der jeg ikke kjente kulturen lot jeg være, og fikk heller leve med at jeg ramlet ut og ble forvirret støtt og stadig.

Anonymkode: 54ecd...bcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strikker på teams-møter. Har konsentrasjonsproblemer og strikkingen hjelper meg følge med. Fysiske møter må jeg heldigvis sjeldent være med på, for jeg får nesten ikke med meg noe fordi tankene flyr. Hadde synes det var litt merkelig om noen dro opp strikketøy på avdelingsmøtet da. 

Anonymkode: 55637...11f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oser respektløshet. Er det ok å lese en bok på møtet? Se på film på ipsden, så lenge ikke lyden er på? File negler? Krølle håret? Hva med brodering, eller min personlige favoritt, fingerhekling? Pantomime?

Anonymkode: da69c...bdd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart sett på det som om personen overhodet ikke var interessert, og var på møtet kun fordi hun "måtte". Og/eller at hun fant temaet/møtet/deltakerne så innmari kjedelig og uinteressante at hun vil demonstrere det ved å ta frem strikketøyet. 

 

Anonymkode: f7439...210

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke plaget meg egentlig, men synes det er en utrolig merkelig ting å finne på. Hadde muligens plaget meg mer dersom jeg var den som avholdt møtet, litt usikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke ok. Det blir det samme som å lese en bok eller sitte å spille sudoku\kryssord mens man er på et møte.

Anonymkode: b83fc...c1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv det er mye enklere å fokusere hvis jeg strikker eller hekler. Særlig hvis det er et foredrag eller slikt. Da får jeg med meg mer enn om jeg bare må sitte og høre på. Blir så vanvittig trøtt av det. Det er akkurat som at hvis deler av hodet blir aktivert, så blir det lettere for resten. Jeg kan godt notere til krampa tar meg, men det blir raskt borte fra hodet likevel. Litt klønete forklart, kanskje. Jeg tror man må være "en av oss" for å forstå.

Anonymkode: 6d71f...756

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på jobb som sitter å strikker i hvert ledige øyeblikk. Hun er forøvrig også den mest engasjerte og pratsomme av oss, så strikkingen begrenser henne ikke på noe måte. Hadde ikke brydd meg på et møte heller. Jeg strikker mye selv hjemme, og vet at det hjelper mot rastløshet og at det får tankene bort fra ting. Om man hører på et foredrag eller ser en serie på tv, så er det like kjedelig, om man ikke har noen henge fingrene i. Dere som klager, tror jeg bare er sjalu på at dere ikke kan strikke..

Anonymkode: 13cdd...73f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt ikke greit. Det kan være utrolig forstyrrende for andre.

Anonymkode: a8f87...9c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at de som skriver at de strikker på møter gjør det fordi de mener det hjelper på egen konsentrasjon. 
Men hva tenker dere om andres konsentrasjon, som dere ødelegger med strikkingen deres? Betyr ikke det noe? 

Anonymkode: a1dfa...f57

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen strikket på et jobbmøte hadde jeg tenkt at personen manglet antenner - det er helt uakseptabelt. 

På foreldremøte har jeg ikke brydd meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke det er greit i jobbmøte nei. Tenker all sånne ting hører mer hjemme i lunsjen/pause. Hadde ikke falt meg inn å sitte der å tegne for eksempel, som er min hobby.. Kan virke forstyrrende for den som holder møtet eller andre rundt.

Anonymkode: 88070...8d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg virkelig lurer på hvilke yrker som tillater strikking under jobbmøter. Så utrolig uprofesjonelt. Er jo i samme gate som å scrolle på telefonen. 

Dersom jeg hadde strikket hadde det garantert blitt kommentert negativt for deretter å bli bedt om en liten prat på sjefens kontor. 

Anonymkode: d3ec0...a79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende med den klikkelyden som er kontinuerlig. Blir som om noen klikker med pennen sin, rister med benet inntil bordbenet eller slafser på tyggis hele møtet og sånt gjør man bare ikke.

Men nå har jeg ADHD og blir lett satt ut av sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluffypuff skrev (22 timer siden):

Syns det er helt ok. Skjønner ikke hvorfor det er respektløst? Jeg sitter helt i ro og trenger ikke se på strikketøyet. Følger mye bedre med enn de som sitter rett opp og ned, vrir på seg og tidvis fikler mer diverse  :) 

 

Det har nok mye med det inntrykket det gir når det ser ut som man ikke følger med. Det er vanskelig å vite om personen hører etter eller har fullt fokus på strikketøyet.

Det får meg til å tenke på en student vi hadde i praksis tidligere i år. En kollega forklarte noen rutiner da studenten tok opp mobilen og begynte å taste i vei. Kollega spurte om vi skulle vente litt, da fortalte studenten at hun bare tok notater.

Det er jo greit, trenger iķke være gammeldags og bruke penn og papir, men det skaper en usikkerhet når de man snakker til ser ut til å ha fokus et annet sted. Kom det et varsel nå? Mistet du en maske?

Endret av applestories
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...