AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Jeg hater det. Ser på telefonen som en svær bremsekloss, og har av og til lyst til å slenge den i veggen. Helvetes telefon altså. Jeg har ingenting nytt å fortelle, når han ringer så ofte heller. Syns faktisk en gang til dagen burde være maks, selv om det er avstandsforhold. Har vi snakket på morgenen, blir jeg bare irritert om han ringer midt på dagen. Er ikke det at det er koselig at han ringer, men det er for mye. Hvordan sier jeg dette, uten at han tar det helt feil, og blir såret eller fornærmet? Jeg kjenner at det er ødeleggende og stressende å få telefon 2 - 3 ganger hver dag. Får jo ikke tid til å ha et eget liv selv. Det er rett og slett plagsomt. Anonymkode: 035d5...d27 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Ring ham og si at du vil snakke om noe. Si du håper han skjønner at dette ikke handler om ham, men at du blir forstyrret når det er mye telefon. Spør om det er greit for ham at dere ringer mindre, en gang om dagen f.eks., og hvis han er lei seg kan du jo si at det er greit med to, men helst ikke midt på dagen, men at han selvfølgelig kan ringe hvis det er noe spesielt. Skjønner ikke at du føler du ikke har et eget liv, da, man trenger jo ikke snakke så lenge i telefon. Anonymkode: d2197...18f 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Hehe er visst folk uten sosiale antenner både her og der😄Har slitt med TRE veninner som holdt på sånn! Ble til slutt nærmest paranoid og utbrent på dem. Bare sluttet å ta tlf. Og nå tar jeg den når det passer. Det gikk over til å bli mest meldinger, som er lettere for meg å håndtere. Men fremdeles for mye siden det pågår nesten daglig😒 Anonymkode: f10a9...f9b
Gjest CamillaCollett Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 Kan du ikke bare si at det ikke passer de gangene han ringer og du ikke orker å snakke? Han skjønner jo sikkert også at du er opptatt innimellom.
Gjest CamillaCollett Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 For å utdype litt: Du vil høres nokså rigid ut hvis du forteller kjæresten din at du bare vil snakke med ham én gang om dagen. Det er en kjip beskjed å få, og den høres ut som en regel. Er ikke så kult å ringe en kjæreste man blir forklart at man bare allernådigst har lov til å kontakte én gang om dagen, liksom. Da er det bedre at han ringer, og du sier "Hei elskling, jeg er litt sliten/opptatt/trenger ro akkurat nå, kan vi snakkes en annen gang?" Og så vil han sikkert justere seg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 To telefonsamtaler daglig hadde tatt knekken på meg 😄 Hva med å fortelle at du ikke er så telefonmenneske? Kan dere heller chattes? Anonymkode: 4ee5d...20f 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Åh jeg føler deg!!!! Blir kvelt av sånne menn! Koselig med tanken men send heller et hjerte på sms enn å kjede meg ihjel med samme samtalen igjen og igjen om hva vi skal spise til middag i dag.... Anonymkode: 3bd67...073
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 CamillaCollett skrev (25 minutter siden): For å utdype litt: Du vil høres nokså rigid ut hvis du forteller kjæresten din at du bare vil snakke med ham én gang om dagen. Det er en kjip beskjed å få, og den høres ut som en regel. Er ikke så kult å ringe en kjæreste man blir forklart at man bare allernådigst har lov til å kontakte én gang om dagen, liksom. Da er det bedre at han ringer, og du sier "Hei elskling, jeg er litt sliten/opptatt/trenger ro akkurat nå, kan vi snakkes en annen gang?" Og så vil han sikkert justere seg etterhvert. Det kan jeg prøve Anonymkode: 035d5...d27
Loonsta Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 Når han ringer den andre eller tredje gangen den dagen, og spør hvordan det går, kan du vennlig og blidt svare "njeeeiii, det har ikke skjedd noe siden vi pratet tidligere i dag" 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 Tre ganger om dagen? Jeg hadde også blitt helt sprø. Kan du ikke bare la være å ta tlf da? Eller om du ringer tidlig om morgenen og når dere skal legge på så sier du bare: gleder meg til å snakke med deg i morgen. Du er sikkert på jobb, så det er vel naturlig at du har annet å gjøre enn å snakke i tlf? Kan det være at han vil ha kontroll på deg siden han vil sjekke opp om deg så ofte mon tro? Hans reaksjon på at du sier det blir for ofte vil si mye om han, husk det. Ingen kan bestemme hva du skal føle og ingen kan bestemme hva DU synes er for mye. De som er glad i deg vil forstå og respektere dine følelser. Så kan du evt spørre hvorfor han har behov for å ringe så mye. Dere kan evt kanskje bare sende søte hjerte-mld eller annet iløpet av dagen? Det tror jeg er mer vanlig. Jeg vet ikke om noen som snakker tre ganger om dagen med sin utkårende. Men mld.. ja. Lykke til! Anonymkode: 08bc2...272
