Gå til innhold

Hva tenker du om strikking i møter på jobb eller foreldremøter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke greit, synes det er respektløst. Trenger du noe å holde på med kan du ta notater.

Anonymkode: 9521f...b60

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forstyrrende. Og selv om strikkingen går av seg selv, er det lett for andre å tenkte at det tar oppmerksomhet bort fra møtet. Også for de som sitter rundt.  Sitter man bakerst på et foreldremøte er det mer akseptabelt enn rundt et møtebordet på jobben, tenker jeg. 

Anonymkode: 7cf8c...760

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger mye bedre med når jeg strikker under møter. Har jeg ikke noe i hendene, flyr tankene mine fort og da er jeg ubrukelig.

Anonymkode: 3af60...843

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg følger mye bedre med når jeg strikker under møter. Har jeg ikke noe i hendene, flyr tankene mine fort og da er jeg ubrukelig.

Anonymkode: 3af60...843

Her må jeg presisere at det kun er møter der jeg ikke deltar selv, men bare lytter. Ellers gjør jeg det ikke.

Anonymkode: 3af60...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er helt ok. Skjønner ikke hvorfor det er respektløst? Jeg sitter helt i ro og trenger ikke se på strikketøyet. Følger mye bedre med enn de som sitter rett opp og ned, vrir på seg og tidvis fikler mer diverse  :) 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det er respektløst ovenfor den som prater, men jeg personlig blir også rimelig forstyrra av den lille lyden med strikkepinner mot hverandre. Hadde jeg sittet ved siden av en person som holdt på med strikking under et møte hadde jeg klikka i vinkel. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (6 minutter siden):

En ting er at det er respektløst ovenfor den som prater, men jeg personlig blir også rimelig forstyrra av den lille lyden med strikkepinner mot hverandre. Hadde jeg sittet ved siden av en person som holdt på med strikking under et møte hadde jeg klikka i vinkel. 

Hvis vedkommende klirrer med metallpinner hadde jeg klikka sjøl, så det forstår jeg godt!

 Er veldig obs på det om jeg strikker i hvertfall - det skal skje lydløst. Så lenge det skjer lydløst og en viser at en følger med syns jeg strikking er helt ok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok. Det er lett å bli søvnig under møter, da er det bedre å holde på med noe som holder konsentrasjonen oppe. Jeg blir mer konsentrert av bilspill selv.

Anonymkode: 8dff1...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ok. Hadde bedt personen enten forlate rommet eller slutte.

Anonymkode: 0928b...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok! Så lenge det strikkes med pinner du ikke hører noe fra og personen følger med og ikke må se ned. Mye verre å følge med om de foran ser på andre ting på pc/mobil feks

Anonymkode: 91fe3...019

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb er jobb, og strikking er hobby. Jobb og hobby er som regel ikke forenlig. 

Anonymkode: ecb51...4bc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det kun i møter der jeg hører på og ikke deltar aktivt (som skjer ganske sjeldent). Strikker da kun med bambuspinner som ikke lager lyd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting.

Hilsen ei som holder foredrag og møter ofte.

Anonymkode: 3a6fc...b78

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det som får folk til å tro at dette er greit?

Det er håndbevegelser, lyd og krever konsentrasjon.
Selvfølgelig er det ødeleggende for et møte - og du kan like gjerne møte opp med et skilt som sier jeg driter i hva du skal ha møte om, jeg er bare her for jeg må og vil helst dra hjem. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke blitt akseptert hos oss. For meg er det uforståelig at noen tror det er greit.

I et foreldremøte er det opp til den enkelte, men det er lite respektfullt overfor de andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt strikker jeg ikke på jobb. Jeg lurer virkelig på hva slags jobb du har der dette er mulig og tydeligvis halvveis akseptert. Et eller annet sted må tanken ha kommet fra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det greit?

Anonymkode: 026ae...4b2

Helt greitt for meg...de jeg ikke liker på møter er de som avbryter når jeg snakker...Strikk så nye du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...