Gå til innhold

Triks mot sultfølelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mindre karbohydrater, mer fett og proteiner. Fiber gir bare en falsk metthetsfølelse. Du lurer ikke kroppen så lett. Den tror det kommer mye mat siden det kom mye volum, men så var det ikke noe energi der, så da øker sulten etterpå.

Anonymkode: a74f2...722

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venn deg til å spise med hodet og ikke med magen ;) . Det er ikke farlig å føle seg sulten så lenge du  får i deg nok kalorier, fortrinnsvis av det ernæringsmessig heldige slaget. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mindre karbohydrater, mer fett og proteiner. Fiber gir bare en falsk metthetsfølelse. Du lurer ikke kroppen så lett. Den tror det kommer mye mat siden det kom mye volum, men så var det ikke noe energi der, så da øker sulten etterpå.

Dette er bare tull. Fiber, protein og fett har forskning bevis at gir langvarig metthet, men folk er forskjellige og noen trives med høyfiber, noen med høyprotein og noen med hflc. 

Anonymkode: 2a82e...c71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er bare tull. Fiber, protein og fett har forskning bevis at gir langvarig metthet, men folk er forskjellige og noen trives med høyfiber, noen med høyprotein og noen med hflc. 

Nå ja, det er ikke så bevist som du tror at fiber gir langvarig metthet. Se på denne studien for eksempel:

https://www.researchgate.net/publication/44902798_Increasing_dose_of_fiber_do_not_influence_short-term_satiety_or_food_intake_and_are_inconsistently_linked_to_gut_hormone_levels

Sitat

Satiety, gut hormone response, and food intake did not change in a dose-dependent manner after subjects consumed 0, 4, 8, and 12 g of mixed fiber in muffins for breakfast.

Altså, ingen endring i matinntak eller metthet ved forskjellige doser av fiber.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå ja, det er ikke så bevist som du tror at fiber gir langvarig metthet. Se på denne studien for eksempel:

https://www.researchgate.net/publication/44902798_Increasing_dose_of_fiber_do_not_influence_short-term_satiety_or_food_intake_and_are_inconsistently_linked_to_gut_hormone_levels

Altså, ingen endring i matinntak eller metthet ved forskjellige doser av fiber.

Dere er nødt til å lære dere forskjellen på å lese hovedvekten innenfor et forskningsfelt og cherry picking 🤦🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere er nødt til å lære dere forskjellen på å lese hovedvekten innenfor et forskningsfelt og cherry picking 🤦🏼‍♀️

Og dere er nødt til å lære dere forskjellen på observasjonsdata og dobbelt-blindede kontrollerte studier.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.11.2021 den 19.16):

Spis mindre raske karbohydrater, mer proteiner og grovt korn/ fiber, da faller blodsukkeret ditt langsommere, magen tømmes saktere og du blir ikke så helt "utsultet" på kort tid.

Anonymkode: e1fbe...d91

man blir lett feit av protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellokitty123 skrev (15 timer siden):

man blir lett feit av protein

Jaha? Og den påstanden baserer du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (På 17.11.2021 den 9.38):

Tar gjerne en kopp kaffe, det hjelper en stund :) 

Jeg blir bare mer sulten av kaffe, magen blir liksom litt hul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (48 minutter siden):

Jeg blir bare mer sulten av kaffe, magen blir liksom litt hul. 

Jeg er glad i kaffe, så smaken får meg til å tenke på noe annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Cata skrev (På 13.11.2021 den 14.09):

Venn deg til å spise med hodet og ikke med magen ;) . Det er ikke farlig å føle seg sulten så lenge du  får i deg nok kalorier, fortrinnsvis av det ernæringsmessig heldige slaget. 

Jeg sliter med å forstå hva som er "sunn" følelse av sult, og hva som er du-må-faktisk-spise-mer sult. Jeg kan starte dagen med et kokt egg, ei gulrot og rikelig med vann og når 3 timer er gått og jeg skal lage mer mat så har jeg hodevondt og er svimmel pga sulten. Prøvd å bruke noen uker til å vende kroppen til at den får mindre mat og det har hjulpet, men fortsatt sliter jeg noe med dette. Jeg spiser variert med både kjøtt og fisk og grønnsaker,  sunne pålegg på grovt knekkebrød 

Anonymkode: a492f...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg sliter med å forstå hva som er "sunn" følelse av sult, og hva som er du-må-faktisk-spise-mer sult. Jeg kan starte dagen med et kokt egg, ei gulrot og rikelig med vann og når 3 timer er gått og jeg skal lage mer mat så har jeg hodevondt og er svimmel pga sulten. Prøvd å bruke noen uker til å vende kroppen til at den får mindre mat og det har hjulpet, men fortsatt sliter jeg noe med dette. Jeg spiser variert med både kjøtt og fisk og grønnsaker,  sunne pålegg på grovt knekkebrød 

Anonymkode: a492f...a3e

Ett egg er jo veldig lite og få kalorier, ikke rart du er kjempesulten etter tre timer! Det er jo ikke bra å vœre svimmel. Det er altfor lite mat. Jeg ville lagt til et egg, mer grønnsaker og litt sunt fett som avocado og et knekkebrød, da har du et balansert måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...