AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg har aldri forstått særboeres rolle, på papiret er dem single, og kan vel tøyle grensene til å flørte med andre når det passer? Hvilke fordeler har dem? Anonymkode: fd918...59e
Fufu Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Man må vel ikke nødvendigvis bo sammen med noen for å oppføre seg normalt. 14
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Kjærester… Merkelig formulert og klønete spørsmål. Anonymkode: 290e6...279 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilke fordeler har dem? En stor. Slipper samboer. Anonymkode: bb778...256 5
CorvusCorax Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Man er ikke singel om man har kjæreste, det skjønner du vel? Tror du ikke folk som bor sammen flørter når det passer? Skal det være fordeler ved å være kjærester? Man er kjærester fordi man elsker hverandre og ønsker å bruke tid sammen. Det er fint å være særboer om man ønsker alenetid og orden i eget hjem. Dessuten er det enklere å opprettholde forelskelsen, da man har tid til å savne hverandre og lengte. Dessuten bruker man faktisk tid sammen når man er sammen. 14
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Jeg vil gjerne bli særboer med min neste kjæreste. Jeg har vært gift, bodde med den mannen i 10 år, og han var jo et ekstra barn. Nå har jeg bodd alene i 13 år, og elsker det. Jeg kan gjøre hva jeg vil, og slipper å irritere meg over rotet til en voksen mann. Og jeg bor i stor bolig. Det beste forholdet jeg har vært i, var med en jeg var sammen med i nesten 4 år, vi bodde ikke sammen, møttes 1-3 ganger i uken. Og var det en uke det ikke passet, var det heller ingen krise. Det var så utrolig deilig, og kunne ha tid til bare meg, tid til venner og andre ting, og aldri noe irritasjon over sånn man får med en samboer. Og jeg følte meg forelsket hele tiden, fordi vi ikke var sammen hele tiden. Anonymkode: 8cc14...16b 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har aldri forstått særboeres rolle, på papiret er dem single, og kan vel tøyle grensene til å flørte med andre når det passer? Hvilke fordeler har dem? Anonymkode: fd918...59e Nei, de er ikke single og de fleste oppfører seg ordentlig. Særboeres rolle? Hæ? Hvilke fordeler har de? At de lever slik det passer dem. Anonymkode: 95e1b...239 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Jeg kjenner et eldre par som er særboere. De var godt voksne da de møttes, og begge hadde familier fra tidligere forhold. I følge dem selv var de alt for gamle til å lære seg å leve sammen, og det å bo hver for seg har vært nøkkelen for et godt samliv. Anonymkode: c9804...6e7 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Når endres par som er sammen, men som ikke bor sammen fra å kalles kjærester til p kalles særboere? Er det alder, antall år man har vært sammen, avstand mellom stedet man bor, om man har barn fra før eller ikke? Anonymkode: 290e6...279
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 Jepp, kun de som bor i 1-roms. Ikke 2-, 3- eller 4-roms, iallfall ikke rekkehus, tomannsbolig eller enebolig. Anonymkode: 402bc...97b 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Vi er særboer og da er vi samboere som ikke bor sammen. Vi er på samme nivå og har et like tett forhold bare at vi bor i hvert vårt hjem. Anonymkode: f23a1...5f0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er særboer og da er vi samboere som ikke bor sammen. Vi er på samme nivå og har et like tett forhold bare at vi bor i hvert vårt hjem. Anonymkode: f23a1...5f0 Kommer det frem i skattemeldingen? eller andre steder der offentlige kontorer trenger deres sivilstatus? Anonymkode: fd918...59e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer det frem i skattemeldingen? eller andre steder der offentlige kontorer trenger deres sivilstatus? Anonymkode: fd918...59e nei, det finns ingen rute der særboere skal krysse av, dessverre. Anonymkode: f23a1...5f0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer det frem i skattemeldingen? eller andre steder der offentlige kontorer trenger deres sivilstatus? Anonymkode: fd918...59e Nei, man har ingen spesiell status i forhold til det offentlige som kjærester. Anonymkode: f242f...344
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 Jeg skjønner veldig godt at mange vil være særboere og man kan jo i hvert sitt hus, for man er ikke særboer av den grunn at stedet er for lite for to personer. Man er særboere for å ikke måtte ta hensyn til et annenæt menneske 24/7, ha alenetid, slippe krangling og for å få det beste av hverandre. Anonymkode: 3bec7...3bd 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når endres par som er sammen, men som ikke bor sammen fra å kalles kjærester til p kalles særboere? Er det alder, antall år man har vært sammen, avstand mellom stedet man bor, om man har barn fra før eller ikke? Anonymkode: 290e6...279 Er vel når man har bestemt å leve resten av livet sammen men uten å bo sammen Anonymkode: 3bec7...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil gjerne bli særboer med min neste kjæreste. Jeg har vært gift, bodde med den mannen i 10 år, og han var jo et ekstra barn. Nå har jeg bodd alene i 13 år, og elsker det. Jeg kan gjøre hva jeg vil, og slipper å irritere meg over rotet til en voksen mann. Og jeg bor i stor bolig. Det beste forholdet jeg har vært i, var med en jeg var sammen med i nesten 4 år, vi bodde ikke sammen, møttes 1-3 ganger i uken. Og var det en uke det ikke passet, var det heller ingen krise. Det var så utrolig deilig, og kunne ha tid til bare meg, tid til venner og andre ting, og aldri noe irritasjon over sånn man får med en samboer. Og jeg følte meg forelsket hele tiden, fordi vi ikke var sammen hele tiden. Anonymkode: 8cc14...16b Og likevel varte dette forholdet i bare 4 år. Anonymkode: f242f...344
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #18 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kommer det frem i skattemeldingen? eller andre steder der offentlige kontorer trenger deres sivilstatus? Anonymkode: fd918...59e Er det viktig? Er man ikke kjærester/særboere for egen del, ikke for å ha en offentlig status? Anonymkode: 95e1b...239
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #19 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Og likevel varte dette forholdet i bare 4 år. Anonymkode: f242f...344 Det har neppe noe som helst med bosituasjonen å gjøre. Det er mer krangling og brudd i forhold man er samboere Anonymkode: 3bec7...3bd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #20 Skrevet 8. november 2021 På papiret? Som i du tenker at det er et papir som gjør at samboere ikke ligger rundt hver helg? Jeg er særboer, og ville strengt tatt foretrukket ikke å være det, men ser da absolutt en del fordeler. Verken mine eller partners barn behøver å forholde seg i veldig stor grad til stefamilie. Verken mine eller partners barn behøver å bytte skole og nærmiljø. Jeg slipper å forholde meg til en steforelder i dynamikken med mine barn, og vice versa. Og selv om jeg helst ville bodd med kjæresten, er det også tidvis litt deilig å ha faste økter med alenetid - det gjør oss mer oppmerksomme og til stede med hverandre når vi har tid sammen. Ulempene er at vi får mindre hverdag og generelt tid sammen, og at vi ikke har noen økonomiske fordeler av å være to om ting. Anonymkode: 37900...f28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå