AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Jeg har opprinnelig fast stilling.Har dessverre blitt langtidssykmeldt og går i disse dager over på aap.Er fortsatt ansatt i min gamle bedrift,men har da permisjon fra stillingen. Skal flytte og ser etter leilighet Hva i alle dager sier til utleier?Vedkommende kommer garantert til å spørre om min jobbsituasjon Anonymkode: f7d2d...22c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Du er ærlig om situasjonen Anonymkode: 3fbf8...d84 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Den er nok litt vanskelig ja. Tenker du bør snakke med NAV. Kan du få en NAV-garanti, eventuelt om de kan bistå med kommunalbolig? Tipper noen i det private (bolighaiene) vil leie ut til deg desverre. De tenker kun på seg selv og tenker ikke på veldedighet. Anonymkode: 111bc...f66 1
Zooey Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Jeg hadde nok sagt at jeg var ansatt i bedriften. Da lyver du ikke. Så lenge du betaler leia, trenger ikke utleier vite noe mer om situasjonen din. 14
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den er nok litt vanskelig ja. Tenker du bør snakke med NAV. Kan du få en NAV-garanti, eventuelt om de kan bistå med kommunalbolig? Tipper noen i det private (bolighaiene) vil leie ut til deg desverre. De tenker kun på seg selv og tenker ikke på veldedighet. Anonymkode: 111bc...f66 Wow, det var generaliserende. Er en person jeg kjenner som leier ut 70 kvm ved Solli til 12.000 kr. Ikke alle som er sånn Anonymkode: 3fbf8...d84 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Zooey skrev (Akkurat nå): Jeg hadde nok sagt at jeg var ansatt i bedriften. Da lyver du ikke. Så lenge du betaler leia, trenger ikke utleier vite noe mer om situasjonen din. De vil jo mest sannsynlig be om referanse. Anonymkode: 111bc...f66
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Har du penger til depositum, sett på garantiforsikring? Veldig bra om du kan unngå å blande inn nav. Som utleier ville jeg satt pris på om du var åpen om inntekt situasjonen din, uten å utbrodere om private ting, og visst at du forstod hva en standardisert leiekontrakt innebærer fra din side. Anonymkode: 984e2...ec4 1
Leo Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den er nok litt vanskelig ja. Tenker du bør snakke med NAV. Kan du få en NAV-garanti, eventuelt om de kan bistå med kommunalbolig? Tipper noen i det private (bolighaiene) vil leie ut til deg desverre. De tenker kun på seg selv og tenker ikke på veldedighet. Anonymkode: 111bc...f66 AAP i seg selv er ingen grunn til at TS skulle trenge verken kommunal bolig eller veldedighet. Og for TS sin del så er det vel bare å si det som det er hvis noen spør og det bør ikke være noe problem så lenge det kan stilles sikkerhet i form av depositum, men slik er det jo for alle. 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 Jeg var ærlig. Har depositum lån fra NAV. Og aap og sosialtjenesten betaler husleie og strøm. Anonymkode: cfde3...243 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var ærlig. Har depositum lån fra NAV. Og aap og sosialtjenesten betaler husleie og strøm. Anonymkode: cfde3...243 Og det var okay ved privat leie og via firma. Anonymkode: cfde3...243 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #11 Skrevet 10. november 2021 Til opplysning betaler jeg selvsagt depositum selv.Sitter igjen med en god del etter et hussalg Anonymkode: f7d2d...22c 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #12 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den er nok litt vanskelig ja. Tenker du bør snakke med NAV. Kan du få en NAV-garanti, eventuelt om de kan bistå med kommunalbolig? Tipper noen i det private (bolighaiene) vil leie ut til deg desverre. De tenker kun på seg selv og tenker ikke på veldedighet. Anonymkode: 111bc...f66 Hvorfor i alle dager det? 😅 TS: Du er fortsatt ansatt, og gitt forsikringer har du samme inntekt som før - eventuelt uansett nok til å dekke husleien. Om de spør oppgir du bransje du er ansatt i 🤷♀️ Du er ikke sagt opp enda. Jeg er selv på AAP, og har samme inntekt som da jeg var i full jobb (pga forsikringer) og det har ingen utleier noe med. En bank hvor man søker lån har noe med det. Anonymkode: 95d13...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #13 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til opplysning betaler jeg selvsagt depositum selv.Sitter igjen med en god del etter et hussalg Anonymkode: f7d2d...22c Så bra da. Anonymkode: cfde3...243
Rosatoast Skrevet 10. november 2021 #14 Skrevet 10. november 2021 Jeg har aldri vært ærlig sånn sett, jeg sier jeg er i stilling og lyver angående nav. Er så mange med fordommer og som sier blankt nei bare de hører navnet, så er bedre med hvit løgn. 2
Nastine Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 Du sier du er ansatt i firmaet, for tiden sykemeldt. Nevner du aap, går nok leiligheten til noen andre. 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #16 Skrevet 10. november 2021 Rosatoast skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri vært ærlig sånn sett, jeg sier jeg er i stilling og lyver angående nav. Er så mange med fordommer og som sier blankt nei bare de hører navnet, så er bedre med hvit løgn. Skam deg, det er utrolig uærlig gjort. Anonymkode: 3fbf8...d84 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #17 Skrevet 10. november 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Til opplysning betaler jeg selvsagt depositum selv.Sitter igjen med en god del etter et hussalg Anonymkode: f7d2d...22c Da sier du dette, om det skulle bli ett tema i det hele tatt☺️ Anonymkode: 984e2...ec4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #18 Skrevet 10. november 2021 Rosatoast skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri vært ærlig sånn sett, jeg sier jeg er i stilling og lyver angående nav. Er så mange med fordommer og som sier blankt nei bare de hører navnet, så er bedre med hvit løgn. I alle dager.. Hva hadde du gjort om utleier ville bekreftet dette? er det ikke NAV som betaler dette direkte da? Anonymkode: 111bc...f66
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 Langtidssykmeldt, that's it. Anonymkode: e7289...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #20 Skrevet 10. november 2021 Tar de kredittsjekk? Hvis de gjør det, spør de antagligvis ikke mer. Anonymkode: cfde3...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå