Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke at det er dumt at menn skal vise følelser osv. Men noen ganger kommer hans følelser i veien for å være litt praktisk. Jeg går på ingeniørstudiet, og jeg pleier å lese fra 08.00-17.00 hver dag på skolen. Det som skjer når jeg kommer hjem fra skolen, er at huset noen ganger er bomba, og da er det han som har vært hjemme og rotet og ikke ryddet etter seg. Og han sier at han er sliten osv. mens han bare har vært hjemme. Da må jeg ta det! Det andre er at følelsene hans ofte kommer i veien for arbeid. Han får ofte ikke unna gjort ting, og hvis han blir presset så klikker det fullstendig. Han blir ikke sinna osv, men han gjør bare skinnsykt rare ting. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette til han. Noen med lik erfaring? Det er alltid et eller annet han føler på som ødelegger hverdagen hans, og nei! han er ikke deprimert, og han går selv på et studie, men han liker det bare ikke

Anonymkode: 73ae8...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SIKKER på at han ikke er deprimert? Føler han seg sliten hele tiden og ikke klarer å gjøre noe fornuftig er det ofte et tegn på depresjon.

• Liker 6
Skrevet

Høres ut som han er umoden, og har litt liten erfaring med å være selvstendig voksen? Har han bodd alene før dere ble samboere?

• Liker 5
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

SIKKER på at han ikke er deprimert? Føler han seg sliten hele tiden og ikke klarer å gjøre noe fornuftig er det ofte et tegn på depresjon.

Neinei, han er ikke deprimert. Han klarer å være fornuftig på ting som ikke krever hjernekapasitet. Han har bare alltid vært sånn. Han skal alltid føle på alt. 

Skrevet
StyrmannM skrev (Akkurat nå):

Høres ut som han er umoden, og har litt liten erfaring med å være selvstendig voksen? Har han bodd alene før dere ble samboere?

Godt poeng.

TS: hvor gamle er dere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neinei, han er ikke deprimert. Han klarer å være fornuftig på ting som ikke krever hjernekapasitet. Han har bare alltid vært sånn. Han skal alltid føle på alt. 

Sorry 😳

Bra han ikke er deppa da. :) 

Kjenner noen som er superfølsomme selv. De kan godt fungere greit, men den følsomste jeg kjenner (en jente/kvinne) har et eller annet angst relatert problem.

Skrevet
StyrmannM skrev (1 minutt siden):

Han er 26 år gammel, og ja. Han har bodd alene før. Jeg kjenner virkelig ikke noen som er så sensitiv over omgivelsene som han er.

Skrevet
Entern skrev (3 minutter siden):

Godt poeng.

TS: hvor gamle er dere?

Jeg er 23

Skrevet

Så med andre ord har du fått kjenne litt på hvordan vi menn har det HVER ENESTE DAG!

Anonymkode: 85198...33c

Skrevet

At han ikke gidder å rydde og få gjort unna ting han skal har da ikke noe med følelser å gjøre. At han blir urasjonelt sint når du ber han om å gjøre ting har også lite med følelser å gjøre men mer med hersketeknikk å gjøre sånn at du skremmes fra å spørre han igjen fordi det er mer hazzle med krangling enn at du bare rydder selv, og da får han det akuratt som han vil at du gjør alt og han ingenting 

Anonymkode: 184dc...0d8

• Liker 5
Skrevet

Altså.. Jeg er hyperfølsom men går da ikke ut over husarbeidet? Med mindre jeg velger å ikke gjøre det da 🤣

Anonymkode: afe14...f72

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At han ikke gidder å rydde og få gjort unna ting han skal har da ikke noe med følelser å gjøre. At han blir urasjonelt sint når du ber han om å gjøre ting har også lite med følelser å gjøre men mer med hersketeknikk å gjøre sånn at du skremmes fra å spørre han igjen fordi det er mer hazzle med krangling enn at du bare rydder selv, og da får han det akuratt som han vil at du gjør alt og han ingenting 

Dette.

Anonymkode: dce33...ca0

• Liker 3
Skrevet

Har også en mann som ikke takler at jeg ber han om å gjøre noe i heimen eller at jeg krever noe av han. Det har resultert at jeg har fått avsmak for fyren. Egoist vil jeg kalle det eller maktmiddel....

Anonymkode: 3c2af...59c

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet

Hva i alle dager er overfølsom og føler for mye? Er han høysensitiv ? Det kan til tider være ganske hemmende ,en blir fortere sliten og mindre effektiv enn de med lav sensitivitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så med andre ord har du fått kjenne litt på hvordan vi menn har det HVER ENESTE DAG!

Anonymkode: 85198...33c

Ja, alle menn har det sånn, selvfølgelig. Trådstarter skriver om et individ og du klarer ikke å dy deg for å dele den sannheten du har gjort universell i din bitre skalle. Forbanna løk, noen burde nappe ut ruteren din.

Anonymkode: e68f0...f5c

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (4 timer siden):

Jeg er deprimert og alltid sliten, men klarer å rydde. Når jeg tar en ting, bruker den eller kikker på den, så legger jeg den tilbake der den var. Det krever circa. ingenting. Hvis han i tillegg klarer å gå på et studie, kan han rydde.

Anonymkode: b5336...0c5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Irrasjonelt sinne har selvfølgelig med følelser å gjøre. Kan ikke skjønne hvorfor folk er blitt så redd for følelser. Det er ikke det motsatte av å være rasjonell og praktisk heller. Kan man ikke bare innrømme at man har dem og forsøke å kategorisere dem og lære å kjenne seg selv? Nå blir han uansett ikke sint, det skriver ts - det kanaliserer seg heller ut i at han gjør rare ting. Og ts - nei, du skal ikke rydde etter ham. Man rydder etter seg selv. Andre i denne verden er også slitne, og å ikke klare å rydde etter seg er et tegn på dårlig trening og latskap. Skriv en ryddeliste med prinsipielle krav: Rydd etter deg selv!:) Og en liste over hvem som skal gjøre hva av det andre.

Anonymkode: b5336...0c5

Skrevet

Når man er så styrt av følelser at det kommer i veien for enkle oppgaver er psykolog neste stopp. Jeg har det sånn selv, og det er ikke normalt og noe man trenger hjelp til.

Anonymkode: c5c43...eec

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er 26 år gammel, og ja. Han har bodd alene før. Jeg kjenner virkelig ikke noen som er så sensitiv over omgivelsene som han er.

Det er jo ikke sikkert at dere to er en veldig god match. Du på ingeniørstudier, og med gode arbeidsrutiner. Vi endrer oss mye i løpet av 20-årene, finner ut hva vi vil og hvem vi er. Kanskje du skal revurdere fremtiden med denne gutten? 

Endret av StyrmannM
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...