Gå til innhold

Lite fett rundt hoftene igjen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått fra en bmi på ca. 25,5 til 21. Tenkte fortsatt gå ned ca. 2 kilo til. Aldri hatt bmi i dette området før. Lurer på om jeg har en bred ramme eller så, for har fått ganske tydelige ben i overkroppen, samt at det er vondt og ligge rett ut på gulvet f. eks., eller sitte rett opp og ned i bilen fordi det føles som jeg ikke har noe fett omtrent rundt hoftene og nederst på ryggen. Ligger rett på alle knokler og ben. Men bmi er fortsatt ganske greit innenfor normalen.

Vet jo at skjelettet er stort sett likt hos alle. Syns fortsatt jeg har dissete lår, å skulle gjerne hatt lavere fettprosent akkurat der 🙉 men burde nok ikke miste mer fett på overkroppen.

Vanlig "problem " dere andre slanke sliter med? Uventet problemstilling haha 😅 Eller så er det kanskje nå jeg burde legge fra meg en viss tanke på vekten og heller bare trene muskler og vedlikeholde.. Jeg vil jo se trent ut.

Kjipt at man ikke kan punktslanke 🥳

Anonymkode: eb9c9...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første så trenger du absolutt ikke gå ned noe mer. Det går ikke an å punktslanke seg, men du kommer kanskje et stykke på vei med styrketrening. 

Ellers så hører jeg mye av det samme hos venner som har gått ned mye i vekt. Typ "at det er vondt å sitte nå". At de kjenner beina i kroppen på en annen måte enn det de har vært vant med da de hadde mer padding. Men det handler om nettopp det, hva man er vant med mtp å eksistere i egen kropp.

Jeg har alltid vært slank, og jeg har klassisk pærefigur med brede hofter og gode lår. Men siden jeg er slank så "kjenner jeg hoftebeina" som du sier. Men de har jeg alltid kjent, så det er ikke noe jeg tenker over som unormalt eller ubehagelig. 

Anonymkode: 78894...072

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på tung styrke og lårene vil etterhvert slutte å disse.

Anonymkode: 39b6f...920

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner SKAL helst ha fett på lår og rumpe. Det er sunt fett som legger seg der. Det er absolutt ikke bra å ha en kropp med for lav fettprosent.

Anonymkode: f9e0a...f87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja vi skal jo det. Men må være lov å ønsket seg litt strammere rompe og lår fordet 😊

Men har som sagt ikke hatt så lav vekt før. Men syns ikke den er så lav heller egentlig, ref. bmi, men syns jeg har begynt å se litt skrapet ut på overkroppen. Kanskje fordi jeg har en sånn kroppstype. Har bredere skuldre enn hofter, rektangel kroppstype (?).

Lurer på om fettprosenten er litt lav når alt av ribben både foran og bak plutselig er synlige. Det ønsker jeg jo ikke. Så får fokusere på muskler og ikke vekt 💪

Anonymkode: eb9c9...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg strammere kropp nå, er det ikke mindre fett du trenger, men mer muskler. Tren mer styrke, spis normalt sunt for å opprettholde stabil vekt, og du vil få den kroppen du ønsker deg. Ytterligere slanking vil aldri gjøre deg fornøyd. 

Anonymkode: 1475b...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...