Hannah80 Skrevet 11. november 2021 #11 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): To telefonsamtaler daglig hadde tatt knekken på meg 😄 Hva med å fortelle at du ikke er så telefonmenneske? Kan dere heller chattes? Anonymkode: 4ee5d...20f Hehe, chatting er jo enda verre😛😁 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #12 Skrevet 11. november 2021 Absolutt ikke. Du skal ta det som det røde flagget det faktisk er, og så slipper du å komme inn her om tre, fem, åtte år og si; Mannen min er så uselvstendig, faren til mine ti barn har så dårlige sosiale antenner, mannen jeg eier hus og bil og båt og hytte med, fungerer ikke som voksen mann, jeg vil skilles og bryte opp familien. Dette kunne ikke jeg noe for. For jo, det kunne du. Ikke hør på de som sier du skal lære han opp, oppdra han, være mammaen hans. Det å holde på sånn, godta menn som ikke fungerer som menn, vil kun slå tilbake på deg selv og eventuelle barn. Anonymkode: 04261...350 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #13 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hater det. Ser på telefonen som en svær bremsekloss, og har av og til lyst til å slenge den i veggen. Helvetes telefon altså. Jeg har ingenting nytt å fortelle, når han ringer så ofte heller. Syns faktisk en gang til dagen burde være maks, selv om det er avstandsforhold. Har vi snakket på morgenen, blir jeg bare irritert om han ringer midt på dagen. Er ikke det at det er koselig at han ringer, men det er for mye. Hvordan sier jeg dette, uten at han tar det helt feil, og blir såret eller fornærmet? Jeg kjenner at det er ødeleggende og stressende å få telefon 2 - 3 ganger hver dag. Får jo ikke tid til å ha et eget liv selv. Det er rett og slett plagsomt. Anonymkode: 035d5...d27 Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 05a4d...419
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #14 Skrevet 11. november 2021 Jeg hadde aldri gidda å være i et forhold med en som ringte/chatta kun 1 gang om dagen, så jeg hadde hata å være sammen med ts. Heldigvis er jeg ikke sammen med ts, men med en mann som liker jevn kontakt, også når han gjør andre ting. Det finnes flust av menn som liker lite kommunikasjon, så det er bare å bli sammen med én av dem i stedet. Anonymkode: 066af...ee1 2
Gjest CamillaCollett Skrevet 11. november 2021 #15 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Absolutt ikke. Du skal ta det som det røde flagget det faktisk er, og så slipper du å komme inn her om tre, fem, åtte år og si; Mannen min er så uselvstendig, faren til mine ti barn har så dårlige sosiale antenner, mannen jeg eier hus og bil og båt og hytte med, fungerer ikke som voksen mann, jeg vil skilles og bryte opp familien. Dette kunne ikke jeg noe for. For jo, det kunne du. Ikke hør på de som sier du skal lære han opp, oppdra han, være mammaen hans. Det å holde på sånn, godta menn som ikke fungerer som menn, vil kun slå tilbake på deg selv og eventuelle barn. Anonymkode: 04261...350 Du mener hun skal gjøre det slutt fordi han ringer oftere enn hun liker?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #16 Skrevet 11. november 2021 CamillaCollett skrev (2 minutter siden): Du mener hun skal gjøre det slutt fordi han ringer oftere enn hun liker? Det er ikke det dummeste, egentlig. Å være uenig om hvor ofte en skal ha kontakt, er nesten verre enn å være uenige om sex. Anonymkode: 066af...ee1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #17 Skrevet 11. november 2021 CamillaCollett skrev (6 timer siden): Du mener hun skal gjøre det slutt fordi han ringer oftere enn hun liker? Selvfølgelig. Helst burde de ikke blitt sammen en gang. Et kjærlighetsforhold skal bestå av to likeverdige voksne, ikke av en kvinne som forbarmer seg over en hjelpesløs mann. Anonymkode: 04261...350
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #18 Skrevet 11. november 2021 Wow, du virker som en fantastisk kjæreste som alle menn drømmer om å ha... NOT. Anonymkode: fa9b6...291 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #19 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hater det. Ser på telefonen som en svær bremsekloss, og har av og til lyst til å slenge den i veggen. Helvetes telefon altså. Jeg har ingenting nytt å fortelle, når han ringer så ofte heller. Syns faktisk en gang til dagen burde være maks, selv om det er avstandsforhold. Har vi snakket på morgenen, blir jeg bare irritert om han ringer midt på dagen. Er ikke det at det er koselig at han ringer, men det er for mye. Hvordan sier jeg dette, uten at han tar det helt feil, og blir såret eller fornærmet? Jeg kjenner at det er ødeleggende og stressende å få telefon 2 - 3 ganger hver dag. Får jo ikke tid til å ha et eget liv selv. Det er rett og slett plagsomt. Anonymkode: 035d5...d27 Helt sykt. Fyren høres fullstendig desperat ut. Anonymkode: dbd33...703 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #20 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Wow, du virker som en fantastisk kjæreste som alle menn drømmer om å ha... NOT. Anonymkode: fa9b6...291 Ja, buhu liksom. Sutre seg til å få seg dame. Så attraktivt da. Du kan skrive deg bak øret at det finnes nok av menn som er voksne og selvstendige og som ikke behøver en mamma-kjæreste. Så det å ikke være drømmedama til sutreungene, er ikke noe tap for de fleste kvinner. Med litt anstrengelse er det fullt oppnåelig å bli voksen mann. Dropp passiv aggresjon, sett føttene under deg og ta ansvar for eget liv. Anonymkode: 04261...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå